Malonumas jūsų akims

Pablo Gil

„Viskas prasidėjo nuo kliento prašymo, kad nuotraukoje matytųsi visos jo mėsainių sudedamosios dalys – būtų akivaizdu, kad jos natūralios ir šviežios.“

Šis paprastas prašymas davė idėją fotografui Pablui Gilui – ar įmanoma geriau parodyti viską, kas yra mėsainio viduje, nei atskirti visas jo dalis ir parodyti kybančias ore?

Paprastas mėsainio atvaizdas buvo paverstas labai dramatišku, bet itin konkurencingoje maisto fotografijos srityje būtent vaizduotė padės jūsų darbams išsiskirti iš minios.

pablo gil sony alpha 7RII mėsainio sudedamosios dalys, pakibusios ore.

© Pablo Gil | „Sony α7R II“ + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/125 sek., esant f/5.0, ISO 200

„Paprastai žiūrovui savo nuotraukomis siekiu kai ką pasakyti. Jos nėra vien atskiri kadrai, bet ištisa istorija. Naudodamas kompoziciją ir apšvietimą, stengiuosi sukurti tokį vaizdą, kuris leistų pajusti, kad maistas yra pagrindinis istorijos personažas – ne tiesiog objektas ar butaforija, bet svarbiausias veikėjas.“

Tai, kas prasidėjo nuo mėsainio, neseniai tapo antru vaizdų rinkiniu – naudojant tą pačią techniką sukurta įvairių gėrimų reklama. Vis dėlto, kaip buvo sudėtinga priversti kyboti maistą, nė kiek ne lengviau buvo tinkamoje padėtyje užfiksuoti judantį skystį. Nors daugelis gali pagalvoti, kad skystis tėra kompiuteriu sukurtas efektas, jis iš tiesų yra realus ir 100 proc. užfiksuotas naudojant fotoaparatą, per labai ilgą ir varginantį procesą.

pablo gil sony alpha 7RIII pieniško kokteilio sudedamosios dalys, pakibusios ore

© Pablo Gil | „Sony α7R III“ + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/250 sek., esant f/2.8, ISO 100

„Nuotraukos kūrimas savaime yra pasikartojimo istorija. Pirmiausia sukuriame eskizą, kaip norime, kad atrodytų galutinis vaizdas, įskaitant skysčio judėjimą iš tariamai judančio puodelio. Tuomet užfiksuojame 100–150 vaizdų, judindami stiklinę ir mėgindami imituoti jos kritimo kampą. Norime imituoti kritimo kampą, todėl kartojame kritimą tokiu kampu, koks panašiausias į galutinį kampą. Tai kartojame tiek kartų, kiek reikia, kad skystis atrodytų kuo tikroviškesnis, bet, žinoma, jis yra skystas, todėl rezultatas yra visiškai atsitiktinis. Toliau judiname puodelį ir fotografuojame tol, kol skysčio judėjimas ir tykštantys lašai yra tiksliai tokie, kokių norime.“

Visi Pablo vaizdai užfiksuoti naudojant „Sony α7R III“. „Fotoaparatas padeda įvairiais būdais. Kadangi dažnai turiu užfiksuoti tiek daug vaizdų įvairiais kampais, man reikia fotoaparato, kuris būtų labai lengvas, kad galėčiau jį laikyti ilgą laiką. Pakreipiamas ekranas taip pat yra puikus dalykas, nes galiu patogiai fotografuoti iš aukštai, žiūrėdamas žemyn į maistą. Šis fotoaparatas mane pirmiausia patraukė nuostabiomis spalvomis ir dinaminiu diapazonu. Juo galiu užfiksuoti ne tik puikiai atrodančių maisto nuotraukų, bet ir lanksčiai redaguoti galutinius kūrinius.“

pablo gil sony alpha 7RIII ore pakibęs puodelis karšto šokolado, apsuptas plevenančių sausainių

© Pablo Gil | „Sony α7R III“ + FE 100mm f/2.8 STF GM OSS | 1/250 sek., esant f/5.6, ISO 100

Norėdami sukurti kybojimo efektą, Pablo ir jo padėjėja Monica Sanz pakabina objektus ant rėmo, kad jie būtų puikioje padėtyje priešais foną.

„Fonas yra labai svarbus, tai trečdalis istorijos. Jis sukuria nuotraukos aplinką. Fonas žiūrovui nusako, ar tai yra modernistinė nuotrauka ar klasikinis atvaizdas, o gal kaimiškas vaizdelis – jis viską įrėmina, ir tiesiogine, ir perkeltine prasme“, – sako Pablo.

Fonas Pablo yra toks svarbus, kad jis su savo padėjėju kiekvieną foną kuria rankomis, siekdamas gauti būtent tai, ko reikia nuotraukai. „Naudojame medieną, audinį, plastiką, kartoną – viską, ko reikia, kad sukurtume foną kiekvienai nuotraukai.“

pablo gil sony alpha 7RIII ore pakibęs prikaistuvis su pienu ir šalia kybantis pyragas

© Pablo Gil | „Sony α7R III“ + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/250 sek., esant f/3.2, ISO 100

Toliau jis aiškina, kokia svarbi jo įranga: „objektyvai yra svarbūs fotografuojant maistą, nes negalite leisti, kad maistas atrodytų deformuotas ar iškreiptas. Dėl šios priežasties aš nenaudoju plataus kampo objektyvų. Anksčiau naudojau „Sony 90mm f/2.8“ makroobjektyvą – jis daugelį metų buvo mano mėgstamiausias. Vis dėlto neseniai pradėjau naudoti 100mm STF f / 2.8 objektyvą. „Bokeh“ efektas toks vientisas, kad atrodo neįtikėtinai. Tai mano naujas numylėtinis, mano mėgstamiausias objektyvas!“

Nors galite patobulinti nuotrauką redaguodami, labai svarbu, kad fotografuojant apšvietimas būtų nepriekaištingas. Kaip ir daugeliu kitų maisto fotografijos atvejų, nuotraukų serijoje „Levitation“ (liet. „Kybojimas ore“) šviesa yra gana paprasta. Švelnus ir natūralus apšvietimas buvo sukurtas naudojant didelę šviesdėžę, o priešingoje pusėje pastatytas reflektorius padėjo sušvelninti kai kuriuos šešėlius.

Šviesos, dramos, fono ir spalvų derinys sukuria vaizdų seriją, kurioje vaizduojamų objektų tikrai norisi atsikąsti arba, šiuo atveju, atsigerti.

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL90M28G

FE 90 mm F2.8 Macro G OSS

SEL90M28G

SEL100F28GM


FE 100mm F2.8 STF GM OSS

SEL100F28GM

Pablo Gil
„Alpha Universe“

Pablo Gil

Ispanija

Nuotrauka niekada nemeluoja, o mano gali

Peržiūrėti profilį


x