skrudintos duonos riekelė su džemu ir grietinėle

Pakankamai geras valgyti

Kate Kirkman

„Daug kartų savo karjeros metu buvau prašoma nufotografuoti kažką, kas „negulė prie širdies,“ – sako Kate Kirkman, – „ir dažnai pasakydavau „Ne“ – bet fotografuoti maistą man visada buvo įdomu. Tai kūrybiškas ir sudėtingas darbas, todėl, kai gavau pasiūlymą, man jis patiko.“

Būdama iš esmės portretų specialistė Kate dažnai fotografuoja klientus, įskaitant šefus ir mitybos specialistus, kurdama jų asmens įvaizdį. Pridėkite jos menišką prigimtį ir gebėjimą pastebėti detales, ir maistas puikiai prie to derės. Taip smarkiai, kad dabar ji valdo maisto fotografijos svetainę foodbylumiere.co.uk.

„Vienas iš mane užvedančių dalykų,“ – tęsia ji, – „yra maisto fotografijos sudėtingumas. Tai gali atrodyti paprasta, bet yra milžiniškas kiekis darbą sudarančių smulkmenų tiek technine, tiek estetine prasme. Aukščiausiuoju lygiu galite turėti stilingą maistą ir stilingus rekvizitus, bet dažniausiai tą stilių kuriate jūs patys. Kompozicija ir spalvų teorija yra labai svarbios, kaip ir apšvietimas. Kai kurie vaizdai yra tvarkingi, kiti labai sudėtingi, turiu omenyje, kad kiekvieno skirtingų patiekalų ir skirtingų restoranų maisto istorija yra unikali.“

Naujausias projektas, ties kuriuo Kate dirbo, „mielas užkandžių baras „The Hundred“. Šiame projekte iškilo maisto kūrėjų daroma įtaka, kuri buvo jaučiama bet kuriame kadre,“ – aiškina Kate. „Galite norėti fotografuoti maistą tam tikru būdu, atspindinčiu jūsų stilių,“ – pridėjo ji, „tačiau šefas arba stilistas gali turėti savų idėjų. Šiuo atveju jie norėjo didžiulio paprastumo, kad viskas, kas galėtų nukreipti dėmesį nuo maisto, būtų pašalinta iš kadro. Dar daugiau, jie norėjo, kad būtų naudojami paties baro staleliai ir sienos ir būtų sukurtas visuotinis įspūdis.“

želė ir grietinėlė lėkštėje

© Kate Kirkman| Sony α7R IV + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/4.5, ISO 2000

Kate fotografuoja seriją plokščių kompozicijų ir kadrų įprastesniais kampais, taip pat restorano erdvės interjerą. Kalbant apie pirmąją, „stilius iš paukščio skrydžio tapo labai populiarus,“ – sako ji, – „ir tai galbūt svarbiausia daugelyje kadrų. Daug kartų matėte tai socialiniuose tinkluose ir priežastys aiškios – tai drąsu ir neįprasta, stalviršis yra parengtas fonas ir galima kūrybiškai žaisti su kadru. Vienintelis atvejis, kada tai neveikia – kai pats maistas turi savo „aukštį“,“ – juokiasi ji, – „Taigi, jei tai mėsainio bokštas ar šūsnis vaflių, laikas keisti rakursą.“

vištienos ir čorizo užkepėlė lėkštėje

© Kate Kirkman| Sony α7R IV + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/4.5, ISO 2000

„Fotografuodama vaizdus iš paukščio skrydžio“, – tęsia ji, „pritvirtinu savo „Sony Alpha 7R IV“ prie namuose sukonstruotos įrangos, uždėtos ant poros šviestuvų stovų. Ji suteikia daugiau stabilumo ir lankstumo nei naudojant trikojį. Pritvirtinu fotoaparatą prie ekrano ar nešiojamojo kompiuterio ir sukuriu kompoziciją, kuri perkelia ne fotoaparatą, o objektą ten, kur jam būti geriausia. Perėjimas prie žmogiškesnio vaizdo nuo maždaug 20–45 º iš tikrųjų yra sudėtingesnis,“ – tęsia ji, „nes toks vaizdas apima daugiau aplinkos ir, žinoma, viskas, kas patenka į kadrą, turi būti apšviesta ir stilinga.“

Fokusuodama Kate renkasi dirbti rankiniu būdu, naudodama „Sony Alpha 7R IV“funkciją „Focus Peaking“, „ir labai dažnai naudojame matymo lauko gylio skaičiuoklius, kad išsiaiškintume, koks ryškus turi būti objektas. Paprastai dirbu su FE 50mm f/2.8 „Macro“, nes jis mažas ir lengvas, tačiau plataus kampo, todėl fokusavimas gali būti labai negilus. Man labiausiai patinka sufokusuoti 90 % objekto, pvz., didžiąją lėkštės ir stalo įrankių dalį, taip pat maistą, todėl diafragma truputį užtemdytas objektyvas yra normalu, bet ne problema su užrakintu fotoaparatu.“

grietinėlė pilama ant sirupu padengto biskvito

© Kate Kirkman| Sony α7R IV + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/1000s @ f/2.8, ISO 2000

„Kitas nuostabus su „Alpha 7R IV“ susijęs dalykas,“– tęsia Kate, „yra tai, kad galiu nufotografuoti vieną patiekalo kadrą ir iš jo iškirpti daugybę kompozicijų dėl 60,2 megapikselio raiškos. Sujungus šią savybę su mažiausiais ISO galima sukurti nuostabius spaudinius ir tai svarbu, nes daugelis šių vaizdų yra skirti žurnalų puslapiams arba meniu, kur svarbiausias dalykas yra aiškumas.“

Tačiau yra viena didelė problema, kurios reikia saugotis – atspindžiai. „Jei į juos neatkreipsi dėmesio, jie gali būti tikras košmaras,“ – aiškina Kate, – „nes jie suteikia kadrui griežto ir bjauraus kontrasto, kuris nukreipia akį nuo maisto. Norėdami su tuo susidoroti, naudojame švelninančius keitiklius, pvz., šviesadėžes, taip pat renkamės matines arba smarkiai patinuotas lėkštes ir stalo įrankius. Aiškiai nenorėsite koreguoti šviesos padėties, atsižvelgdami į atspindžius – darysite tik tai, kas geriausia objektui. Jei nepavyksta padaryti nieko kito, galite apipurkšti kompoziciją matiškumo suteikiančiu purškalu, kad pašalintumėte spindėjimą, tačiau tai padarę maisto nebevalgykite!“

Didelė sėkmės dalis, sako Kate, yra visų fotoaparato „Live View“ galimybių išnaudojimas. „Kai vaizdas atkeliauja tiesiai iš jutiklio,“ – sako ji, – „išlaikymo ir fokusavimo pakeitimus galiu atlikti daug lengviau, o fotoaparatą laikydama ant trikojo ar įrangos, galiu apšviesti, naudodama nuolatinius šviestuvus, bet ne blykstę, ir tai leidžia nepaprastai vizualizuoti apšvietimą. Iš tiesų blykstes esame linkę naudoti tik vienu atveju – kai reikia užfiksuoti detales, pvz., nufotografuoti pilamą vaizdą arba į orą taškomą cukraus glajų!“

baklažanas ir tepamas sūris ant lentutės

© Kate Kirkman| Sony α7R IV + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/4.5, ISO 2000

„Esu linkusi naudoti kuo natūralesnį apšvietimą,“ – tęsia ji, – bet taip pat parodyti maisto formą ir tekstūrą. Žinoma, tai labai panašu į tradicinį sustabdyto gyvenimo apšvietimą, kuris yra visiškai priešingas tam, ką dažnai naudoju portretams. Jei apšviesite iš priekio, vaizdas gali atrodyti labai plokščias, bet čia labai svarbūs šviesos efektai ir šešėliai, todėl dažnai apšviečiu iš šono ar dar dažniau iš galo. O jei objektas yra permatomas, siekiu visiškai apšviesti foną ir naudoju atšvaitus ar baltas lentas fonui užpildyti.“

du kokteiliai nuotaikingai apšviesti

© Kate Kirkman| Sony α9 II + FE 135mm f/1.8 GM | 6s @ f/10, ISO 100

„Bet kaip ir dirbant su kiekvienu objektu,“ – ji daro išvadą, – „svarbiausia yra sukurti savo stilių. Turite žinoti, kaip norite tai daryti, o aš teikiu pirmenybę keitikliui; žaidžiu su kontrastu, šviesomis ir šešėliais. Puiku, jei klientas nori ko nors kito, jums tiesiog reikia žinoti, kaip prisitaikyti. Galiausiai, užduotis yra maistą padaryti pakankamai patrauklų valgyti ir kai jums pavyksta, tai ir yra kaip tik tai, ką galima nuveikti. Taigi neabejotinai tokios priežastys siekti rezultato yra geriausios!“

Atrinkti gaminiai

Kate and Brent Kirkman

Kate and Brent Kirkman | UK

„Visada vaikausi šviesą. Šviesoje įprasti dalykai tampa stebuklingi.“ - Trent Parke

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote