pusmėnulis šešėlyje

Kaip aš fotografuoju | Mėnulio fotografavimas

Peteris Neillas

Karantino metu buvau įkalintas namuose, todėl negalėjau niekur eiti. Vis dėlto turėdamas „Sony Alpha 7R IV“ galėjau nufotografuoti kažką, kas buvo taip toli nuo manęs ir kas mane, kaip fotografą, sužavėjo. Visada domėjausi Mėnulio fotografavimu, tačiau šiuo metu tai tapo dar patrauklesniu projektu, padėjusiu pabėgti nuo karantino realybės.

aiškus mėnulio pilnaties vaizdas © Peter Neill | Sony α7R IV + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/3.2, ISO 160

Fotoaparatai ir objektyvai
Mano fotoaparatas, kuriuo fotografuoju Mėnulį, yra „Sony Alpha 7R IV“.  Man taip pat pasisekė pasiskolinti FE 400 mm f/2,8 G „Master“ objektyvą. Vis dėlto pastebėjau, kad 200 mm židinio nuotolio itin ryškaus objektyvo FE 70-200 mm f/2,8 G „Master“ židinio nuotolio daugiau nei pakanka. Tai kokybiškas objektyvas, kuris leis padaryti puikių nuotraukų.

Šiuo objektyvu nufotografavau keletą mėgstamiausių savo nuotraukų ir jį tikrai nuolat naudoju fotografuodamas muzikantus koncertuose. O Mėnulio fotografavimas rodo, koks universalus yra šis objektyvas. Naudodami 200 mm židinio nuotolį, nuotrauką galite lengvai papildyti kontekstu.

pilnatis debesų apsuptyje © Peter Neill | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/6400s @ f/3.5, ISO 320

Ryškumo ir stabilumo palaikymas
Pirmasis būtinas įrangos elementas yra trikojis. Tai nebūtinai turi būti pats brangiausias trikojis, bet jis turi būti tvirtas, pageidautina sunkus, su tvirta galvute, kuri po įtempimo nenusvyra. Dauguma trikojų turi kabliuką, kuriuo galima įtvirtinti svorį su fotoaparato krepšiu, o tai yra puiku. Tačiau įsitikinkite, kad krepšys šiek tiek liestų žemę, nes jūs nenorite, kad ekspozicijos metu jis svyruotų nuo trikojo kablio.

Galiausiai dėl atmosferos, esančios tarp Žemės ir Mėnulio, beveik neįmanoma išgauti visiško ryškumo. Tačiau yra keletas pagrindinių dalykų, kuriuos galite padaryti, kad turėtumėte geriausią galimybę gauti išsamią nuotrauką.

Pavyzdžiui, jei jūsų objektyvas turi gaubtą, naudokite jį. Jis gali padėti užblokuoti bet kokią pašalinę šviesą, patenkančią į objektyvą iš nepageidaujamų kampų. Šį vaizdą fotografavau naudodamas vieną iš miesto teritorijos pietvakarių Londone, todėl ne visada reikia fotografuoti iš tamsaus dangaus zonos, nors, žinoma, tai tikrai padėtų.

aiškus pilnaties vaizdas su tamsiu dangumi aplinkui © Peter Neill | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/1000s @ f/4.0, ISO 125

Kai paliečiate fotoaparatą, kad padarytumėte nuotrauką, iš esmės tuo pat metu šiek tiek judinate fotoaparatą, todėl pravartu susipažinti su fotoaparato savaiminio laikmačio naudojimu. Naudodami automatinį laikmatį, galite paleisti užraktą ir duoti fotoaparatui kelias sekundes pailsėti prieš pradedant ekspoziciją. Taip pat galite naudoti „Bluetooth“ gaiduką arba mobiliąją programėlę „Sony Imaging Edge“, kad fotoaparatą paleistumėte nuotoliniu būdu. Taip pat verta išbandyti elektroninio užrakto režimą, jei jūsų fotoaparatas jį turi. Tai sumažins net menkiausią fotoaparato mechaninio užrakto judesį, kad ekspozicijos metu fotoaparatas būtų visiškai nejudrus.

Fokusavimui visada naudoju rankinį fokusavimą. Dažnai naudoju mobiliąją programėlę „Imaging Edge Mobile App“, kad telefone esančiame dideliame ekrane galėčiau tiksliau patikrinti fokusavimą. Galite naudoti ir fotoaparato vaizdo ieškiklį arba galinį ekraną. Taip pasinaudosite fokusavimo didinimo parinktimi, kad galėtumėte tiksliai pataikyti į tą vaizdo dalį, kurią norite sufokusuoti.

Ekspozicija
Kai Mėnulis yra kadro centre, naudoju centro svertinį taškinį matavimą. Visada fotografuoju neapdorotus vaizdus ir ekspoziciją parenku pagal tai, ar man liks pakankamai vietos šešėliams padidinti, kad debesys būtų geriau matomi. Eksperimentuodami atrasite, ar reikia eksponuoti tik Mėnulį, ar šiek tiek pereksponuoti Mėnulį, kad turėtumėte daugiau galimybių pamatyti debesis.

Labai vilioja fotografuoti naudojant plačiausią objektyvo diafragmą ir praleisti pro objektyvą kuo daugiau šviesos. Tačiau ši diafragma beveik neabejotinai nėra pati ryškiausia. Turite rasti ryškiausią objektyvo tašką. Tai gali reikšti, kad fotografuosite f/4 arba f/5,6 - fotografuodami eksperimentuokite su objektyvu ir išsiaiškinkite, kurioje vietoje jūsų objektyvas yra ryškiausias.

pusmėnulis šešėlyje © Peter Neill | Sony α7R IV + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1600s @ f/4.5, ISO 320

Užrakto greitis
Kalbant apie užrakto greitį, pastebėjau, kad absoliučiai mažiausias greitis, kurį galite fotografuoti, yra maždaug 1/5 sek. Jei fotografuosite ilgiau, Mėnulis pradės susilieti. Galite naudoti ir didesnį užrakto greitį, bet pasirinkite kuo lėtesnį, kad būtų galima gauti kuo daugiau šviesos ir išlaikyti kuo mažesnį ISO jautrumą.

Fotografuojant esant mažam jautrumui triukšmas yra minimalus. Tačiau net ir turėdamas didelę „Alpha 7R IV“ skiriamąją gebą galiu patogiai padidinti ISO 800 arba 1000, ir triukšmas nekelia problemų. Tai leidžia man lengvai užfiksuoti artimiausią Žemės kaimynę.

Atrinkti gaminiai

Peter Neill

Peter Neill | UK

„Peter Neill yra labiausiai įgudęs fotografas, kurį mums pavyko rasti. Daugiau nebesinaudojame kitų fotografų paslaugomis“, – Mark Sheehan, „The Script“

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote