Vaizdas ir vaizduotė

Julien Mauve

„Kai imiesi tokių projektų, tu turi žinoti, ką nori parodyti“, – sako meninės fotografijos kūrėjas Julienas Mauve. Ir su šypsenėle priduria: „Bet nereikia persistengti.“

Julienas pasakoja apie kūrybinį procesą, kaip jis kuria nuotraukų projektus tokius kaip „Sveikinimai iš Marso“ (Greeting from Mars), „Kai užgesta šviesos“ (After Lights Out) ir tarptautinio pripažinimo sulaukęs jo naujausias darbas „Laumžirgių sala“ (L'île Aux Libellules). Šiuo metu jis koncentruojasi beveik vien tik į tokius darbus: fotografuoja, redaguoja, tada pristato projektą internete, o vėliau ir parodose bei knygose.

julien mauve sony alfa 7RII tamsus ir niūrus daugiabutis su šviesa viename lange

© Julien Mauve | „Sony“ α7R II + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/6 sek., esant f/14,0, ISO 100

Žinoma, taip buvo ne visada. Jis pasakoja: „Pradėjau kaip ir daugelis kitų, fotografuodamas įvykius, draugus ir šeimą. Tačiau greitai supratau, kad noriu išreikšti kai ką daugiau, papasakoti istoriją, ne tik fiksuoti įvykius.“

2011 m. jis ėmėsi kurti projektus naudodamas „Sony“ α99 ir niekada dėl to nesigailėjo.

 

julien mauve sony alfa 7R du astronautai daro asmenukę marsietiško kraštovaizdžio fone

© Julien Mauve | „Sony“ α7R + FE 16–35 mm f/2,8 ZA SSM | 1/160 sek., esant f/13,0, ISO 200

Julieno naujausias projektas „Laumžirgių sala“ fotografuotas Japonijoje, jam užbaigti prireikė dvejų metų ir keturių kelionių. Projekto koncepcija susiformavo atsitiktinai jam keliaujant po šalį, kai jis pastebėjo, „kad pastatų yra beveik tik salų pakraščiuose. Salos viduryje yra tarsi negyvoji zona. Čia gyvena mažai žmonių, bet yra daug pastatų, kuriuos jau pasiėmė gamta. Tai tikrai priverčia susimąstyti apie žmogaus ir gamtos santykį, kaip jis keičiasi.“

julien mauve sony alfa 7RII a dar hu in the fores with three behind

© Julien Mauve | „Sony“ α7R II + FE 35 mm f/2,8 ZA | 1/200 sek., esant f/6,3, ISO 500

Projekte „Laumžirgių sala“ (Island of Dragonflies) apleistos pramoninės veiklos pėdsakai ir kiti civilizacijos ženklai, kuriuos lėtai naikina gamta, sukuria tamsų, distopinį mokslinės fantastikos pasakojimą. Tačiau kaip ir visi geri pasakotojai, jis dažnai sujungia nesugretinamus dalykus į darnią visumą.

Pavyzdžiui, nuotraukos darytos ne toje pačioje vietoje ir net ne tuo pačiu metų laiku, bet viskas puikiai dera tarpusavyje.

„Kai kurie kadrai daryti Okinavoje, kai kurie šiaurėje, skirtingais metų laikais.“ Jis paaiškina: „Svarbiausia užtikrinti nuoseklumą, sukurti tinkamą bendrą atmosferą. Kad tai pasiekčiau, daugiausia fotografavau rytais, netiesioginėje saulės šviesoje. Be viską apjungiančios temos, svarbu ir galutinių vaizdų spalvos, atspalviai ir gradacija. Bendro estetinio vaizdo užtikrinimas yra neatsiejama projekto dalis.“

julien mauve sony alfa 7R du astronautai sėdintys ant uolos krašto ir žiūrintys į marsietišką kraštovaizdį

© Julien Mauve | Sony α7R + FE 16–35 mm f/2,8 ZA SSM | 1/50 sek., esant f/9,0, ISO 200

Taigi, kaip Julieno naudojama „Sony“ alfa serijos įranga padeda to pasiekti? Jis perėjo nuo α99 prie α7R serijos. Tačiau Julienas ne iš tų fotografų, kurie pradėtų vardyti jam svarbiausias technologijas. Jo, kaip vaizduojamojo meno kūrėjo, požiūris kitoks. Dažnai jam svarbu tai, ko fotoaparatas nedaro.

Jis paaiškina: „Aš, kaip menininkas, manau, kad tu turi pamiršti fotoaparatą… Reikia tiesiog dirbti ir negalvoti apie fotoaparatą. Tačiau noriu pabrėžti vieną dalyką: taip dirbti galiu tik naudodamas tam tikrus fotoaparatus.“ Jis tęsia: „α7R serijos fotoaparatas greitai reaguoja ir veikia intuityviai, todėl lengva susikoncentruoti į darbą, o ne naudojamą įrankį. Jis toks lengvas, kad dirbdamas visai apie jį pamirštu, ir labai jautrus, todėl esu bet kurią sekundės dalį pasiruošęs užfiksuoti kadrą.“

julien mauve sony alfa 7RII tamsus miesto peizažas kuriame apšviesta tik skelbimų lenta

© Julien Mauve | „Sony“ α7R II + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 sek., esant f/10,0, ISO 320

Kalbant apie Julieno darbą, jis niekada nežino, kur ras įkvėpimo savo kadrams. Jis nuolat keliauja, ieškodamas tobulos scenos.

„Fotoaparatas visada po ranka, kad spėčiau pagauti vos kelias sekundes trunkančias akimirkas, todėl reakcijos laikas yra nepaprastai svarbus.“ Dėl tų pačių priežasčių jis fotografuoja naudodamas spartaus priartinimo funkciją, dažnai 70–200 mm f/2,8 „G Master“ pritvirtina prie vieno fotoaparato, o 24–70 mm f/2,8 „G Master“ prie kito, todėl jis būna „pasiruošęs praktiškai viskam“.

julien mauve sony alfa 7R du rankomis susikibę astronautai stovintys ant krašto ir žiūrintys į marsietišką kraštovaizdį

© Julien Mauve | „Sony“ α7R + FE 16–35 mm f/2,8 ZA SSM | 1/250 sek., esant f/11,0, ISO 100

Julienas taip pat pasikliauja didžiule raiška ir aukščiausia vaizdo kokybe, kurią užtikrina α7R serijos fotoaparatas – tai nepaprastai svarbu, nes išspausdintas nuotraukas jis demonstruoja parodose.

Jis aiškina: „Aš savo darbus demonstruoju ne tik žurnaluose ir knygose, bet ir galerijose bei studijose, darau tikrai didelio formato spaudinius, todėl reikia aukščiausios kokybės. Paskutinėje parodoje demonstravau 1 metro pločio spaudinius ir dėl to nekilo jokių problemų.“

Grįžkime prie kūrybinio proceso, suplanuotų ir neplanuotų kelionių. Julienas gali užtrukti kelis mėnesius ir netgi metus, kol koncepcija pavirsta baigtu projektu, nes jo kūrybinis kelias pilnas netikėtumų ir neplanuotų pokyčių, sunkaus darbo ir atsidavimo.

julien mauve sony alfa 7RII priemiestis tamsoje su vienu apšviestu langu

© Julien Mauve | „Sony“ α7R II + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/15 sek., esant f/11,0, ISO 100

„Fotografuodamas ieškai tinkamų scenų, kurios papasakotų tavo istoriją, – aiškina jis, – tada laukia redagavimo procesas, kuris gali būti skausmingas, nes iš 50 ar 60 nuotraukų lieka tik 20. Turi pasilikti tik pačias stipriausias, kurios tęsia istoriją. Tačiau kažkuriuo momentu reikia atsitraukti ir pažiūrėti, kas tinka, o kas ne.“

Jis tęsia: „Jei to reikia tavo istorijai, gali tekti kai ką pakeisti ar pradėti kažką iš naujo. Tarsi būtum panėręs į jūrą: kai esi po vandeniu, proceso viduryje, tu nematai visumos, todėl reikia išnirti ir įkvėpti oro, apsižvalgyti ir tada nerti vėl.“ 

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7R

α7R fotoaparatas su E tipo tvirtinimo lizdu ir viso kadro jutikliu

ILCE-7R

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL35F28Z

„Sonnar T*“ FE 35 mm F2,8 ZA

SEL35F28Z

SAL1635Z2

„Vario-Sonnar® T*“ 16–35 mm F2.8 ZA SSM II

SAL1635Z2

Julien Mauve
„Alpha Universe“

Julien Mauve

Prancūzija

Bandau pavaizduoti pasaulį ne tokį, koks jis yra, bet tokį, kokį aš norėčiau jį matyti

Peržiūrėti profilį