vyras eina per snieguotą kraštovaizdį

Geriausi patarimai: plačių kraštovaizdžių fotografavimas

fotografuojant fotoaparatu „Sony Alpha“

Rodyti mastelį

Gali būti sunku parodyti mastelį, kai nėra jokių atskaitos taškų, todėl stengiuosi įtraukti atskaitos objektus, pavyzdžiui, medžius ar žmones, kad būtų galima suvokti scenos dydį ir atstumą.

vyras eina link nedidelio namelio ant sniego © Tobias Hägg | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/500s @ f/5.6, ISO 100

Fotoaparatas

Daugiausia fotografuoju su „Sony Alpha 7R IV“ ir esu naudojęs „Alpha 7R“ asortimentą nuo „Alpha 7R II“. Man patinka fotoaparato dinaminis diapazonas ir jo užfiksuojamos spalvos, jau nekalbant apie tai, kad failai yra didžiuliai ir juose užfiksuojama kiekviena detalė.

 

Nebijokite naudoti teleobjektyvo

Fotografuodamas didžiulius kraštovaizdžius, nors esu linkęs keisti objektyvus, mėgstu naudoti objektyvus 100–400 mm GM ir 70–200 mm f/2,8 GM II. Objektyvai „G Master“ yra lengvi, o tai yra svarbiausia ilgose kelionėse, be to, vaizdo kokybė yra puiki.

vyras stovi ant raudonos uolos ir žiūri į oranžinę saulę © Tobias Hägg | Sony α7R IV + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/250s @ f/7.1, ISO 100

Pirmą kartą pamačius didžiulę sceną, kyla instinktas ją visą nufotografuoti. Tačiau, įgijęs daugiau patirties, stengiuosi fotografuoti mažesnius to kraštovaizdžio fragmentus, o ne viską iš karto, nes kartais gali susidaryti tuščias vaizdas, kuriame per daug erdvės ir nepakankamai gylio.

vyras raudona striuke stovi ant kalno viršūnės © Tobias Hägg | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/5.6, ISO 100

Naudokite visas diafragmas

Daugelis kraštovaizdžio fotografų mano, kad viskas nuotraukoje turi būti ryšku ir kad reikia mažos diafragmos, kad būtų sukurtas lauko gylis. Aš keičiu diafragmą priklausomai nuo scenos ir nebijau naudoti f/2,8 diafragmos, kad sukurčiau nedidelį lauko gylį ir objektas išsiskirtų.

vyras, einantis per sniego pūgą © Tobias Hägg | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/8000s @ f/2.8, ISO 100

Kitais atvejais galiu fotografuoti mažesne diafragma, pavyzdžiui, f/14, ir sujungti kelias nuotraukas, kad vaizdas būtų ryškus visuose sluoksniuose. Viskas priklauso nuo to, ką noriu užfiksuoti. Neapsiribokite vienu ar dviem diafragmos nustatymais.

Mano „Sony Alpha 7 IV“ ir objektyvų GM funkcija „SteadyShot“ yra pakankamai stipri ir patikima, kad galėčiau fotografuoti kraštovaizdžius be trikojo, ir niekada neturėjau problemų. Žinoma, trikojis praverčia, jei šviesos mažai ir nenoriu didinti ISO parametro arba jei noriu padaryti keletą nuotraukų, kurias vėliau galėsiu sujungti keliais sluoksniais. Tačiau apskritai trikojį naudoju nedažnai.

Spalvos ir apšvietimas

Kraštovaizdžio spalvos yra labai svarbios. Tačiau spalvos skiriasi priklausomai nuo šviesos skirtingu paros ir metų laiku.

Saulėlydis virš žiemiško kraštovaizdžio © Tobias Hägg | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1250s @ f/5.6, ISO 100

Daugelis mano Laplandijos nuotraukų buvo nufotografuotos vasario ir kovo mėnesiais, todėl didžiąją dienos dalį saulė buvo labai žemai danguje; nė viena iš jų nebuvo padaryta per saulėtekį ar saulėlydį.

Man labiau patinka fotografuoti ankstyvą rytą arba vėlyvą popietę, nes šviesa būna švelnesnė, išryškina spalvas. Tačiau, nors anksčiau griežtai laikiausi nuostatos fotografuoti ankstyvą rytą arba vėlyvą popietę, dabar nebevengiu stiprios vidurdienio šviesos – su tinkamu rinkiniu vis dar galiu ją pritaikyti sau ir scenai, kurią noriu užfiksuoti.

vyras ant sniego motociklo, o už jo – saulė © Tobias Hägg | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM II | 1/640s @ f/14, ISO 100

Pavyzdžiui, esant labai sudėtingoms sąlygoms, po aukšta saule ir giedro mėlyno dangaus fone įrėminau savo draugą ant sniego motociklo ir pasinaudojau šešėliais. Pasinaudodamas maža diafragma, sukūriau saulės žvaigždę, atšiaurią šviesą paversdamas žaviu bruožu. Taigi, šiuo atveju pasinaudojau sąlygomis ir su jomis dirbau.

minkšta saulės šviesa, krintanti į snieguoto kalno šoną © Tobias Hägg | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/640s @ f/7.1, ISO 100

Sumažinkite ekspoziciją, kad išgautumėte ryškesnius akcentus

Dažnai naudoju sumažintą ekspoziciją. Dirbant su kraštovaizdžiais man svarbiausia užtikrinti, kad išsaugočiau išryškintas detales. Esu linkęs fotografuoti visiškai rankiniu būdu, o tada naudodamasis histograma sureguliuoju ekspoziciją ir patamsinu vaizdą, kad išsaugočiau ryškesnius akcentus. Neapdoroti failai gali atrodyti tamsūs, bet žinau, kad galiu juos atkurti. Dėl „Alpha 7R IV“ dinaminio diapazono šešėlių srityse yra labai daug detalių; fotoaparatas fantastiškai atkuria šias detales.

Rekomenduojami gaminiai

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote