Auksiniai lapai upėje

Rask savo ritmą

İlhan Eroğlu

Visame pasaulyje upės, jų žiotys ir intakai formuoja mūsų kraštovaizdį ir suteikia gyvybės per savo vandenį. Vandens keliai leidžia ūkininkauti, keliauti ir prekiauti. Jie yra mūsų istorijos dalis. „Mane visada žavėjo upės, – pasakoja kelionių ir peizažų fotografas İlhanas Eroğlu, – ir dėl visų šių priežasčių man patiko jas fotografuoti nuo pat savo karjeros pradžios.

moteris nuo kalvos žvelgia į upę

© İlhan Eroğlu | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/80s @ f/11, ISO 200

„Upės yra fotografo žaidimų aikštelė, – šypsosi İlhanas, – tai neišsenkama vaizdų ir kompozicijų versmė. Jei mėgstate įspūdingus vaizdus, tiesiog negalite jų nenufotografuoti!

Kaip fotografas, keliavęs po pasaulį ir fiksavęs stulbinamiausias pasaulio vietas, jis aiškiai vertina paprastą balansą, kurį upės sukuria kadre. „Upė gali suteikti gylio ir praturtinti beveik bet kurios nuotraukos kompoziciją, o kai ji teka per istorinį miestą ar kraštovaizdį, jos linkiai išryškina žmogaus sukurtas struktūras, kalnus ar jūrą.“

moteris prie upės žiūri aukštyn į kalną

© İlhan Eroğlu | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/8.0, ISO 400

„Kalbant apie ekspoziciją, – atsako İlhanas, – sakyčiau, kad 80 % upės nuotraukų man labiau patinka naudoti lėtesnį užrakto greitį. Jei naudosite per mažą greitį, prarasite judesio ir energijos pojūtį, todėl eksperimentuoju su skirtingais nustatymais, kol randu tinkamiausią.

„Pavyzdžiui, šioje nuotraukoje, padarytoje „Sony Alpha 7R II“ Čekijoje, vanduo buvo beveik nejudantis, todėl man tereikėjo 1/60 s greičio, kad suliečiau atspindžius ant jo paviršiaus. Norėjau perteikti šios vietos ramybę, apgaubtą rudens spalvomis, todėl aštrumo ištraukimas iš vandens buvo labai svarbus. Didesniu greičiu, pvz., 1/250 sek. arba 1/500 sek., jis būtų per aiškus ir neturėtų tokio paties raminamojo poveikio.

rudeninis medis atsispindi upėje

© İlhan Eroğlu | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/8.0, ISO 100

Kai užrakto greitis turi mažėti toliau, „naudoju neutralaus tankio filtrus ir dažniausiai teikiu pirmenybę ND0.6 arba ND1.2 stiprumui, kurie atitinkamai išskiria du ir keturis šviesos taškus, bet tai priklauso nuo šviesos intensyvumo“. Poliarizaciniai filtrai taip pat gali būti labai naudingi pašalinant atspindžius ant vandens, bet, žinoma, tai priklauso nuo to, ar tas atspindys yra svarbus, ar ne!

Šviesa taip pat yra gyvybiškai svarbi ir įkvepia gyvybę scenai. „Saulėtekis, saulėlydis ir prieblanda yra mano mėgstamiausias laikas fotografuoti upes, – aiškina İlhanas, – nors man visada labiau patinka natūrali, o ne dirbtinė upių šviesa. Ši nuotrauka daryta Anesyje, Prancūzijoje, prieš saulėtekį, o atspindys upėje, išlygintas keturių sekundžių užrakto greičiu, suteikia istoriniam miestui paslaptingą atmosferą.

švelni rytinė šviesa virš tilto

© İlhan Eroğlu | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 4s @ f/11, ISO 100

İlhanas giria savo „Sony Alpha 7R IV“ raišką ir ryškumą. „60 megapikselių Alpha 7R IV skiriamoji geba yra stulbinanti, – sako jis, – ir kartu su optinio žemųjų dažnių filtro pašalinimu prieš jutiklį galiu užfiksuoti visus niuansus vaizduose. Daug dirbau, kad juos rasčiau ir užfiksuočiau. Taigi šiame Prahos kadre naudojau 1/60 s ekspoziciją su f/11 ir ISO 100, sufokusuodamas iš arti į tolimą keliuose kadruose ir derindamas juos redaguodamas. Ryškiai sufokusuoju vaizdus nuo artimiausių objektų iki tolimų pastatų.

Auksiniai lapai upėje

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/11, ISO 100

Išnaudodamas „Sony Alpha 7R IV“ detales ir ryškumą, İlhanas būtinai naudoja tvirtą ir stabilų trikojį, fotografuodamas prie upės. „Nors „Alpha“ fotoaparatai ir objektyvai yra ypač lengvi, – aiškina jis, – man patinka naudoti aukštos kokybės trikojį. Kartais tenka įlipti į vandenį tobulam kadrui, todėl ilgaauliai gali būti labai naudingi!

Objektyvai turi dvi pagrindines optines sistemas: FE FE 12-24 mm f/2.8 GM ir FE 24-70 mm f/2.8 GM. „Jei nenoriu akcentuoti priekinio plano, naudosiu universalų 24–70 mm objektyvą“, – aiškina jis, „bet priekiniam planui man labiau patinka itin platus 12-24 mm kampas ir artimas fokusavimas, išryškinantis arti esančias detales. Čia išryškintos paupio gėlės Provanse.

spalvotos gėlės prie upės

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/18, ISO 100

Kur Ilhanas mato savo ateitį?

„Norėčiau savo „Sony“ fotoaparatu nufilmuoti upę Fjaðrárgljúfur kanjone, Islandijoje“, – baigia jis. „Tai gamtos stebuklas. Upės tėkmė nuolat keičiasi. Bet mano „Alfa“ įranga padės visada rasti geriausią kadrą.“

Atrinkti gaminiai

İlhan Eroğlu

İlhan Eroğlu | Turkey

„Pasaulis man – didžiulė drobė. Kiekvienoje šalyje, kurioje lankausi, tapau paveikslus fotografuodamas“

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote