Rūšis nufotografuojama ne per vieną naktį. Kaip diplomuotam biologui, laukinės gamtos fotografija yra trigubas iššūkis. Pirmiausia turiu išnagrinėti visą turimą informaciją apie gyvūną. Tuomet turiu rasti būdą, kaip priartėti prie būtybės jos nesutrikdant. Galiausiai turiu nufotografuoti gyvūną jo aplinkoje kaip suvenyrą, kuriuo galėčiau pasidalyti su pasauliu.
Jei viskas klostosi gerai, galime vietoje praleisti dešimt dienų, bet tai gali užtrukti ir kelerius metus. Pavyzdžiui, nuo 2017 m. fotografuoju snieginius leopardus, bet vis dar neturiu nuotraukos, kuri atspindėtų mano pastangas, todėl ir toliau kiekvieną žiemą grįšiu, kol tai padarysiu.
Planavimas
Tyrimai yra svarbi galutinių vaizdų kūrimo dalis. Pradedu nuo rūšies tyrimo. Turiu išsiaiškinti, kokioje buveinėje ji gyvena, koks jos grobis, kokie jos įpročiai, koks jos apsaugos statusas, taip pat turiu savęs paklausti: "Kodėl fotografuoju būtent šią rūšį?
Visi gyvūnai yra gražūs, bet turiu ieškoti papildomos priežasties. Jie yra gyvybiškai svarbūs ekosistemai, nykstantys gyvūnai arba nežinomi plačiajai visuomenei.
Fotografavimo lauke amatas
Dienos lauke gali būti labai ilgos, bet tai yra aistra, todėl nesėdžiu ir neskaičiuoju valandų. Kaip ir daugeliu kitų fotografavimo būdų, pirmoji ir paskutinė dienos valandos yra geriausios ne tik dėl puikios šviesos, bet ir dėl to, kad tuomet gyvūnai paprastai būna aktyviausi.
Kai kurių rūšių gyvūnams fotografuoti naudosime slėptuves arba palapines, siekdami, kad gyvūnas priartėtų prie mūsų, bet nebūtų trikdomas. Jei tai yra raganosiai, slėpimasis nuo jų gali kelti nerimą; dideli, galingi gyvūnai ateina gerti naktį vos už dviejų ar trijų metrų nuo jūsų. Būtina tyla, lėti judesiai ir labai ryškūs, plačiakampiai objektyvai, pavyzdžiui, 12-24 mm f/2,8 GM arba 16-35 mm f/2,8 GM.
Gepardai man pasirodė ramūs ir klusnūs. Iš tikrųjų galėjau išlipti iš automobilio ir atsigulti už kelių metrų nuo jų su 400 mm f/2,8 "G Master" - visiška svajonė!
400 mm f/2,8 GM yra mano mėgstamiausias iš visų objektyvų. Dėl f/2,8 diafragmos galime įleisti daug šviesos, o tai reiškia, kad galiu išfokusuoti foną. O jei pridėsime 1,4 karto keitiklį, gausiu 560 mm objektyvą, nesumažindami "Sony" fotoaparatų automatinio fokusavimo greičio. Taip pat naudosiu 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS, kuris yra puikus objektyvas už puikią kainą.
Naudojau įvairius "Sony" fotoaparatus, bet pastaruosius kelerius metus naudojau "Alpha 9". Pastaruoju metu taip pat naudoju "Alpha 1", kurį mėgstu dėl geriausio klasėje automatinio fokusavimo ir didelės skiriamosios gebos jutiklio derinio. Šiuos fotoaparatus esu pasiėmęs su savimi visur - nuo Borneo džiunglių iki Himalajų šalčio - ir jie niekada manęs nenuvylė. Neseniai savo krepšį papildžiau "Alpha 7 IV", kuris man tarnaus kartu su "Alpha 1".
Šviesa ir kompozicija
Svarbiausia - šviesa, todėl būtina anksti keltis. Geriausias laikas paprastai yra aušra ir sutemos, kai saulė yra žemai danguje. Apskritai reikėtų vengti vidurdienio šviesos. Saulė šviečia per stipriai, yra per daug vertikali ir užgožia fotografuojamus objektus.
Fotografuojame naudojame plačiausią įmanomą diafragmą, paprastai f/2,8 arba f/4. Naudodami šį nustatymą galime turėti gražų foną ir pakankamai greitą užrakto greitį, kad suspėtume su objekto judėjimu.
Galiausiai, atsižvelgdami į objektą, nusprendžiame, kokioje padėtyje stovėsime prieš šviesą. Galbūt norėsime fotografuoti su šviesa iš už nugaros į gyvūną. Arba galime norėti, kad saulės šviesa būtų už fotografuojamo objekto, o gyvūnas taptų siluetu. Priešingai nei manoma, debesuotą dieną įdomu, nes debesys veikia kaip sklaidytuvai ir leidžia dirbti viduryje dienos, o tai būtų neįmanoma esant visiškai saulei. Be to, debesys ir apsiniaukęs dangus nuotraukoms gali suteikti papildomo grafinio efekto.