druskos sankaupos urve

Dokumentinės požemių nuotraukos

Massimas Siragusa

Visi esame girdėję frazę „suvalgęs pūdą druskos“ – senovinį posakį, kalbantį apie asmens pastangas ir patirtį. Fotografui Massimui Siragusai, kuris naudodamasis fotoaparatu „Sony Alpha 7R IV“ dokumentavo Sicilijos druskos kasyklų vaizdus, reikėjo nemažai ir vieno, ir kito.

druskos raštai urve

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 24mm f/2.8 G | 15s @ f/22, ISO 400

„Šios kasyklos išsidėsčiusios trijuose skirtinguose miestuose – Rakalmute, Petralijoje ir Agridžente – aiškino fotografas. – Fotografavau jas, vykdydamas didesnį projektą apie salos kraštovaizdžio įvairovę. Čia kasama druska naudojama maistui ir pramonės reikmėms, visgi kasyklų dydis tiesiog pribloškia. Tai – vienos didžiausių kasyklų Europoje.“

vaizdas pro platų druskos kasyklos tunelį

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 5s @ f/20, ISO 400

Dokumentuoti kasyklų vaizdus nebuvo taip paprasta. „Tokioje sudėtingoje aplinkoje buvo neįmanoma judėti savarankiškai, – dalijosi prisiminimais Massimas Siragusa, – todėl mane lydėjo kasyklų darbuotojas. Mes keliavome visureigiu, per dieną nuvažiuodavome apie 30 kilometrų ir stodavome visur, kur tik įžvelgdavau galimybę padaryti gerą nuotrauką. Nusileisdavome maždaug 800 metrų po žeme.“

Massimas gyrė fotoaparato „Sony Alpha 7R IV“, kurį jis naudojo dirbdamas prie šio projekto, konstrukciją ir privalumus. „Tai tvirtas, lengvas fotoaparatas, galintis prisitaikyti prie skirtingos aplinkos, o kur rasi „skirtingesnę“ aplinką, negu 800 metrų gylio druskos kasyklose, – juokavo fotografas. – Dėl kompaktiško fotoaparato dydžio ir svorio man nereikėjo didelio trikojo, todėl galėjau dirbti greičiau ir lengviau, o automatinio fokusavimo funkcija puikiai veikė tamsoje – netgi fotografuojant kalnakasių portretus.“

krano operatorius druskos kasykloje

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 1/50s @ f/5.6, ISO 1600

„Kasyklose labai sunku fotografuoti. Iš dalies taip yra dėl to, kad jos labai aktyvios – nors ten įrengtos galingos ventiliacijos sistemos, ore vis tiek tvyro druskos dulkės. Didžiuliams ekskavatoriams kasant kasyklų sienas, kyla tiek dulkių, kad tiesiog negali kvėpuoti. Kai po aštuonių ar devynių valandų vėl atsiduri žemės paviršiuje, tiesiog negali tuo atsidžiaugti. Kasyklų aplinka nuostabi, tačiau gryname ore jauti palengvėjimą lyg į paviršių iškilęs naras.“

didžiulis ekskavatorius druskos kasykloje

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 0.6s @ f/20, ISO 400

Dėl ore tvyrančios druskos svarbus vaidmuo teko fotoaparato apsaugai nuo oro sąlygų. „Visada pasikliaudavau puikiomis „Sony“ fotoaparatų ir objektyvų apsaugos nuo dulkių sistemomis, – atviravo Massimas. – Galiausiai man nereikėjo jokios papildomos apsaugos sistemos, skirtos šachtose naudojamai įrangai – pakako vadovautis sveiku protu ir keisti objektyvus tik būnant automobilyje ir tik tada, kai dulkės nusėsdavo ant automobilio grindų. Tai šiek tiek užtrukdavo, tačiau tokioje aplinkoje buvo būtina naudoti keičiamųjų objektyvų sistemą.“

„Problemų kėlė ne tik dulkės – matomumas buvo labai prastas, nes natūrali šviesa taip giliai po žeme neprasiskverbia.“ Nepaisant to, aplinkai nors šiek tiek apšviesti Massimas mieliau naudojo prieinamus šviesos šaltinius, tokius kaip saugos žibintai, transporto priemonių šviesos ar kišeniniai žibintuvėliai. „Nelabai mėgstu profesionalams skirtų blyksčių ar galingų šviestuvų, nes jie gali pakeisti vietos įspūdį."

didelė kasimo mašina urvo gale

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 1s @ f/20, ISO 400

Stengdamasis susidoroti su nepakankamo apšvietimo problemomis, Massimas fotografavo nuo mažo anglies pluošto trikojo ir rinkosi labai ilgas ekspozicijas – kartais jos užtrukdavo iki dviejų minučių. Tai jis darė reguliuodamas fotoaparato „Sony Alpha 7R IV“ lempos parametrus ir naudodamas atskirą šviesos matuoklį. „Kai fotoaparatas užfiksuotas, – aiškino fotografas, – galite naudoti lempas skirtingoms sritims apšviesti arba ekspozicijos metu jas judinti, kad sukurtumėte įdomių efektų.“

„Druskos kasyklose naudojau du „Sony Alpha 7R IV“ fotoaparatus, kurių svarbiausia ypatybė – neprilygstama nuotraukų failų kokybė. Daugelis mano, kad fotoaparate „Alpha 7R IV“ svarbiausia yra skiriamoji geba, tačiau būtent šiomis sąlygomis išryškėjo nuostabus jutiklio dinaminis diapazonas. Tai leido tame pačiame kadre apšviesti sceną labai skirtingais būdais nesibaiminant, kad dalis scenos bus prarasta dėl šviesos blyksnių ar šešėlių.“

žiedinis druskos raštas urve

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 2s @ f/22, ISO 400

Kartu su fotoaparatais „Alpha 7R IV“ Massimas rinkosi mažų, lengvų ir greitų „Sony“ G serijos objektyvų trijulę. „Naudojau objektyvus FE 24 mm f/2,8 G, FE 40 mm f/2,5 ir FE 50 mm f/2,5 G, – pasakojo jis. – Puiki šviesos koncentravimo geba derėjo su mažu jų svorių ir puikiai tiko tai aplinkai.“

Nepaisant sudėtingų sąlygų, projekto sėkmę lėmė Massimo išbandytas ir patikrintas tyrimo metodas. „Fotografija man yra pasakojimas, o tai reiškia, kad reikia skirti laiko ir tinkamai išmokti istoriją, – apibendrino Massimas. – Niekada nesiekiu užfiksuoti tiesiog gražų vaizdą. Noriu įamžinti vietos skleidžiamas emocijas, todėl turiu atsiverti tai vietai. O tada tiesiog pasirenku geriausias priemones toms emocijoms užfiksuoti.“

Rekomenduojami gaminiai

Massimo Siragusa

Massimo Siragusa | Italy

„Fotografija man, visų pirma, yra išraiškos priemonė“

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote