Svarbiausias peizažo fotografijos dalykas yra tas, kad turite būti kantrūs ir mėgautis peizažu. Galite praleisti didelę dienos dalį žygiuodami ir laukdami šviesos , todėl turite mėgautis buvimu gamtoje.
Planavimas ir pasirengimas
Fotografuodamas peizažus noriu žiūrovą pakviesti keliauti kartu, kad jis viską pamatytų mano akimis. Noriu, kad peizažas jį sužavėtų taip pat, kaip sužavėjo mane. Vienas iš būdų, kaip man pavyksta tai pasiekti, yra kuo mažiau ieškoti informacijos apie vietą. Jei pamatau per daug kitų fotografų darytų nuotraukų, tai atima nuostabos jausmą, patiriamą pirmą kartą atradus kokią nors vietą.
Fotografavimo vietos žvalgyba
Norint aplankyti kai kurias iš įspūdingiausių vietų, tai pareikalauja nemažai pastangų. Dauguma mano nuotraukų buvo padarytos šiaurės šalyse, todėl man tenka daug keliauti pėsčiomis. Puikiai suprantu, kaip tai gali būti sunku, todėl man labai svarbu, kad fotoaparatas būtų lengvas, kaip visi iš „Sony Alpha“ asortimento, nes tada galiu tyrinėti be papildomos naštos.
Kai būnu pasiruošęs, imu vaikščioti po vietovę. Aktyviai neieškau fotografavimo galimybės, bet paprastai kažkas patraukia mano dėmesį. Ieškau kelių dalykų, kurie turi būti vaizde, arba po vieną arba kartu, pavyzdžiui, šviesos krypties ir kokybės ar tai, kaip ji formuoja kraštovaizdį, įdomių struktūrų ir vedančių linijų. Žinoma, kalbant apie spalvas, ryto ir vakaro metas yra ypač įdomu, todėl stengiuosi fotografuoti šiomis valandomis.
Viena mano mėgstamiausių nuotraukų buvo padaryta sename kaime, kuris priklauso samių žmonėms Švedijoje. Jis naudojamas tik ceremonijoms, o visą likusį laiką yra negyvenamas. Naktį praleidau savo furgone ir atsibudau 7 val. ryto, norėdamas pamatyti, kaip kis apšvietimas. Tądien buvo labai ūkanota – atmosfera buvo neapsakomai graži. Prisimindamas, sakyčiau, kad tai buvo viena iš ramiausių ir nuostabiausių mano aplankytų vietų.
Pamačiau tokią nuostabiai išlenktą kranto liniją, vedančią link rąstinio namelio. Ežeras tykiai skendėjo rūke, o saulė puikiai derėjo prie nuotraukos kompozicijos. Tiesiog privalėjau padaryti tą nuotrauką. Laukiau maždaug 10 minučių, kol saulė išlindo iš rūko, o tada atėjo tinkama akimirka pradėti fotografuoti.
Fotoaparato nustatymas
Naudoju įvairius skirtingus „Sony“ fotoaparatus – tai visiškai priklauso nuo to, ką fotografuoju ir kur keliauju. Nuo plataus jutiklių dinaminio diapazono iki ilgo baterijos naudojimo laiko ir didelės raiškos – yra nesuskaičiuojama daugybė priežasčių, kodėl mėgstu fotografuoti naudodamas juos.
Mano pagrindinis fotoaparatas yra „Sony α7R IV“, kurį mėgstu dėl jo 61 megapikselių raiškos. Taip pat turiu „Sony α7R III“, „α9“ ir „α6400“. Kartu su šiais fotoaparatais turiu daug objektyvų, tačiau žygiuojant svarbu kiekvienas gramas. Man svarbu taupyti savo energiją ir keliauti nesinešant didelio svorio, todėl labai dažnai su savimi pasiimu tik „α7R IV“ su FE 16–35 mm f/4 ZA OSS objektyvu.
Jei žygiuoju kelias dienas, kartais į krepšį įsidedu ir FE 24–105 mm f/4 G OSS objektyvą, kuris suteikia man daugiau lankstumo, kad galėčiau užfiksuoti peizažo detales.
Kalbant apie vaizdo ekspoziciją, paprastai daug fotografuoju naudodamas diafragmos pirmenybės režimą, nustatęs automatinio ISO jautrumą su minimaliu užrakto greičiu. Taip pat dažnai fiksuoju naudodamas rankinę ekspoziciją pagal tai, kaip fotoaparatas matuoja sceną. Turėdamas tai omenyje, dažnai naudoju matricos matavimą visai scenai apžvelgti arba matuoju pagal šviesias sritis, norėdamas išsaugoti kuo daugiau detalių.
Spalvos ir fiksavimas RAW formatu
Visada fotografuoju RAW formato nuotraukas. Tai man leidžia užfiksuoti daugiausiai detalių ir suteikia daugiau laisvės redaguojant nuotraukas.
Tai reiškia, kad redaguojant pradinis vaizdas yra labai „plokščias“. Mano patarimas, jei fiksuojate RAW formatu, – naudokite natūralų kūrybinį stilių fotoaparate. Suredaguokite stilių iki minimumo sumažindami kontrastą ir spalvas. Žiūrėdami per vaizdo ieškiklį matysite labai „plokščią“ vaizdą, kuris bus labai panašus į neapdorotą vaizdą. Galbūt jis neatrodys įspūdingai, bet leis pamatyti daug daugiau detalių šviesiose srityse ir šešėliuose, kad žinotumėte, su kokia informacija turėsite dirbti RAW faile.
Kai redaguoju RAW failus, mano tikslas – visada atkurti sceną pagal savo atmintį. Nors kartais žaidžiu su kontrastu, norėdamas pažadinti tam tikrus jausmus, stengiuosi išlaikyti spalvą kuo natūralesnę ir kuo labiau atitinkančią mano prisiminimus. Noriu, kad žmonės būtent taip matytų mano nuotraukas.
„Gyventi šia akimirka ir matyti stulbinantį gamtos grožį – itin asmeniška ir jaudinanti patirtis. Tikiuosi, kad dalydamasis savo užfiksuotais vaizdais, galiu pakviesti į šią kelionę ir kitus žmones.“