Mano portretų serija yra dalis projekto, kuriuo kartu su žurnaliste Anne-Marie Provost rengiau reportažą apie kipsigius Kanados laikraščiui „Le Devoir“. Mane įkvėpė galimybė fotografuoti portretus asmenų, kurie visomis pastangomis kovoja už savo bendruomenę ir istorinį teisingumą.
Pasinaudokite natūraliu apšvietimu
Fotografuojant viduryje dienos Afrikoje ar bet kurioje pasaulio vietoje, saulė būna aukštai pakilusi ir labai ryški. Iš viršaus sklindanti šviesa sukuria didelį kontrastą ir padaro portretus nepatrauklius, todėl, kai tik įmanoma, fotografuojamus asmenis pakviečiu užeiti į patalpą. Užuot pasikliaudama tiesiogine saulės šviesa, naudoju per langą sklindančią šviesą, kad sukurčiau labiau klasikinį, tapybinį, Clair-obscur (šviesų ir šešėlių) stiliaus apšvietimą.
Man patinka, kaip tokia švelnesnė, bet tiesioginė šviesa gali atskleisti ir paslėpti asmens veido bruožų, veido išraiškos detales, suteikti paslaptingumo ir papasakoti istoriją, sustiprinančią vaizdo emociją.
Naudokite fiksuoto židinio nuotolio objektyvą
Ant mano „Alpha 7 IV“ būna uždėtas „Sony Sonnar T*“ FE 55 mm f/1.8 ZA arba FE 35 mm f/1.4 „G Master“ objektyvas. Dirbdama prie reportažo dažniausiai naudoju 35 mm objektyvą, o fotografuodama portretus ir detalius kadrus – 55 mm objektyvą. Kadangi naudoju ne kintamo, o fiksuoto židinio nuotolio objektyvą, naujose situacijose visada turiu pagalvoti apie vaizdą ir savo padėtį. Šis suvokiamas apribojimas padaro įrangos naudojimą natūralų ir leidžia man sutelkti dėmesį į akimirką, emociją, istoriją ir žmones, su kuriais esu.
Jei nešiočiausi daugiau objektyvų, sunkesnę ar didesnę įrangą, dėl to galėtų atsirasti barjeras tarp manęs ir žmonių, kuriuos fotografuoju.
Naudokite nuolatinį AF, kad būtų lengviau keisti kompoziciją
„Alpha 7 IV“ fotoaparato ir visų „Sony Alpha“ fotoaparatų automatinio fokusavimo funkcija veikia labai tiksliai, net ir esant prastam apšvietimui, todėl nepaprastai lengva fotografuoti žinant, kad fotografuojamo asmens akys visada bus sufokusuotos. Naudojant nuolatinį fokusavimą objektyvas tarsi prirakinamas prie objekto, todėl galiu judėti aplink ir stebėti, kaip šviesa krinta ant veido, bei rasti geriausią kompoziciją.
Naudokite rankinę ekspoziciją pagal šviesiausias sritis
Nuo pat pirmo karto, kai paėmiau fotoaparatą į rankas, visada fotografavau visiškai rankinės ekspozicijos režimu. Laikui bėgant pradėjau visiškai instinktyviai ir greitai nustatyti diafragmą, užrakto greitį ir ISO jautrumą.
Tokiose šviesų ir šešėlių situacijose eksponuoju pagal šviesiausias vaizdo sritis, kad nepereksponuočiau paversdama jas visiškai balta spalva, o visur išsaugočiau detales ir tekstūrą. Kai fotografuoju tokius kadrus patalpoje, man patinka naudoti f/5.6 ir didesnio F skaičiaus diafragmą, o kitus nustatymus atitinkamai pakoreguoju. Kai fotografuojant portretą žmogus pozuoja, užrakto greitis gali būti santykinai lėtas, nes neatsiras susiliejusių judesių dėl objekto judėjimo.
Nenaudokite trikojo. Naudokite „SteadyShot“
Kaip fotožurnalistei, man išvykoje svarbiausia yra kuo lengvesnė įranga. Nešiojuosi savo du „Sony Alpha“ fotoaparatus ir nešiojamąjį kompiuterį, bet nesinešu trikojo ar kitų priemonių fotoaparatui nejudamai laikyti. Dažnai fotografuoju ankštose erdvėse, pavyzdžiui, palapinėse, kuriose trikojis būtų bevertis griozdas. Galiu būti tikra, kad fotoaparate įtaisyta vaizdo stabilizavimo funkcija „SteadyShot“ kompensuos bet kokį fotoaparato sujudinimą. Taip pat galiu būti tikra, kad nustačius didelį ISO jautrumą mano „Sony“ fotoaparato jutiklio užfiksuotame vaizde nebus prarasta kokybė ir detalumas. Šios dvi „Alpha 7 IV“ ypatybės reiškia, kad man nereikia nešiotis trikojo.
Istorija yra detalėse
Kai pirmą kartą išvydau dideliu formatu išspausdintas nuotraukas, mane jose nustebino tai, kad šešėliuose buvo daug detalių ir niekas nebuvo prarasta šviesiausiose srityse. Dideliuose spaudiniuose veidai buvo tikrojo dydžio. Mačiau visas detales, pavyzdžiui, odos poras. Šios jutiklio užfiksuotos detalės padarė išspausdintus portretus tarsi gyvus ir padėjo papasakoti asmens istoriją.