peizažas Italijoje su grėsmingais debesimis

Per karštas

Massimas Siragusa

Etna, vienas aukščiausių Europoje veikiančių ugnikalnių, puikiai įsimaišo į rytinės Sicilijos pakrantės kraštovaizdį ir iškyla iš Katanijos pakraščio kaip mitinis titanas. Šis milžinas, esantis 3 326 m virš jūros lygio, yra naujausio Massimo nuotraukų pasakojimo, pradėto dar 2019 m. pradžioje ir sugalvoto dar anksčiau, herojus.

Naudodamas savo „Sony Alpha 7R IV“ Massimo, nepaisydamas daugybės iššūkių, pradėjo savo projektą. „Norėjau padaryti nuotraukų seriją Etnos ir Sicilijos natūralios aplinkos tema, tačiau, gimęs Katanijoje, turėjau įveikti daug asmeninių prieštaravimų pasakoti savo tėvynės istoriją. Emociniai ir kultūriniai ryšiai tai apsunkino“, – aiškina jis. „Čia praleidau daug mėnesių, tačiau Etna vis dar yra didžiulė ir sudėtinga teritorija, kurią turi giliai pažinti, kad sukurtum prasmingus, o ne paviršutiniškus vaizdus.“

niūrus kraštovaizdis, apgaubtas rūko

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV | 1/200s @ ISO 4,000

Kadangi Massimo projektai anksčiau buvo orientuoti į žmogaus sukurtą aplinką, miestus ir architektūrą, teritorija aplink Etną ir jos UNESCO pasaulio paveldo objektus buvo tikras išbandymas, tačiau fotografo požiūris nepasikeitė. „Mano darbas – pasakoti istorijas, – aiškina jis, – gilinti tikrovės aspektus ir perteikti asmeninį požiūrį visiems, kurie mato mano darbą. Aš nesudedu įvykių į vieną vaizdą. Man patinka skirti laiko ir ieškoti vaizdų, kurie geriausiai išreiškia vietos sielą ir tapatybę.“

„Ir Sicilija yra tikrai nepaprasta vieta“, – tęsia Massimo. „Jis sukelia laukines vizijas – nuo atšiaurių vidaus teritorijų su naujai sukurtais bazalto srautais, piroklastiniais kūgiais ir šliaužiančiu dykumėjimu, iki raminančio jūros ir vynuogynų grožio žemiausiuose kalno šlaituose. Viso projekto metu stengiuosi perteikti savo emocinę reakciją pamačius šias vietas į kuriamus vaizdus.“

kalno šoninis profilis

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/500s @ f/22, ISO 800

Šiose ilgose kelionėse ir tamsiuose nusileidimuose Massimo lydėjo „Sony Alpha 7R IV“ kamera, kurią jis apibūdina kaip „nepaprastą įrenginį. Maža, lengva ir labai kokybiška, jis idealiai tinka dirbant fiziškai sudėtingomis sąlygomis ir situacijose, kai svoris yra esminis projekto sėkmės veiksnys. Turėdamas nepaprastos kokybės failus ir labai platų dinaminį diapazoną, galėjau dirbti net be trikojo ekstremaliomis apšvietimo sąlygomis.“

žingsniai išraižyti uolos šone

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV | 1/60s @ ISO 10,000

Daugelis požeminių kadrų buvo užfiksuoti svaiginančiu ISO lygiu, išlaikant ryškias detales ir subtilius uolienų tonus. Serrakozo oloje Massimo fotografavo esant 16 000 ISO, todėl užrakto greitis laikant rankoje buvo 1/20 sek. Kartu naudojant „Alpha 7R IV“ vaizdo stabilizavimą kūne, pasiektas puikus ryškumas. Vulkano saloje netoli Mesinos, kur vulkaninė geologija gamina gaivinantį purvą, „aš taip pat galėjau dirbti laisvomis rankomis, – aiškina jis, – išvengdamas žmonių, kurie nėrė į sieringą žemę, akių. Naudojant daugiau nei 10 000 ISO. Tai buvo vienintelis būdas padaryti nuotrauką, tačiau dėl kokybės jokių problemų neturėjau.“

pro uolos plyšį sklindanti šviesa

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV | 1/20s @ ISO 16,000

Kalbėdamas apie objektyvo pasirinkimą savo projektui, Massimo mieliau naudoja klasikinius dokumentinei medžiagai tinkančius židinio nuotolius, teikdamas pirmenybę jų sukuriamam natūraliam, realistiškam vaizdui.

„Paprastai naudojau FE 35 mm f/1,4 GM ir FE 55 mm f/1,8 ZA, – sako Massimo, – ir mieliau renkuosi tik kelis objektyvus, o ne nešiojuosi daugiau nei reikia. Turėdamas mažiau pasirinkimų, galiu geriau suprasti kiekvieno jų teikiamas galimybes ir visą dėmesį sutelkti į temą. Kartais naudoju ir lengvą FE 70-200 mm f/4 G OSS, kuris labai praverčia fotografuojant kraštovaizdžius iš toliau.

Kadangi Etnos projektas dar nebaigtas, Massimo džiaugiasi tuo, ką pavyko pasiekti iki šiol, tačiau supranta, kad dar yra, kur tobulėti. „Etnoje, kaip ir visuose kalnuose, reikia daug vaikščioti ir krapštytis, o tai apsunkina aštrūs po ankstesnių išsiveržimų užsilikę lavos srautai, ir nors šiek tiek pasitreniravus, jie yra įveikiami, „Alpha 7R IV“ tikrai išplėtė mano galimybes kiekviename žygyje. Sakyčiau, kad ji suteikia man tą pačią, jei ne geresnę kokybę nei daugelis vidutinio formato kamerų, tačiau jos matmenys yra kompaktiški, o svoris – nedidelis. Po šešių ar septynių valandų vaikščiojimo ugnikalniu, pradedi tai vertinati!“

Massimo Siragusa

Massimo Siragusa | Italy

„Fotografija man, visų pirma, yra išraiškos priemonė“

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote