„Alpha Universe“ istorijos detalės

Iki pusės pilna stiklinė: Prancūzijos šampano namų veikimo dokumentavimas 

Justin Jin

Geras pasakotojas turi sugebėti atlikti du dalykus: atrasti pasakojimo vertą istoriją ir sugebėti ją tinkamai papasakoti.

Keliaudamas po pasaulį su savo fotoaparatu, atrasdamas, fiksuodamas ir pateikdamas realias gyvenimo istorijas savo klientams, pvz., „National Geographic“, „The Sunday Times“ ir nevyriausybinėms organizacijoms, Justin Jin jau du dešimtmečius puikiai derina šiuos dalykus.

„Kur beeičiau, siekiu atrasti gilesnę žmonių istoriją ir pateikti ją pasauliui. Kai kurie vadina mane fotožurnalistu ar fotografu-dokumentiku, tačiau man mielesnis vaizdinių istorijų pasakotojo apibūdinimas“, – paaiškina Jin.  

justin jin sony alpha 7r3 į dulkėtą šampano butelį žiūrintys vyras ir moteris

© Justin Jin | „Sony α7R III“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/25 s esant f/4.0, ISO 1600

Įtaigiam istorijos pasakojimui labai svarbios lemiamos akimirkos. Jas būtina užfiksuoti pačiu laiku. O vaizdinių istorijų pasakotojui labai svarbu naudoti fotoaparatą, kuriuo jis gali pasitikėti. Sureaguok per lėtai ir tinkama akimirka bus prarasta.

Justin pasirinko „α7R III“, kurį naudojo įgyvendindamas naujausius projektus apie šampano namus „Perrier-Jouët“ ir „Mumm“ ir pateikdamas informaciją apie vynuogių auginimą Prancūzijos šiaurės rytuose bei namų produkcijos keliones po visą pasaulį išsibarsčiusiems klientams. 

justin jin sony alpha 7r3 vyras, pristatantis dekoruotą šampano butelį

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/4.5, ISO 400

„Šiuo konkrečiu atveju“, – sako jis, – „dirbau su dviem didžiausiai ir prestižiškiausiai šampano namais, kurie paprašė iš naujo atrasti jų prekės ženklą. Gal tai skamba beprotiškai, nes tie namai skaičiuoja po kelis šimtus metų ir parduoda vynus visame pasaulyje, tačiau jiems pasirodė, kad reikia pasitelkti naują rinkodarą, todėl paprašė manęs atvykti ir pažvelgti iš šalies. Toms bendrovėms tai buvo puiki proga atrasti save pasitelkiant žurnalistinio istorijos pasakojimo požiūrį. Užsakovai nežinojo, ką nori išsakyti, todėl mano vaidmuo buvo perteikti istoriją savo žodžiais“. 

justin jin sony alpha 7r3 lankytojas uosto gėles šampano namuose

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/6.3, ISO 400

„Taigi, jeigu fotožurnalistas siekia realybės, teisybės ir faktų“ – tęsia Justin, „šios įmonės pageidauja tokio paties požiūrio kuriant autentiškumą, pagrįstumą ir prekės ženklo reputaciją. Svarbu rasti istorijas, susijusias su realiu gyvenimu ir realiais žmonėmis, kad būtų galima perteikti prekės ženklo įvaizdį“.

Dirbdamas prie kiekvieno projekto nuo dviejų iki trijų mėnesių, Justin suteikia sau visišką veiksmų laisvę. – „Yra daug įmonių, kurios pakankamai pasitiki savimi, kad galėtų tai leisti“, – sako jis, – „Ir niekas nedarė man įtakos dėl mano sutinkamų žmonių ar užduodamų klausimų. Abi šalys turi smarkiai pasitikėti viena kitą, kad būtų galima to pasiekti. Jie leido menininkui atvykti ir atlikti savo darbą, o praėjus tam tikram laikotarpiui parodyti, ką jis sugeba“.

justin jin sony alpha 7r3 japonės tradiciniais kostiumais pietauja šampano namuose

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/3.5, ISO 1600

„Tokie projektai yra daug reikalaujantys tiek iš fotoaparato, tiek iš fotografo. Abu privalo būti universalūs, ištvermingi ir gebantys prisitaikyti. „Ilgomis dienomis tai yra tarsi treniruotė man ir fotoaparatui, nes keliaujame didelius atstumus dirbame nuo ryto iki vakaro diena po dienos tiek sningant, tiek šviečiant saulei, todėl fotoaparatas turi būti tikrai tvirtas ir fotografuoti nepriekaištingai. Taip pat gali tekti dirbti diskrečiose situacijose, kai žurnalistai paprastai neįleidžiami, pvz., stebėti, kaip vadovas pardavinėja savo produktus tarptautiniams klientams ar rūsio meistras tobulina gėrimo skonį. Štai tada tiesiog neįkainojamai svarbus tampa „α7R III“ tylaus fotografavimo režimas“ – sako Justin.

justin jin sony alpha 7r3 moteris stabteli pertraukėlei vynuogių derliaus nuėmimo metu

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1500s @ f/6.7, ISO 400

– „Ir tada staiga susiduri su visa derliaus nuėmimo įtampa. Šis procesas panašus į gelbėjimo operaciją, nes vynuogės auginamos labai lietingame ir vėsiame Prancūzijos regione, todėl prinokusias vynuoges tiesiog būtina labai greitai surinkti. Norėdamas visą tai užfiksuoti privalai būti tikras, kad tavo fotoaparatas gali tikrai sparčiai fokusuoti ir fiksuoti kadrus“.

Siekiant užtikrinti tinkamą veikimą pačiose įvairiausiose situacijose būtina platus objektyvų pasirinkimas, o per keturis „Sony“ sisteminių fotoaparatų naudojimo metus diapazonas labai išaugo ir tenkina visus poreikius“, – sako Justin. Naudoju šventąją trejybę: 16–35 mm, 24–70 mm ir 70-200 mm „G Master“ objektyvus bei makro objektyvą FE 90 mm f/2.8 G OSS, todėl galiu atskleisti detales, kurių anksčiau nepastebėdavo net čia dirbantys žmonės“.

justin jin sony apha 7r3 keturi vyrai dirba apsnigtame vynuogyne

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/400s @ f/6.3, ISO 400

„Tokiu būdu „α7R III“ yra tiesiog nepriekaištingai tokiems projektams tinkantis fotoaparatas. Jis pasižymi optimaliu vaizdo kokybės, patogumo ir ergonomiškumo balansu, bet to, tai fotoaparatas, kuris reaguoja nedelsdamas, todėl signalas iš smegenų leidžia akimirksniu suaktyvinti užraktą, o tai yra labai svarbu, nes dirbant su bet kokiais projektais būtina fiksuoti realaus gyvenimo akimirkas ir dalykus, kurių, kaip fotografas, galbūt net nesitiki“, – baigia jis.

„Viskas vyksta spontaniškai, todėl situacijų nepakartosi. Štai čia rūsio meistro atiduodančio raktą savo įpėdinei kadras. Jis praleido ten dirbdamas beveik tris dešimtmečius ir štai dabar atiduoda raktą savo įpėdinei... Aš to visai nesitikėjau, beje, kaip ir ji pati, kaip galima atspėti iš jos išraiškos! Tokiose situacijose būtina reaguoti tiesiog žaibiškai, nes reikia sufokusuoti ir sukomponuoti kadrą. O to tikrai nepadarysi su fotoaparatu, kuris veikia ne taip ir ne tada, kaip tu pageidauji“, – tęsia jis.

justin jin sony alpha 7r3 savo įpėdinei raktą nuo rūsio perduodantis vyras

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.0, ISO 800

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

Susiję straipsniai

Justinas Jinas
„Alpha Universe“

Justinas Jinas

Belgija

„Mano „Sony alpha“ fotoaparatai, turintys tylius užraktus, mažus korpusus ir išsiskiriantys nuostabia vaizdo kokybe, atveria visiškai naują fotografavimo būdą.“

Peržiūrėti profilį

SEL600F40GM

FE 600 mm F4 GM OSS

SEL600F40GM

SEL20TC

2x telekeitiklio objektyvas

SEL20TC

Susiję straipsniai

Bob Martin
„Alpha Universe“

Bob Martin

JK

„Sony α9“ – tylus fotoaparatas su akių aptikimo AF ir tiesioginiu vaizdo ieškikliu – man viską pakeitė iš esmės!

Peržiūrėti profilį