pora sėdi viena priešais kitą baltame fone

Paprastumas ir emocijos

Nemanja Maraš

Tai turbūt gryniausia portretinės fotografijos forma. Tiesiog subjektas baltame fone. Kai kurie ikoniškiausi portretai buvo užfiksuoti šiuo paprastu būdu. Paprastumas leidžia sutelkti dėmesį ne į aplinką ar foną, o į subjektą.

akinius nuo saulės dėvinčio vyro portretas

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/125s @ f/3.2, ISO 400

„Dabar jaučiu, kad juoda ir balta yra mano išraiškos priemonė“, – sako serbų fotografas Nemanja Maraš. „Prieš penkerius ar šešerius metus nekenčiau fotografuoti baltame fone. Jei būtumėte man pasakytę, kad fotografuosiu studijoje, būčiau pagalvojęs: „Oi, kaip bus nuobodu“, bet galbūt pačiam projektui reikėjo kažko daugiau – ne balto fono“.

moters, dėvinčios akinius nuo saulės, portretas iš šono

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/2.5, ISO 500

Dabar Nemanja pakeitė savo nuomonę apie darbą studijoje baltame fone ir pastaruoju metu naudodamas savo „Sony Alpha 7 C“ kuria portretų seriją, kurioje fiksuoja jam pažįstamus žmones. Jis atsirenka savo subjektus pagal tai, ką juose mato ir kas jam atrodo įdomu. „Jei noriu nufotografuoti žmogaus portretą, tai ne dėl jo grožio ar drabužių. Tas žmogus turi kažką, kas man įdomu ir noriu tai užfiksuoti per savo kamerą.“

dviejų vienas šalia kito stovinčių vyrų portretas

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 85mm f/1.8 | 1/100s @ f/11, ISO 1250

Paprastas fotografavimas nespalvotai baltame fone Nemanja yra puikus būdas sutelkti dėmesį į savo subjekto asmenybę ir emocijas. „Man patinka minimalizmas ir aiškumas, kurį suteikia baltas fonas ir nespalvotas fotografavimas – jis pašalina visa kita, kas blaško dėmesį.“

Paprastumo filosofiją Nemanja taiko rinkdamasis kameras, objektyvus ir apšvietimą. Paprastai jis apšviečia subjekto veidą viena blykste per didelį baltą skėtį. „Kartais naudoju du foninius šviestuvus, kad finas būtų visiškai baltas, o kartais esu šiek tiek tingus ir nesivarginu“, – atvirauja jis. „Man patinka, kad šviesa būtų švelni ir paprasta, – tęsia Nemanja, – nes tai suteikia man laisvę susitelkti į asmenį. Noriu, kad žmogaus veidas papasakotų jo istoriją.“

vyresnio vyro šukuotais plaukais portretas

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 85mm f/1.8 | 1/100s @ f/11, ISO 1250

Nemanja fotografuoja naudodamas „Sony Alpha 7C“ ir nustatęs kamerą nespalvotu režimu, kad galėtų pamatyti, kaip atrodys vaizdas dar prieš paspausdamas užraktą. „Alpha 7C“ atrodo kaip neįprastas pasirinkimas fotografuojant portretus studijoje, tačiau Nemanja patinka aptakus kameros tolimatis.

„Galbūt tai dėl to, kad augdamas svajojau turėti brangią kamerą su tolimačiu, tasi kokį „Rolex“ laikrodį. Man patinka tai, kaip „Alpha 7C“ jaučiasi mano rankoje“, – tęsia jis. „Tai tarsi maža kompaktiška kamera, suteikianti man laisvę judėti.“

Visi žinome, kad fotografuojant portretus dauguma fotografų renkasi 85 mm židinio nuotolį, tačiau Nemanja teikia pirmenybę „Sony“ FE 55 mm f/1.8 ZA objektyvui. Tai labiau fotografavimui studijoje tinkantis objektyvas, leidžiantis labiau priartėti prie subjekto ir užmegzti su juo ryšį. Bendravimas yra būtinas norint gauti gerą galutinį vaizdą.

ant taburetės sėdinčio vyro portretas

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/2.5, ISO 500

„Kai neturiu aiškios vaizdo vizijos, tiesiog dirbu su subjektu ir prašau keisti padėtį, kol aš fotografuoju. Tada, – tęsia jis, – kai pamatau kažką, kas man patinka, pasakau jiems: „Puiku!“ ir paprašau grįžti atgal arba sulaikyti pozą, o tada šiek tiek ją pakoreguoju. Jaučiuosi tarsi tapytojas, darantis eskizą.“

Kitas objektyvas, kurį Nemanja susieja su savo „Sony Alpha 7C“, yra 24 mm f/2.8 G. Dėl mažo dydžio jis puikiai dera su „Alpha 7C“, o plataus kampo židinio nuotolis atveria kūrybines galimybes.

dama sėdi ant taburetės su akiniais nuo saulės

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/320s @ f/2.8, ISO 640

Turiu nuotrauką, kurioje mergina juodu kostiumu sėdi ant kėdės. Nufotografavau ją naudodamas 24 mm objektyvą, todėl jos veide galima pastebėti įdomių linijų. Tai suteikia vaizdui kažką kūrybiško, visiškai neiškraipant subjekto kūno.“

Netradicinė kai kurių vaizdų kompozicija yra labai apgalvota. Nemanja vengia įprastų taisyklių ir verčiau pasikliauja savo instinktais, kad nuspręstų, kas atrodo gerai.

moteris, vilkinti baltą viršutinį drabužį

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/125s @ f/2.8, ISO 400

„Yra posakis, kad norint laužyti taisykles, pirma reikia jas žinoti. Kartais mėgstu apkarpyti vaizdą, todėl jis atrodo keistokai, bet gerąja prasme. Tai geriausias būdas menui kalbėti už save“, – aiškina jis. „Menas turi sukelti žmonėms nepatogumų, nes jis pradeda procesą mūsų viduje. Kita vertus, kartais mėgstu žmones patogiai išdėstyti kadro viduryje – viskas priklauso nuo to, ką man sako nuojauta.“

vyresnio amžiaus moteris, dėvinti skrybėlę

© Nemanja Maraš | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/2.8, ISO 640

Tyrinėdamas savo instinktus, Nemanja gali kurti nespalvotus portretus pagal jam priimtiną stilių, nesijaudindamas, ką kiti pagalvos apie jo kūrybą. „Manau, kad kiekvienas bent kartą kažką nufotografavo nespalvotai, bet vadovaudamiesi savo nuojauta ir bandydami naujas idėjas randame būdą, kaip tai padaryti savaip.“

Atrinkti gaminiai

Nemanja Maraš

Nemanja Maraš | Serbia

„Mane labiausiai domina žmogaus pasąmonė – po kauke slypintis veidas“

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote