Atšiaurių vietovių užkariavimas

Andrea Frazzetta

Kalbantis su Andrea Frazzetta akivaizdu, kad jį apėmęs tas jausmas, kurį nori patirti visi fotografai. Jis žino, kad paskutinį darbą jam pavyko išpildyti tobulai.

andrea frazzetta sony alfa 7RII kalnakasys su prožektoriumi ant galvos neša 2 krepšius su sieros gabalais

© Andrea Frazzetta | Sony α7R II | FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/30 s, esant f/2,8, ISO 6 400

Kalbame apie nuotrauką, kurioje kalnakasys triūsia Idženo ugnikalnyje, Indonezijoje. Išniręs iš tamsos ir sieros dūmų, su prožektoriumi ant galvos, kuris padeda jam rasti kelią. Andrea žino, kad ši nuotrauka yra esminis jo projekto kadras. „Aš labai norėjau nufotografuoti kalnakasius dūmuose, – sako jis, – nes šie žmonės tiesiogine ir perkeltine prasme dingsta. Viskas progresuoja ir jei nebeliks darbo, nebeliks ir šių žmonių. Šių žmonių gyvenimas sunkus, sąlygos labai sudėtingos, bet tai yra jų palikimas, jų istorija. Aš norėjau simboliškai perteikti jų kultūros nykimą ir man pavyko tai padaryti šiuo kadru. Aš žinojau, kad tas kadras yra svarbiausias kadras, mano kuriamo pasakojimo akcentas. O kai gauni tai ko, nori, apima puikus jausmas!“

Prisiminkime. Kodėl Andrea yra čia? Darbą „Sieros kelias“ užsakė „National Geographic Traveller“ ir šis darbas yra jo didesnio projekto „Slėpiniai“ dalis.

„Projektas „Slėpiniai“ pasakoja apie žmogaus ir aplinkos santykius. Ypač atšiaurioje aplinkoje“, – priduria jis slogiu balsu.

andrea frazzetta sony alfa 7RII sieros dujų debesys kyla iš uolų

© Andrea Frazzetta | Sony α7R II | FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/1 000 s, esant f/3,5, ISO 6 400

Projektas „Slėpiniai“ (Beyond), kurį užsakė „New York Times“, buvo apie didžiulę Danakilių įdubą Etiopijoje: šioje teritorijoje judančios tektoninės plokštės suformavo ploną 5 km ilgio kalnagūbrį, plyti didžiulė druskos dykuma, čia laukia psichodelinių spalvų ežerai, aktyvūs ugnikalniai ir mirtinas 50 ºC karštis.

andrea frazzetta sony alfa 7SII kalnakasiai apžiūri kasyklą spalvotais prožektoriais

© Andrea Frazzetta | Sony α7S II | „Sonnar T*“ FE 35 mm f/2,8 ZA | 1/25 s, esant f/2,8, ISO 10 000

Tokiomis ekstremaliomis sąlygomis Andrea svarbu turėti reikiamų priemonių. Projektą „Sieros kelias“ (Sulphur Road) jis įgyvendino naudodamas α7R II ir α7S II fotoaparatus dėl jų vaizdo kokybės ir lengvumo. Andrea projektas yra ne tik apie fizinius Žemės elementus, bet ir apie ten dirbančius ir gyvenančius žmones. „Man, kaip fotožurnalistui, nesvetimos aplinkosaugos problemos, būtina jas parodyti. Mes turime mokytis. Mūsų planeta Žemė keičiasi greitai, tad gal šie žmonės gali ko nors mūsų išmokyti apie išgyvenimą.“

andrea frazzetta sony alfa 7RII kalnakasio rankos ir sieros uolienų krūva

© Andrea Frazzetta | Sony α7R II | FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/125 s, esant f/8,0, ISO 200

Kai Andrea ėmėsi projekto „Sieros kelias“ (Sulfur Road), jam reikėjo užmegzti ryšį su kalnakasiais. Taigi, kaip ir daugeliui fotožurnalistų, pirmiausia reikėjo susirasti vietinį gidą arba organizatorių. Jis sako: „Kad ir kiek patirties turėtum, reikia atsiminti, kad tu vis tiek esi turistas. Tu atvyksti iš Europos į visiškai svetimą kultūrą ir turi padaryti darbą per maždaug dvi savaites.“ Kadangi būtina užmegzti ryšį su fotografuojamais objektais, reikia pasirinkti ir tam tinkamų priemonių: šiam tikslui Andrea naudoja dviejų priartinimo tipų objektyvus. „Naudoju 16–35 mm f/2,8 ir 24–70 mm f/2,8 objektyvus, nes šie du objektyvai lydi mane kone visą mano karjerą! Tačiau kartais naudoju 35 mm f/2,8 FE „Zeiss Sonnar T*“, kuris yra itin tikslus, mažas ir lengvas. Niekada nenaudoju ilgų objektyvų, nes noriu būti arti savo kuriamos istorijos.“

andrea frazzetta sony alfa 7RII kalnakasiai kyla kalno šlaitu nešdami krepšius su sieros uolienomis

© Andrea Frazzetta | Sony α7R II | FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/1 000 s, esant f/3,2, ISO 200

Andrea gidu buvo vulkanologas, kuris dar buvo ir fotografas mėgėjas, todėl jis puikiai suprato, ko reikia. Tačiau kad ir kaip viską gerai suplanuotum, „niekada negali žinoti, ką rasi toje vietoje“.

Be to, svarbu mokėti greitai reaguoti ir būti pasiruošusiam netikėtumams. „Jau pirmąją dieną norėjau atsidurti ugnikalnio viršūnėje, – aiškina jis, – bet tai buvo neįmanoma, nes lijo. Pakeitėme planą ir tai atnešė naudos, nes turėjome pabūti kalnakasių kaimelyje, galėjome pasikalbėti su jais jų namuose. Antrą ar trečią dieną mes nuvykome į kasyklą, sekdami paskui vieną kalnakasį, kuris užlipo į ugnikalnį ir į kraterį.“ Tai atsipirko, nes ten Andrea ir padarė savo svarbiausias nuotraukas. „Ten praleistas laikas buvo labai svarbus, – sako jis, – nes galėjome artimiau susipažinti su žmonėmis, jie pradėjo kitaip į mus reaguoti. Tai jokia naujovė darant reportažus, bet tai tikrai veikia!“

andrea frazzetta sony alfa 7RII kalnakasiai užsidengę burnas audiniais nes juos supa sieros debesys

© Andrea Frazzetta | Sony α7R II | FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/125 s, esant f/3,5, ISO 6 400

Taigi, Andrea prieblandoje fotografavo aktyviame ugnikalnyje, apgaubtas karštų dūmų, kol kalnakasiai nešė krepšius su siera iš ežero, esančio ant kraterio dugno. Ne taip paprasta pasiekti šią nesvetingą aplinką: reikia lipti aukštyn 2 743 metrus ir dar 914 metrų leistis žemyn į kraterį. Turbūt toks kopimas su didžiuliu fotografavimo reikmenų krepšiu neskamba labai viliojančiai, ar ne? Andrea juokiasi: „Tikrai nevilioja, bet su dviem „Sony“ alfa fotoaparatais, kuriuos pasiimu su savimi, tai paprasta.“

andrea frazzetta sony alfa 7RII ant kalnakasių galvos pritvirtinti prožektoriai skrodžia dūmų uždangą sieros kasykloje

© Andrea Frazzetta | Sony α7R II | FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/30 s, esant f/2,8, ISO 6 400

Mes jo paklausėme apie fotografavimo tokioje tamsioje ir dinamiškoje aplinkoje ypatumus.

Andrea paaiškino: „Esminiai dūmų apsuptų kalnakasių kadrai padaryti esant itin prastam apšvietimui. Aš turėjau perteikti tą aplinką, todėl daugelis šių kadrų padaryti naudojant ISO 6 400 ir 12 800. Kartais naudoju atskirą fotoaparato blykstę, bet šiuo atveju aš būčiau sunaikinęs ten tvyrančią nuotaiką, todėl fotografavau plačiu kampu f/2,8 sparta ir taikiau tokius aukštus ISO nustatymus.“

Ir kaip jis jautėsi baigęs fotografuoti? „Rezultatas buvo įspūdingas – tai buvo eksperimentas, leidęs išnaudoti maksimalias fotoaparato galimybes, bet man pavyko.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7SM2

α7S II fotoaparatas su E tipo tvirtinimo jungtimi ir viso kadro jutikliu

ILCE-7SM2

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL35F28Z

„Sonnar T*“ FE 35 mm F2,8 ZA

SEL35F28Z

SEL1635GM


FE 16–35 mm F2,8 GM

SEL1635GM

Andrea Frazzetta
„Alpha Universe“

Andrea Frazzetta

Italija

„Man fotografija yra ideali tyrinėjimo priemonė. Tai būdas atrasti pasaulį, kitus žmones ir labiau pažinti save. Prisidėdami prie įrašomo turinio ir išreikšdami savo požiūrį, su kiekviena nuotrauka jūs kažką „imate“ ir kartu gaunate atgal. Kiekvienas kadras yra tarsi padėties pasaulyje įtvirtinimas.“

Peržiūrėti profilį