didžioji katė lekia per krūmynus serengetyje

Greitis ir judrumas

Chris Schmid

Mano vardas Chrisas Schmidas, aš esu šveicarų fotografas „National Geographic“ tyrinėtojas, kino kūrėjas ir operatorius, besispecializuojantis tolimų kraštų gamtos istorijoje; labiausiai domiuosi didžiosiomis katėms. Mano pagrindinis tikslas visada toks pat: parodyti gamtą tokią, kokia ji yra, kad žmonės suprastų, kokia trapi mūsų žemė, ir tai juos įkvėptų imtis veiksmų jai išsaugoti.

Man labai svarbus laukinės gamtos išsaugojimas ir aš artimai bendradarbiauju su „WildAid“ – San Franciske įsikūrusia aplinkosaugos organizacija, kuri siekia sumažinti nelegalių laukinės gamtos produktų paklausą. 2019 m. įkūriau „Stay Wild“ – internetinę papuošalų parduotuvę, kurios 50 % pelno paaukojama nepelno organizacijoms, vykdančioms laukinės gamtos išsaugojimo projektus.

Buvote vienas pirmųjų fotografų, išbandžiusių „Sony Alfa 1“ – kokie buvo jūsų pirmieji įspūdžiai ir labiausiai patikusios funkcijos?  

Kai pirmą kartą sužinojau apie šį fotoaparatą, likau sužavėtas galimybe vienu metu fotografuoti didele sparta (iki 30 kadr./sek.) ir didele raiška (50 MP). Alfa 1 – tai fotoaparatas, kuris man leidžia daryti viską, nieko neaukojant. Išėjęs fotografuoti, kai kuriuose situacijose negaliu nuolat grįžti prie savo automobilio ar pasiimti dviejų fotoaparatų, todėl labai gerai, kad tuo pačių fotoaparatu galiu nufotografuoti man reikalingus skirtingus kadrus. Dar vienas man svarbus patobulinimas yra geresnė automatinio fokusavimo sistema. Kitame fotoaparate ji taip pat nebloga, tačiau šiame ji neįtikėtinai greita, ypač „Eye-AF“ sekimas, kurį naudoju didžiosioms katėms, – jis pralenkia viską, ką esu kada nors naudojęs. Vaizdo įrašymo funkcijos taip pat atrodo įspūdingai, kas pravers mano filmavimo darbams.

didžioji katė sėdi ant akmens ir žiūri į tolį

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/800s @ f/4.5, ISO 500

Jūsų nuomone, kaip šie technologiniai patobulinimai padeda jūsų darbui ir kūrybiškumui?

Kaip jau minėjau, didelė sparta ir raiška tam pačiame fotoaparate man labai palengvina pasirengimą fotografavimui. Žinau, kad su Alfa 1 man pakaks spartos unikaliam momentui užfiksuoti ir raiškos vaizdui priartinti, jei reikėtų. Man tai labai svarbu, ypač fotografuojant medžioklės scenas, kai viskas vyksta taip greitai ir niekad nežinai, kaip viskas pasisuks. Dinaminis jutiklio diapazonas taip pat labai geras ir leidžia užfiksuoti kuo daugiau detalių, netgi esant nedėkingam apšvietimui. Geras pavyzdys yra nuotraukos su foniniu apšvietimu; man labai patinka apšviestos nuotraukos sus dideliu kontrastu, bet tam reikia gero dinaminio diapazono, kad šešėliuose ar apšviestose vietose matytųsi detalės – Alfa 1 su tuo susitvarko tiesiog puikiai.

aukštoje žolėje medžiojanti liūtė

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/640s @ f/4.0, ISO 1000

Kokios dar funkcijos jums patiko ir kokiose situacijose?

Man buvo labai smalsu išbandyti naująją automatinio fokusavimo sistemą, ypač „Animal Eye-AF“. Kai ją teko išbandyti anksčiau, ji iki galo manęs neįtikėtino, tačiau šio fotoaparato patobulinimai tiesiog sužavėjo ir dabar visiškai ja pasitikiu. Ne kartą esu atsidūręs situacijose, kai, pvz., liūtas vaikšto po aukštą žolę. Esu pastebėjęs, jog tokiose situacijose ankstesnių Alfa fotoaparatų automatinis fokusavimas šiek tiek pasimeta ir nušoka ant žolės priešais gyvūną. Su Alfa 1 AF liko idealiai susitelkęs į gyvūno akis, kas paliko didžiulį įspūdį.

leopardas ant akmens, šiepiantis dantis

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/800s @ f/5.0, ISO 640

Objektyvai / priedai yra dar vienas svarbus fotografavimo ir filmavimo komponentas – kokius objektyvus ir priedus naudojote savo pirmiesiems bandymams ir kodėl?

Fotografuoti naudojau „Sony FE 400mm f/2.8 GM“. Manau, kad su šiuo objektyvu nufotografavau apie 70 % visų kadrų. Kartais pridėdavau 1.4x keitiklį, kad prireikus labiau priartinčiau, ir nepastebėjau jokio ryškumo ar AF spartos nuostolio. Man patinka „Sony 400mm“, nes galiu išlaikyti atstumą nuo gyvūnų ir leisti jiems elgtis natūraliai, bet kartu jis man leidžia į nuotraukas įtraukti ir aplinką. Su šiuo objektyvu dar naudojau „FE 70-200mm f/2.8 GM“ ir „FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM“. Šie du objektyvai leidžia fotografuoti šiek tiek plačiau ir įtraukti dar daugiau aplinkos. Taip pat naudojau „FE 16-35mm f/2.8 GM“; manau, kad plačiakampiu objektyvu padaryti mažiau nei 5 % mano kadrų, tačiau kartais jo tikrai prireikia ir rezultatai būna išties įspūdingi.

po aukštą žolę vaikštantis leopardo jauniklis

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1000s @ f/4.0, ISO 640

Ką patartumėte pradedantiesiems fotografams, norintiems sekti jūsų pėdomis?  

Jei galėčiau duoti tik vieną patį svarbiausią patarimą, patarčiau pagalvoti prieš paspaudžiant užraktą. Pagalvokite, ką norite sukurti ir pasiekti iš to, ką matote prieš akis. Atsirinkite darbus ir jeigu nejaučiate reikiamos emocijos, galbūt geriau šią akimirką pasilikti tik sau. Nefotografuokite vien todėl, kad tai gražu, darykite tai tam, kad perduotumėte žinutę ar pasidalintumėte emocija. ⁠

ant akmens sėdi jaunų liūtukų grupelė

© Chris Schmid | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/640s @ f/5.0, ISO 1250

Kokie būtų jūsų paskutiniai žodžiai – padėka ar patarimas mūsų skaitytojams

Būkite savimi, atraskite savitą stilių ir pasaulio matymą. Kiekvienas turime skirtingą matymą ir jūsų nuotraukos turi atspindėti, kaip jūs, o ne kas kitas, matote pasaulį.

Chris Schmid

Chris Schmid | Switzerland

Vaizdai yra galingi. Vienintelis kadras gali užfiksuoti emociją arba sužadinti jausmą.

Susiję straipsniai

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote