Meniški peizažai

İlhan Eroğlu

Tikriausiai nenuostabu, kad vaizduojamojo meno srityje išsilavinimą turinčio turkų fotografo Ilhan Eroglu nuotraukos atrodo tarsi didžiuliai klasikiniai paveikslai. Plačios perspektyvos, įspūdingas apšvietimas ir sodrios spalvos – visa tai padeda Ilhan pakeisti pasaulį ir perkelti mus į kitą vietą.

Ilhan tapo fotografu derindamas savo pomėgius, kurie jam taip pat padeda užfiksuoti tokius nuostabius vaizdus.

ilhan eroglu sony alpha 7R III vienišas žmogus stovi ant uolos ir žiūri į ežerą, o tolumoje matyti kalnai

© Ilhan Eroglu | „Sony α7R III“ ir FE 12–24 mm f/4 G | 1/160 sek. esant f/6,3, ISO 100

Vedamas potraukio nuotykiams ir pomėgio atrasti naujas vietas Ilhan apkeliavo visą pasaulį ir turėjo galimybę sukurti unikalų nuotraukų rinkinį, apimantį visus pasaulio kampelius. Viską – nuo Sacharos dykumos karščio ir smėlio kopų iki snieguotų Čilės kalnų viršūnių – Ilhan užfiksavo savo unikaliu stiliumi.

Vis dėlto iš visų pasaulio vietų, kurias Ilhan aplankė, įsimintiniausia jam – Bromo kalnas Indonezijoje.

Tarytum būčiau įžengęs į kitą pasaulį. Vaikščioti kraterio pakraščiu ir matyti, kaip kyla dūmai iš ugnikalnio žiočių, buvo tiesiog stebuklinga.“

ilhan eroglu sony alpha 7R sen mišelio kalnas miglose ir virš jo skrendantys paukščiai

© Ilhan Eroglu | „Sony α7R“ + FE 70-400mm f/4-5.6 G SSM II | 1/160 sek. esant f/4.5, ISO 100

Visgi Ilhan ne visada keliauja toli nuo savo gimtosios Turkijos. Daugelis jo mėgstamiausių vaizdų užfiksuoti ne taip toli nuo namų – turistų pamėgtose Europos vietose, pradedant nuo Venecijos gatvių-kanalų, nuostabaus Sen Mišelio kalno iki apsnūdusių levandų laukų Provanse.

Ilhano nuotraukos pasižymi būdingu stiliumi ir yra tokios išskirtinės todėl, kad jam, tarsi dailininkui, pavyksta pastebėti klasikinę kompoziciją ir, be abejo, spalvų ir šviesos žaismą.

Ilhan Eroglu, „Sony Alpha 7R III“, įspūdingas kalnas, kurio papėdėje tvyro rūkas, atsispindintis ramiame vandens telkinyje

© Ilhan Eroglu | „Sony α7R III“ + FE 16–35 mm f/2.8 GM | 1/320 sek. esant f/16, ISO 100

Nors Ilhan meilę fotografijai įžiebė aistra menui, tačiau kaip ir kitiems peizažus įamžinantiems fotografams, vyrui taip pat reikalinga Motinos gamtos pagalba ir neišsenkanti kantrybė įsitikinant, jog scenai apšvietimas idealiai tinka.

„Labai svarbu, koks oras, tačiau man nesvarbu, ar scena lietinga, saulėta, snieguota, ar debesuota – tai nei pranašumas, nei trūkumas. Fotografuojant visomis šiomis oro sąlygomis yra daugybė skirtingų būdų užfiksuoti puikų kadrą, tačiau svarbu tiksliai žinoti, kaip jį užfiksuoti.“

„Kaip peizažo fotografui, – tęsia jis, – man svarbus apšvietimas. Man patinka, kad natūralus apšvietimas gali visiškai pakeisti vietą. Mano mėgstamiausias apšvietimas būna rudenį po lietingos nakties – kitą rytą saulei tekant pasirodžiusio auksinio atspalvio negalima praleisti.“

ilhan eroglu sony alpha 7R III per jūrą bėga laukiniai arkliai, o fone leidžiasi saulė

© Ilhan Eroglu | „Sony α7R III“ ir FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS su 1,4x keitikliu | 1/1 000 sek. esant f/7,1, ISO 640

Nepaisant to, kad jo nuotraukos nėra tokios kaip įprasti kraštovaizdžiai, kalbant apie šviesą ir spalvas, Ilhano filosofija apie geriausią fotografavimo laiką gana panaši į kitų šios srities fotografų.

„Nemėgstu fotografuoti vidurdienį, kai saulė yra aukštai ir apšvietimas labai ryškus. Verčiau fotografuoju saulei kylant ir leidžiantis, kai apšvietimas neryškus ir spalvingas.“

Ilhan kelionių palydovas – „Sony α7R III“. „Manau, kad „α7R III“ yra tobulas rinkinys peizažo fotografui, – aiškina jis. – 42,4 megapikseliai užtikrina neįtikėtiną raišką ir suteikia tiksliai tai, ko man reikia, kad galėčiau aiškiai užfiksuoti net smulkiausias priešais mane esančios scenos detales.“

ilhan eroglu sony alpha 7R II vaizdingas kotedžas kalnuotame kraštovaizdyje ir įspūdingi debesys

© Ilhan Eroglu | „Sony α7R II“ + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60 sek. esant f/8.0, ISO 100

Ilhan darbe taip pat labai didelę reikšmę turi dinaminis „α7R III“ jutiklio diapazonas, suteikiantis galimybę užfiksuoti platų šviesos ir spalvų diapazoną, nepakenkiant galutinei vaizdo kokybei.

Ilhan paaiškina: „Fotografuodamas saulėtekį arba saulėlydį, naudoju fotoaparato dinaminio diapazono optimizavimo (DRO) nustatymus. Taip galiu perteikti net ir smulkiausias ryškių elementų ir šešėlių detales. Jei dangus ypač ryškus, taip pat naudoju 0,6 stiprumo neutralaus tankio filtrą, kad šiek tiek pritemdyčiau šviesą ir priderinčiau ją prie kraštovaizdžio“.

ilhan eroglu sony alpha 7R III ūkanoti kalnai, kyšantys virš rūku aptraukto slėnio

© Ilhan Eroglu | „Sony α7R III“ ir FE 70–200 mm f/2,8 GM | 1/640 sek. esant f/8,0, ISO 100

Kalbant apie objektyvus, Ilhan daugiausia naudoja tris „G Master“ kintamo židinio nuotolio objektyvus: FE 16-35mm f/2.8, FE 24-70mm f/2.8 ir FE 70-200mm f/2.8. Naudodamas šiuos tris objektyvus jis gali nustatyti bet kokį židinio nuotolį nuo 16 mm iki 200 mm, todėl gali užfiksuoti bet ką nuo plataus kampo vaizdų su objektais priekiniame plane iki ryto rūko ir miglos apsuptų kalnų ir pilių, kai pasirenka teleobjektyvą.

Nors nemažai apkeliavo, Ilhan dar nebaigė tyrinėti ir yra suplanavęs daugybę įdomių kelionių bei nuotykių, įskaitant apsilankymą Japonijoje, kad pamatytų ir nufotografuotų garsiąsias žydinčias sakuras. „Ne pirmą kartą būsiu Japonijoje, bet labai noriu daugiau sužinoti apie japonų kultūrą ir gamtą. Ypač nesulaukiu progos nufotografuoti kvapą gniaužiančias sakurų sezono spalvas.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7R

α7R fotoaparatas su E tipo tvirtinimo lizdu ir viso kadro jutikliu

SAL14TC

1,4x telekonvertavimo objektyvas

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SAL70400G2

70–400 mm F4–5.6 G SSM II

İlhan Eroğlu
„Alpha Universe“

İlhan Eroğlu

Turkija

„Pasaulis man – didžiulė drobė. Kiekvienoje šalyje, kurioje lankausi, tapau paveikslus fotografuodamas.“

Peržiūrėti profilį


x