Planuokite fotografuoti & nespalvotai
Spalvotą nuotrauką pavertus nespalvota, ji staiga netampa meno kūriniu. Tam, kad tai būtų prasminga, reikia sėkmingai suderinti įvairius elementus. Portretu norite pasiekti tam tikrą emocinį tikslą, todėl nespalvoto vaizdo kūrimas nuo pat pradžių padeda tai padaryti.
Nustatę fotoaparatą fotografuoti nespalvotu kūrybiniu stiliumi, lengviau įsivaizduosite galutinį vaizdą ir galėsite stebėti ekspoziciją.
Paprastai fotografuoju fotoaparatu „Alpha“, susietu su nešiojamuoju kompiuteriu. Pradėdamas fotografuoti, nustatau tinkamą nespalvotumo lygį, kad, kai portretai pasirodys kompiuteryje, būčiau tikras, jog apšvietimas sukuria norimą tikslinį vaizdą ir įspūdį.
Jei fotografuojate naudodami fotoaparate esančius kūrybinius stilius arba nuotraukų profilius, pabandykite juos pakoreguoti, kad suteiktumėte jiems norimą išvaizdą. Atminkite, kad atsargoje visada turėsite neapdorotą failą; nespalvotas efektas bus pritaikytas tik JPEG vaizdams.
Būkite drąsūs
Mano dabartinis šūkis yra „drąsa dažniausiai atsiperka“. Todėl nebijokite. Spalva vedžioja akį po kadrą; skirtingos spalvos taip pat gali turėti psichologinį poveikį. Nespalvotose nuotraukose šių mechanizmų nėra, todėl akį reikia vesti kontrasto ir formos pagalba. Kai spalvos neblaško dėmesio, darbas vyksta paprasčiau ir švariau, galite kurti drąsias kompozicijas su išraiškingomis linijomis ir naudoti apšvietimą bei apdorojimą, kad viskas būtų vientisa.
Plėskite režisūros ribas
Kai reikia režisuoti subjektą, nebijokite mesti jam iššūkių. Prieikite arti, kad sukurtumėte formas ir (jei reikia) iš subjekto išgaukite reikiamą veiksmą, net jei tą dieną jis visiškai nenori fotografuotis. Fotografuojant nespalvotai, visi šie dalykai duoda daugiau naudos ir padeda sukurti fenomenalių kadrų. Niekada nebaikite fotografuoti gailėdamiesi, kada nepadarėte daugiau.
Mano daryta Ricko Rubino nuotrauka yra vienas mėgstamiausių mano vaizdų. Tai stambaus plano nuotrauka, atskleidžianti intymumo jausmą, kuris spalvotoje nuotraukoje atrodytų kitaip. Fotografavau naudodamas objektyvą FE 35 mm f/1,4 „G Master“, maždaug 50 cm atstumu nuo jo veido. Norint išprovokuoti tokią reakciją, reikia būti drąsiam režisuojant, o paskui drąsiai apdoroti, kad vaizdas pavyktų.
Stebėkite ryškiausias vietas
Mano svarbiausia taisyklė nustatant fotoaparatą – fotografuoti neapdorotą vaizdą, kad galėčiau jį visiškai kontroliuoti. Taip pat niekada nerizikuoju ryškindamas ryškiausias vietas. Mėgstu stebėti fotoaparato histogramą, kad įsitikinčiau, jog neprarandu detalių ryškiausiose vietose. Laimei, „Alpha 7R V“ jutiklis turi iki 15 žingsnių dinaminį diapazoną – įspūdinga, kiek daug detalių fotoaparatas gali užfiksuoti ir šviesiose vietose, ir šešėliuose.
Naudokite švelnų apšvietimą, vėliau pridėkite kontrasto
Klaidinga kurti nustačius didelį kontrastą fotoaparate. Jei stipriai apšviesite, kontrasto vėliau nepanaikinsite. Tačiau jei šviesa bus švelni, o šviesos ir tamsos santykis kontroliuojamas, galėsite pasirinkti, kiek daug norite apdoroti vaizdą.
Turiu Paulo Simonono nuotrauką – tai grubus, agresyvus portretas, tačiau apšvietimas labai švelnus. Vienoje pusėje pastačiau juodą vėliavą, kuri yra reflektoriaus priešingybė, o kitoje, labai arti – švelnių spalvų skėtį. Šviesa labai švelni, bet santykis tinkamas, kad nuotraukoje sukurčiau kontrastą.
Naudokite akių aptikimo AF
Akių aptikimo AF užtikrina didžiausią laisvę, kurią kada nors suteikė fotoaparatų technologijos. Esu dėkingas už šią funkciją kaskart, kai paimu į rankas savo „Alpha 7R V“, nes ji leidžia susitelkti į portreto kūrimą, o ne į fotoaparato valdymą.
Banglentininko Alano nuotrauką padariau naudodamas tik besileidžiančią saulę. Ji daryta naudojant objektyvą 50 mm f/1,2 „G Master“ ir 1/8000 sek. nustatymą. Naudodamas akių aptikimo AF žinojau, kad net ir esant f/1,2 diafragmai, akis bus puikiai sufokusuota. Jei būčiau fotografavęs naudodamas f/8 arba f/11, tai būtų momentinė nuotrauka. Tačiau fotografuojant su plačia diafragma, žiūrovas atkreipia dėmesį į įdomiąją dalį – akį ir išraišką. Alano portretas spinduliuoja sveikatą, pozityvumą ir meilę vandenynui, o visą tiesą galima rasti šioje nuotraukoje.
Fotografuodamas nespalvotai galiu užfiksuoti akimirkos jaudulį, kurio negalėčiau pasiekti fotografuodamas spalvotai – toks fotografavimas paprastesnis, tiesmukesnis ir visada betarpiškesnis.
Stenkitės sukurti portretą, kuris prikaustytų dėmesį, papasakotų tiesą ar tiesiog būtų ramybės švyturiu.
„Laimė yra gyvenimo prasmė ir tikslas, visas žmogaus egzistencijos siekis.“ Aristotelis