Kiekvieną dieną, jei tik palankus oras, vietiniai gyventojai plūsta į Zócalo – didžiulę Meksiko miesto centrinę aikštę. Nuo ankstyvo ryto jie persikūnija, apsirengdami tradiciniais drabužiais ir išsidažydami protėviams būdingais raštais, tuomet šoka ir atlieka ritualus. Jie degina vaistinių augalų šaknis ir valo turistų sielas. Tačiau tai nėra apgailėtinas vaidinimas, kuriuo siekiama pamaloninti praeivius, tikintis kelių pesų; žmonės, kuriuos jie gydo ir linksmina, yra patys meksikiečiai. Tiems, kurie atlieka šiuos veiksmus, tai yra svarbus gyvenimo būdas, palaikantis jų tradicijas ir ritualus, įtvirtinantis jų palikimą.
Šiuo atveju man buvo svarbu užfiksuoti pasakišką aprangą su plunksnomis ir sudėtingą šio vyro makiažą, tačiau norėjau daugiau. Norėjau nuotraukos, kuri perteiktų kažką ypatingo ir priverstų žiūrovą sustoti, susimąstyti ar nusistebėti.
Kad tai pasiekčiau, man, kaip visada, reikėjo sugriauti barjerą tarp mūsų, todėl pasikalbėjome ir susipažinome šiek tiek daugiau nei turistas ir objektas. Kai fotografavau, man labai patiko jo žvilgsnis, kurį jis galiausiai nutaisė. Toks, kuriame galbūt slypi šiokia tokia paslaptis ar pavojaus užuomina.
Norint tokioje nuotraukoje kuo geriau perteikti spalvas, reikia šviesos. Vyras tarpduryje slėpėsi nuo saulės, todėl kartu su „Sony Alpha 1“ ir 24-70 mm f/2.8 GM objektyvu naudojau nedidelę LED lemputę. Tai padėjo išgauti visus subtilius plunksnų atspalvius ir tonus, taip pat išryškinti jo veidą.
Nustačiau 1/125 sek. esant f/8 diafragmai ir ISO 1 600. Įprastai fotografuočiau su platesne diafragma, bet šįsyk norėjau, kad f/8 suteiktų itin didelį lauko gylį ir nuotraukoje matytųsi visa subtili aprangos tekstūra bei detalės. Kadangi „Alpha 1“ yra su integruota vaizdo stabilizavimo funkcija „SteadyShot“, žinojau, kad nustačius 1/125 sek. vaizdas bus gražus ir ryškus, bet mielai leidau ir automatiniam ISO pakilti iki 1 600. Naudodamas „Alpha 1“ žinau, kad galiu pasiekti net kokius 6 400, per daug nesijaudindamas dėl triukšmo. Tai tiesiog stulbina. Ir, be abejo, akių sekimo AF iškart užfiksavo akis.
Dirbdamas su tokiu fotoaparatu, kurio veikimu gali pasikliauti be jokių abejonių, turi daugiau laisvės kūrybai. Aš juo pasitikiu besąlygiškai ir man nereikia gaišti laiko parenkant nustatymus ar netgi tikrinant vaizdus ekrane, kad žinočiau, ar jie sufokusuoti ir ar gera ekspozicija. Tiesiog žinau, kad taip yra. Kadangi galiu susitelkti į akimirką, o ne į fotoaparato nustatymą, jis tampa tarsi mano akies tęsiniu. Dėl šios priežasties „Alpha 1“ iš tiesų yra neprilygstamas fotoaparatas.
„Fotografijoje man svarbu ne tai, ką rodo ir demonstruoja nuotrauka, o tai, kokius klausimus ji sukelia“