Kai pradėjau fotografuoti, man patiko daryti portretus bei pasakoti žmonių, su kuriais susidūriau gyvenime, istorijas. Po 17 metų man tai vis dar patinka.
Fotografuojamo asmens pateikimas
Portretų fotografams reikalingas ypatingas požiūris į tai, ką fotografuoja. Jei fotografuojate peizažus arba užsiimate makrofotografija, fotografuojamas objektas nesikeičia. Bet portretų fotografo darbo centre yra fotografuojamas asmuo, tad turime suprasti žmonių elgesį. Kas kartą, kai fotografuoju asmens portretą, paverčiu tai pokalbiu. Klausiu apie jo emocijas, karjerą, meilę, liūdesį ar viltį. Kai sužinau apie jo gyvenimą, galiu sukurti geresnį portretą galutinėje kompozicijoje ir kadre.
Nuotraukos komponavimas
Dabar fotografuoju su „Sony Alpha 7R IV“. Neįtikėtina fotoaparato raiška – 61 milijonas pikselių – yra fantastiška darant tiek komercines nuotraukas, tiek asmeninius projektus. Tokia raiška puikiai pagelbsti, kai reikia apkarpyti nuotrauką arba pakeisti jos formatą konkrečiai paskirčiai, pvz., skirtingo dydžio ir kraštinių santykio reklamai. Ji leidžia kūrybingai keisti kompoziciją redaguojant nuotraukas.
Fokusavimas
Vienas iš dalykų, kurie man patinka fotografuojant portretus ir madas šiuo fotoaparatu, yra akių aptikimo AF. Visada esu įjungęs akių aptikimo AF funkciją, kad galėčiau tiesiog išsiimti „Alpha 7R IV“ iš krepšio ir iš karto pradėti fotografuoti. Galiu sutelkti dėmesį į pokalbį ir bendravimą su fotografuojamu asmeniu ir nesijaudinti, kad akys bus nesufokusuotos.
Kūrybingai naudokite apšvietimą
Pagrindinė priemonė, padedanti man išlikti išradingam ir tyrinėti, yra žaidimas su šviesa. Pastaruosius 17 metų mokiausi apšvietimo ir vis dar mokausi bei eksperimentuoju. Naudoju daug skirtingų apšvietimo priemonių, įskaitant šviesos diodus, žibintuvėlius ir daugelį apšvietimo keitimo priemonių. Per pastaruosius kelerius metus dirbau prie projekto, naudodamas ultravioletinę „juodąją šviesą“ ir ultravioletinėje šviesoje švytintį makiažą, kuris pats tampa apšvietimo priemone, nes yra matomas tik apšvietus ultravioletiniais spinduliais. Nuolatos perku naujų tipų apšvietimo priemones savo studijai – eksperimentai su šviesa gali būti lemiami ir sukurti naujus, kūrybingus būdus fotografuoti.
Apšvietimas padeda man pasakoti fotografuojamo asmens istoriją. Nufotografavau modelį, naudodamas tai, ką vadinu „šalta išvaizda“, padariau nuotrauką su Frenelio žibintu, kuris apšvietė tik viršutinę jos veido pusę. Norėjau nuotraukoje pašalinti kai kurias detales, kad galėčiau tyrinėti tik šią jos veido dalį. Todėl sukūriau kontrastą tarp šaltai mėlyno, beveik juodo, fono ir oranžinių bei geltonų jos veido ir makiažo tonų. Tai sukūrė spalvų ir apšvietimo kontrastą.
Objektyvo pasirinkimas
Man pasisekė – naudodamas „Sony“ galiu rinktis iš daugybės puikių skirtingų tipų objektyvų. Portretinėms nuotraukoms naudoju kelis parankiausius objektyvus. Pirmasis jų yra „FE 85mm f/1.4mm G Master“. Jis sukuria švelnų „bokeh“ efektą, kai fotografuoju iki galo atidaryta diafragma. Jis puikiai tinka fotografuojant lauke, kad galėčiau išskirti fotografuojamą asmenį iš fono.
Taip pat, kai fotografuoju portretus visu ūgiu arba iki pusės, mėgstu objektyvą „FE Sonnar T* 55mm f/1.8 ZA“. Jis pasižymi puikiu kontrastu ir ryškumu. O „FE 24-70mm f/2.8 G Master“ yra universalus objektyvas, tinkamas fotografuojant lauke arba renginio vietoje, kai laikas ribotas. Kintamas židinio nuotolis leidžia greitai keisti kompoziciją.
Galbūt nustebsite, bet dar vienas objektyvas, kurį naudoju, yra „Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS“. Naudoju jį daugeliui komercinių nuotraukų, nes tai – vienas ryškiausių objektyvų pasaulyje. Dažnai naudoju jį portretams, taip pat kai reikia fotografuoti stambiu planu arba daryti makronuotraukas, pvz., makiažo arba juvelyrinių papuošalų. Jo židinio nuotolis puikiai tinka įprastinėms portretinėms nuotraukoms, be to, labai mažas minimalus fokusavimo atstumas, todėl norint fotografuoti iš arti, tereikia prieiti arčiau.Nestabdomas procesas
Dar viena naudinga funkcija – galimybė prijungti „Sony Alpha 7 IV“ belaidžiu ryšiu. Transliuoju fotoaparato ekrano vaizdą į planšetinį kompiuterį, kad klientas arba meno vadovas galėtų matyti, ką fotografuoju, ir tiesiogiai išsakyti atsiliepimus. Tai padeda nestabdyti fotosesijos, nes nereikia sustoti ir peržiūrėti nuotraukų.
Tokios praktiškos „Sony“ fotoaparatų funkcijos suteikia man kūrybinę laisvę. Jei galėčiau duoti vieną patarimą tiems, kurie nori imtis komercinio portretų projekto, rekomenduočiau jiems išmanyti apšvietimą, bet šešėlius išmanyti dar geriau. Tie, kas bijo šešėlių, nepažįsta šviesos!
„Mano fotoaparatas yra vienintelis mano įrankis, leidžiantis bendrauti šviesos kalba su pasauliu ir žmonėmis, kuriuos fotografuoju.“