saulėgrąžos lauke auštant, saulei veržiantis pro medžius

Meniški peizažai

İlhan Eroğlu

Tikriausiai nenuostabu, kad vaizduojamojo meno srityje išsilavinimą turinčio turkų fotografo İlhano Eroğlu nuotraukos atrodo tarsi didžiuliai klasikiniai paveikslai. Plačios perspektyvos, įspūdingas apšvietimas ir sodrios spalvos – visa tai padeda İlhanui pakeisti pasaulį ir perkelti mus į kitą vietą.

İlhanas tapo fotografu derindamas savo pomėgius, kurie jam taip pat padeda užfiksuoti tokius nuostabius vaizdus.

ilhan eroglu sony alpha 7R III vienišas žmogus stovi ant uolos ir žiūri į ežerą, o tolumoje matyti kalnai

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/160s @ f/6.3, ISO 100

Vedamas potraukio nuotykiams ir pomėgio atrasti naujas vietas İlhanas apkeliavo visą pasaulį ir turėjo galimybę sukurti unikalų nuotraukų rinkinį, apimantį visus pasaulio kampelius. Viską – nuo Sacharos dykumos karščio ir smėlio kopų iki snieguotų Čilės kalnų viršūnių – İlhanas užfiksavo savo unikaliu stiliumi.

Vis dėlto iš visų pasaulio vietų, kurias İlhanas aplankė, įsimintiniausia jam – Bromo kalnas Indonezijoje.

Tarytum būčiau įžengęs į kitą pasaulį. Vaikščioti kraterio pakraščiu ir matyti, kaip kyla dūmai iš ugnikalnio žiočių, buvo tiesiog stebuklinga.“
ilhan eroglu sony alpha 7R sen mišelio kalnas miglose ir virš jo skrendantys paukščiai

© İlhan Eroğlu | Sony α7R + FE 70-400mm f/4-5.6 G SSM II | 1/160s @ f/4.5, ISO 100

Visgi İlhanas ne visada keliauja toli nuo savo gimtosios Turkijos. Daugelis jo mėgstamiausių vaizdų užfiksuoti ne taip toli nuo namų – turistų pamėgtose Europos vietose, pradedant nuo Venecijos gatvių-kanalų, nuostabaus Sen Mišelio kalno iki apsnūdusių levandų laukų Provanse.

İlhano nuotraukos pasižymi būdingu stiliumi ir yra tokios išskirtinės todėl, kad jam, tarsi dailininkui, pavyksta pastebėti klasikinę kompoziciją ir, be abejo, spalvų ir šviesos žaismą.

Ilhan Eroglu, „Sony Alpha 7R III“, įspūdingas kalnas, kurio papėdėje tvyro rūkas, atsispindintis ramiame vandens telkinyje

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/16, ISO 100

Nors İlhano meilę fotografijai įžiebė aistra menui, tačiau kaip ir kitiems peizažus įamžinantiems fotografams, vyrui taip pat reikalinga Motinos gamtos pagalba ir neišsenkanti kantrybė įsitikinant, jog scenai apšvietimas idealiai tinka.

„Labai svarbu, koks oras, tačiau man nesvarbu, ar scena lietinga, saulėta, snieguota, ar debesuota – tai nei pranašumas, nei trūkumas. Fotografuojant visomis šiomis oro sąlygomis yra daugybė skirtingų būdų užfiksuoti puikų kadrą, tačiau svarbu tiksliai žinoti, kaip jį užfiksuoti.“

„Kaip peizažo fotografui, – tęsia jis, – man svarbus apšvietimas. Man patinka, kad natūralus apšvietimas gali visiškai pakeisti vietą. Mano mėgstamiausias apšvietimas būna rudenį po lietingos nakties – kitą rytą saulei tekant pasirodžiusio auksinio atspalvio negalima praleisti.“

ilhan eroglu sony alpha 7R III per jūrą bėga laukiniai arkliai, o fone leidžiasi saulė

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Converter | 1/1000s @ f/7.1, ISO 640

Nepaisant to, kad jo nuotraukos nėra tokios kaip įprasti kraštovaizdžiai, kalbant apie šviesą ir spalvas, İlhano filosofija apie geriausią fotografavimo laiką gana panaši į kitų šios srities fotografų.

„Nemėgstu fotografuoti vidurdienį, kai saulė yra aukštai ir apšvietimas labai ryškus. Verčiau fotografuoju saulei kylant ir leidžiantis, kai apšvietimas neryškus ir spalvingas.“

İlhano kelionių palydovas – „Sony α7R III“. „Manau, kad „α7R III“ yra tobulas rinkinys peizažo fotografui, – aiškina jis. – 42,4 megapikseliai užtikrina neįtikėtiną raišką ir suteikia tiksliai tai, ko man reikia, kad galėčiau aiškiai užfiksuoti net smulkiausias priešais mane esančios scenos detales.“

ilhan eroglu sony alpha 7R II vaizdingas kotedžas kalnuotame kraštovaizdyje ir įspūdingi debesys

© İlhan Eroğlu | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/8.0, ISO 100

İlhano darbe taip pat labai didelę reikšmę turi dinaminis „α7R III“ jutiklio diapazonas, suteikiantis galimybę užfiksuoti platų šviesos ir spalvų diapazoną, nepakenkiant galutinei vaizdo kokybei.

İlhanas paaiškina: „Fotografuodamas saulėtekį arba saulėlydį, naudoju fotoaparato dinaminio diapazono optimizavimo (DRO) nustatymus. Taip galiu perteikti net ir smulkiausias ryškių elementų ir šešėlių detales. Jei dangus ypač ryškus, taip pat naudoju 0,6 stiprumo neutralaus tankio filtrą, kad šiek tiek pritemdyčiau šviesą ir priderinčiau ją prie kraštovaizdžio“.

ilhan eroglu sony alpha 7R III ūkanoti kalnai, kyšantys virš rūku aptraukto slėnio

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/640s @ f/8.0, ISO 100

Kalbant apie objektyvus, İlhanas daugiausia naudoja tris „G Master“ kintamo židinio nuotolio objektyvus: FE 16-35mm f/2.8, FE 24-70mm f/2.8 ir FE 70-200mm f/2.8. Naudodamas šiuos tris objektyvus jis gali nustatyti bet kokį židinio nuotolį nuo 16 mm iki 200 mm, todėl gali užfiksuoti bet ką nuo plataus kampo vaizdų su objektais priekiniame plane iki ryto rūko ir miglos apsuptų kalnų ir pilių, kai pasirenka teleobjektyvą.

Nors nemažai apkeliavo, İlhanas dar nebaigė tyrinėti ir yra suplanavęs daugybę įdomių kelionių bei nuotykių, įskaitant apsilankymą Japonijoje, kad pamatytų ir nufotografuotų garsiąsias žydinčias sakuras. „Ne pirmą kartą būsiu Japonijoje, bet labai noriu daugiau sužinoti apie japonų kultūrą ir gamtą. Ypač nesulaukiu progos nufotografuoti kvapą gniaužiančias sakurų sezono spalvas.“

Atrinkti gaminiai

İlhan Eroğlu

İlhan Eroğlu | Turkey

„Pasaulis man – didžiulė drobė. Kiekvienoje šalyje, kurioje lankausi, tapau paveikslus fotografuodamas“

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote