Daugelis pradedančiųjų laukinės gamtos fotografų svajoja vykti į safarį ir fotografuoti Afrikos plėšriuosius žinduolius, o kas po to? Su tokia dilema susidūrė prancūzų laukinės gamtos fotografas Laurent Baheux.
„Po liūtų, dramblių ir kitų didžiųjų Afrikos žinduolių ieškojau kažko kito“, – prisimena Laurent. „Vis dar norėjau fotografuoti didžiuosius žinduolius, didžiuosius medžiotojus, todėl atrodė logiška keliauti į Arktį.“
Nuo 2016 m. Laurent fotografuoja Kanados ir Europos Arkties laukinę gamtą. Naujausią nuotraukų seriją jis nufotografavo 2022 m. birželio mėnesį, per dvi savaites trukusią kelionę į Norvegijos Špicbergeno salą. Ši sala – tai vienspalvis fjordų, kalnų ir ledynų peizažas.
„Arktyje praleidau 15 dienų ir visą kelionės laiką mačiau pasaulį juodai baltą“, – sako Laurent. Jis kalbėjo ne tik apie peizažą, bet ir apie tai, kaip fotografuoja; kiek neįprasta, kad Laurent visus savo laukinės gamtos vaizdus fotografuoja nespalvotai.
Juodai balta – tai fotografijos istorijos pradžia. Išmokau fotografuoti nespalvota juosta ir daryti nespalvotus atspaudus – mokiausi pažinti šviesą ir šešėlius.
Daugelis fotografų renkasi fotografuoti spalvotai, po to redaguodami vaizdus juos konvertuoja į nespalvotus, tačiau Laurent labai svarbu matyti, koks bus beveik galutinis rezultatas.
„Padidinau savo „Sony Alpha 1“ juodai baltos spalvos nustatymų kontrastą – tai mano pasirinkimas fotografuojant tokio pobūdžio nuotraukas. Mėgstu, kad mano nuotraukose būtų ryški juoda spalva. Elektroninis vaizdo ieškiklis yra tarsi optinis vaizdo ieškiklis, tačiau su galimybe matyti vaizdą taip, kaip norite.“
Be spalvų, Laurent gali parodyti matomų gyvūnų ir peizažo tekstūras, detales, kurios dažnai lieka nepastebėtos. „Fotografuodamas nespalvotai galiu parodyti šviesą, paslėpti ir atskleisti skirtingas scenos dalis. Galiu parodyti sceną ne kaip realų, o tiesiog kaip savo pasaulį. Štai kodėl man tai patinka.“
„Man patinka priartėti prie objekto fotoaparatu. Noriu, kad žiūrovas pajustų, jog yra laukinėje gamtoje kartu su gyvūnu. Tuomet pasitelkiu ilgus teleobjektyvus.“ Išvardijus jo kolekciją, akivaizdu, koks universalus Laurent turi būti tokioje atšiaurioje aplinkoje. „Turiu FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS GM, FE 200-600mm f/5.6-6.3 OSS G ir FE 600mm f/4 OSS GM su telekonverteriu“, – tęsia jis.
Svarbu ne tik gyvūnas, bet ir jo aplinka, jo namai. Ji yra tokia pat istorijos dalis kaip ir gyvūno elgesys. Tai suteikia istorijai kontekstą, ir būtent tada Laurent pasirinktas objektyvas gali turėti lemiamos reikšmės kadrui. „Man patinka, kai danguje yra dideli debesys, kalnai ir dangus, todėl reikia trumpesnio objektyvo, tuomet naudosiu FE 24-105 mm f/4.“
Laurent supranta, kad įspūdingas peizažas yra jo fotografuojamų gyvūnų namai. „Jūs esate gyvūno teritorijoje. Tai, kas vyksta, priklauso ne nuo jūsų“, – sako jis. „Gyvūnas pats pasirenka, ar su jumis susitikti. Jei gyvūnams patogu, jie gali net prieiti prie jūsų. Tačiau dažniausiai renkuosi dirbti su ilgu ar ilgesniu objektyvu ir išlaikyti pagarbų atstumą. Galų gale aš esu tik lankytojas.“
Per kelionę į Špicbergeną Laurent laikėsi patogaus atstumo ir fotografavo iš laivo. „Man nekilo jokių problemų fotografuojant fotoaparatu„Sony Alpha 1“ šaltyje ir drėgmėje iš laivo Arktyje. Net baterijos veikė gerai. Turėjau keletą baterijų, skirtų fotografuoti išvykoje, bet man jų visų neprireikė. Fotoaparatas tiesiog puikiai veikė esant žemai temperatūrai.“
Pasaulyje, kuriame esame bombarduojami vaizdais, Laurent nori parodyti pasaulį kitoje šviesoje, o „Sony Alpha 1“ jam leidžia tai padaryti. „AF sistema yra fantastiška!“ – sako Laurent. „Neįtikėtina, kad ji gali sekti žinduolio ar net paukščio akį“.
Tiek Laurent, tiek kitiems fotografams gali būti sunku sukurti originalų vaizdą.
Visą savo energiją turiu sutelkti į istoriją“, – apibendrina jis. „Fotografuojant svarbiausia yra idėja, o ne techninė dalis. Noriu galvoti apie kadrą ir tai, ką į jį įdedu. Naudodamas „Sony Alpha 1“ visiškai pasitikiu fotoaparatu, todėl galiu susikoncentruoti tik į kūrybą.
„Jokių narvų, jokių gardų, jokio cirko, jokio zoologijos sodo. Laisvėje, laukinėje gamtoje. Nelaisvė kiekvienai gyvai būtybei sukelia fizinę ir psichinę kančią. Gyvūnai yra kaip žmonės.“