Norvegijos jūroje iškylančios orkos

Šviesa tamsoje

Chris Schmid

Lapkričio pabaigoje už žemutinio poliarinio rato dienos šviesa trunka mažiau nei valandą. Saulė vos prasiskverbia pro horizontą, o dėl tokių mažų miestelių kaip Skjervojus apsuptyje esančių fiordų stačių krantų net ir giedru oru galite nesulaukti tiesioginio jos veido.

sutemus į paviršių išplaukianti orka

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/800s @ f/3.2, ISO 2500

Plaukdamas į šią amžinai mėlyną valandą, Chris Schmid nesutrinka. „Atvykau į Šiaurės Norvegiją fotografuoti orkų ir kupranugarių, – aiškina jis, – o šiuo metų laiku šviesa būna pati nuostabiausia. Po švelnios mėlynos spalvos, valandomis, artimesnėmis tradicinei aušrai ir saulėlydžiui, ji gali sušilti iki magentinės ir violetinės. Sniegas ir ledas atspindi šias spalvas, sušvelnindamas visą kraštovaizdį ir apšviesdamas jūrą. Tai tamsu ir šalta, tačiau neįtikėtinai gražu.“

chris schmid ruošiasi nardyti su sony fotoaparatu

Tačiau ar sutemos yra idealus metas orkoms fotografuoti? „Tikrai ne!“ – juokiasi jis, ¢ „bet toje vietoje ir tuo metu tai neišvengiama. Čia jos migruoja paskui silkes. Taigi, jei norime jas pamatyti šioje buveinėje, turime ir mes sekti paskui. Esu daug kartų fotografavęs po vandeniu, – tęsia Chris, – bet tai buvo pirmas kartas su orkomis. Paprastai specializuojuosi fotografuodamas dideles Afrikos kates, o tai daug kuo skiriasi.“

Nepaisant aplinkos ir objekto, fotografavimo būdus visada galima pritaikyti. Viena vertus, priartėjimas iš arti. „Pastebėję būrį, nedidele standžia pripučiama valtimi arba „žeberklu“ nuplaukdavome į jų maitinimosi vietą, – aiškina jis. „Taip priartėjome prie orkų arčiau nei burine valtimi – tiek atstumu, tiek aukščiu. Kaip ir fotografuojant kitus gyvūnus, kai esu arčiau vandens, galiu užfiksuoti daugiau kraštovaizdžio fone ir suteikti objektui šiek tiek gylio ir konteksto. Jei esi aukštai ant laivo denio, matai tik vandenį“.

Po vandeniu paneriančios orkos uodega

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II + 1.4x Teleconverter | 1/800s @ f/4.0, ISO 1250

Taigi, kaip Chris nustato fotoaparatą arktinėse sutemose? „Iš tikrųjų viskas taip pat, kaip įprastai“, – prisipažįsta jis. „Mano taisyklė – fotografuoti naudojant užrakto greitį, dvigubai didesnį už atvirkštinį židinio nuotoliui. Tai labai svarbu, kad kadrai išliktų ryškūs, ypač kai fotografuojate judantį objektą iš mažos valties! Taigi, pavyzdžiui, jei naudoju „Sony“ fotoaparatą FE 70-200 mm f/2,8 GM OSS II, naudoju bent 1/400 s, o greičiausiai daugiau kaip 1/1000 s. Čia, poliarinės nakties metu, tai reiškia, kad tikrai reikia atverti diafragmą ir naudoti didesnius ISO nustatymus.“

į paviršių išplaukianti orka prieš tamsiai rausvą dangų

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/1000s @ f/3.5, ISO 1250

Laimei, naudojant „Alpha 7R V“ su „Steady-Shot Inside“ vaizdo stabilizavimo funkcija ir objektyvu, turinčiu „Optical Steady-Shot“, pagalbos ranką ištiesia technologija. „Alpha 7R V“ didelės skiriamosios gebos jutiklio dėka tai nebuvo problema. Noriu iš ekspozicijos išgauti visas įmanomas detales, net apkarpyti ją, jei reikia, todėl aštrumas yra labai svarbus. Stabilizavimas netgi leido man nufotografuoti šiaurės pašvaistę iš rankų 0,8 sekundės greičiu!“

šiaurės pašvaistės aukštai virš užšalusio ežero

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 20mm f/1.8 G | 0.8s @ f/1.8, ISO 6400

Taigi, sudėtingos sąlygos virš vandens. O kaip po vandeniu? „Žinoma, po vandeniu visada tamsiau, bet paprastai turite tiesioginę šviesą arba galimybę naudoti blykstę. Tačiau ne čia, su orkomis, nes joms negalima naudoti blyksčių. Vėlgi, tai reiškia, kad reikia dirbti plačiame diapazone, naudojant aukštą ISO. Laimei, šios orkos yra draugiškos, todėl galima fotografuoti plačiakampiais objektyvais, pavyzdžiui, 16-35 mm f/2,8 GM, tačiau aš vis tiek išlaikau užraktą maždaug 1/200 sek. ir pasikliauju ISO, pavyzdžiui, 6400. Su tinkamai subalansuotu povandeniniu korpusu „Sony“ fotoaparatas yra labai stabilus. Jei jį paleisiu, jis neplaukia nei aukštyn, nei žemyn.“

pro objektyvą praplaukia orka

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/3.5, ISO 6400

Laimei, – tęsia jis, – „Alpha 7R V“ ISO parametrai yra labai įspūdingi. Esant 6400, jis labai švarus, o kai kuriais atvejais naudojau net 12 800. Tai suderinus su siūlomais megapikselių skaičiais, rezultatas neįtikėtinas.“

Fokusavimas po vandeniu ar virš jo sutemus taip pat galėjo kelti problemų, tačiau ne su novatoriška „Alpha 7R V“ automatinio fokusavimo sistema. „Yra daug sudėtingų dalykų, – pripažįsta Chris, – pavyzdžiui, fotografavimas esant silpnam apšvietimui, esant tokiam tekstūriniam fonui kaip vanduo, matant tik peleką, kurį galima užfiksuoti, ir tai, kad orkos dažniausiai yra juodos spalvos! Po paviršiumi šviesos dar mažiau. Tačiau naudodamasis lanksčiuoju taškiniu režimu neturėjau jokių problemų“.

2 orkos grakščiai plaukia po vandeniu

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/3.5, ISO 6400

kašalotas plaukia po vandeniu

© Chris Schmid | Sony α7R V + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 6400

Kelionė su orkomis ir kuprotaisiais banginiais buvo tokia sėkminga, kad Chris planuoja sugrįžti 2023 m. lapkritį ir vesti ekskursiją. „Kai matai šiuos gyvūnus iš arti, jų aplinkoje, tai tikrai pakeičia gyvenimą, o su „Alpha 7R V“ nepraleidau nė akimirkos. Šie banginiai yra smalsūs ir nori bendrauti, tačiau jie taip pat yra švelnūs, praplaukia su savo jaunikliais vos už poros metrų nuo Jūsų, žiūri Jums į akis, bet stengiasi Jūsų neliesti. Tai pagarbus elgesys, ir aš tik norėčiau, kad žmonija visada galėtų jiems rodyti tokią pačią pagarbą.“

Atrinkti gaminiai

Chris Schmid

Chris Schmid | Switzerland

Vaizdai yra galingi. Vienintelis kadras gali užfiksuoti emociją arba sužadinti jausmą.

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote