„Alpha Universe“ istorijos detalės
Kantrybės menas

Petaras Sabolas

„Tulžius įsimylėjau dar 2013 m., – sako laukinių gyvūnų ir gamtos ekspertas Petar Sabol, – pirmiausia tiesiog stebėjau jų elgesį prie tvenkinio, esančio šalia kaimo Mala Subotica Kroatijoje, paskui mokiausi juos užfiksuoti fotoaparatu“.

Petar atsidavimas ir techniniai įgūdžiai labai akivaizdžiai matosi jo darbuose. Nors kaip ir bet kurio puikaus laukinių gyvūnų fotografo, nepastebimo buvimo gamtoje įgūdžiai yra jo darbo esmė, jam reikia įrankių, kuriais galėtų pasikliauti. Dabar jis fotografuoja fotoaparatu „α7R IV“; „Alpha“ serijos fotoaparatus ir objektyvus jis naudoja nuo pat jų atsiradimo.

Petar Sabol, „Sony alpha 7RM4“, snape laikantis žuvį tulžys tupi ant plikos šakos

© Petar Sabol | „Sony α7R IV“ + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS | 1/160 s su f/9,0, ISO 1600

Petar, fotografuojantį žiemą prie mažų tvenkinių, ežerų ir kanalų susirinkusius maitintis tulžius, ypatingai žavi paukščių spalvos ir judesiai. „Jie išties yra nepaprastai puikus fotografijos objektas, – jis aiškina, – kadangi jų spalvos bežiūrint į juos gali pasikeisti nuo tamsiai mėlynos iki žalsvai melsvos ir žydros priklausomai nuo kampų ir šviesos. Ir jie tokie įdomūs savo medžiojimo stiliumi... jų nejudrumas, tada preciziškai tikslus nėrimas. Nepaprastai gražu vien stebėti, tačiau juos fotografuoti yra visiškai kitoks iššūkis.“

Petar Sabol, „Sony alpha 7RM4“, tulžys išneria iš vandens laikydamas snape mažą žuvelę

© Petar Sabol | „Sony α7R IV“ + FE 135mm f/1.8 GM | 1/5000 s su f/6,3, ISO 2000

Tulžio tviskančias plunksnas tikroviškai perteikia fotoaparato „α7R IV“ didelės raiškos jutiklis, nepriekaištingai ryškiai užfiksuojantis kiekvienos plunksnos stiebą ir šoninę šakelę. Tačiau, žinoma, visi šie pikseliai nieko nereiškia, jei paukštis neryškus arba kadre yra toks mažas, kad negalima tinkamai juo pasigrožėti. Petar susidoroja su tuo pasirinkdamas reikiamą AF režimą ir objektyvus, užpildydamas kadrą fotografuojamu objektu ir įsitikindamas, kad fotografuoja juos akių lygyje, nustatęs puikų balansą su švelniu nepriekaištingai sulietu fonu.

Petar Sabol „Sony alpha 7RM4“, ant šakos ramiai tupi tulžys ryškai oranžine krūtinėle ir laiko snape žuvį

© Petar Sabol | „Sony α7R IV“ + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS | 1/25 s su f/10,0, ISO 1600

„Kompozicija man svarbi, – jis aiškina. – Ir nors „α7R IV“ turi jutiklį, leidžiantį smarkiai apkirpti, man patinka naudoti jį visą, jei galiu!“

Daug paukščių kadrų užfiksuojami naudojant labai ilgus teleobjektyvus, tačiau Petar dažnai mieliau fotografuoja vidutinio ilgio teleobjektyvais, pvz., FE 70-200mm f/2.8 GM OSS ir FE 135mm f/1.8 GM, pasitikėdamas savo maskavimosi menu, leidžiančiu gerokai priartėti. „Kai kalbama apie neriančio paukščio kadrus, tai reiškia, kad reikia būti arti vandens linijos, – jis aiškina. Ir kai bandžiau tai daryti naudodamas superteleobjektyvą, buvo sunkiau sekti paukščius, nes nerdami jie juda labai greitai. Be to, kuo ilgesnius objektyvus naudojate, tuo labiau pastebimas kiekvienas judesys, todėl sunkiau užtikrinti gerą ryškumą. Tačiau jei atsiduriate labai arti ir turite kantrybės, galite fotografuoti netgi trumpu portretiniu teleobjektyvu, pvz., 85 mm.“

Petar Sabol, „Sony alpha 7RM4“ saulės apšviestas žalios spalvos tulžys tupi ant šakos ir laiko snape pagautą žuvį

© Petar Sabol | „Sony α7R IV“ + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS | 1/500 s su f/9,0, ISO 250

„Kantrybė – pagrindinė sudedamoji dalis, – tęsia Petar. – Ir ne tik fotografavimo metu: reikia į tą pačią vietą grįžti ne kartą ir tikrai investuoti laiko į fotografuojamą objektą. Reikia geros slėptuvės ir geros maskuotės, kad būtų lengviau priartėti ir paukščių nesutrikdyti. O būnant slėptuvėje gali tekti laukti kelias valandas iki jie pasirodys arba gali nepavykti išvis nieko pamatyti. Tačiau kartais būna ir atvirkščiai: kai tik atsiduri slėptuvėje, jie jau beveik virš tavęs.“

Petar Sabol „Sony alpha 7RM4“, tulžys ryškiai oranžine krūtinėle tupi ant šakos ir doroja pagautą žuvį

© Petar Sabol | „Sony α7R IV“ + FE 135mm f/1.8 GM | 1/1000 s su f/1,.8, ISO 500

Fotoaparate „α7R IV“ yra keletas esminių režimų, užtikrinančių, kad Petar pavyks užfiksuoti laukiamą kadrą, kai susiklostys palankios aplinkybės. „Tylus užraktas yra būtinybė, – sako jis. Juk nenorite, kad kas nors suneramintų fotografuojamą objektą ar jį išgąsdintų. Fotografuodamas AF-C režimu, aš užfiksuoju mažą fokusavimo tašką į objektą ir seku jį realiu laiku sekimo režimu. Jis veikia taip greitai ir tiksliai, kad galiu pasitikėti puikiu sufokusavimu kiekvieną kartą fotografuodamas, net kai fotografuoju plačiai atidaręs objektyvo diafragmą. Be to, norėdamas užsitikrinti, kad užfiksuosiu tobulą paukščio formą jam neriant, arba puikų sukeltų purslų kadrą, visada fotografuoju 10 kadrų per sekundę greičiu. Žinau, kad kokybė tokia, jog galiu fotografuoti nustatęs didelį ISO jautrumą ir taip pat užfiksuoti objektą, tad dažnai fotografuoju nustatęs ISO 1600, ISO 3200 ar didesnį jautrumą. Mažesnį jautrumą nustatau tik tuomet, kai fotografuoju tupintį ir besiilsintį paukštį: tuomet ir aš pats galiu atsipalaiduoti!“

Petar Sabol, „Sony alpha 7RM4“, tulžys ryškiai oranžine krūtinėle ir skvarbiomis juodomis akimis stambiu planu

© Petar Sabol | „Sony α7R IV“ + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS | 1/60 s su f/10,0, ISO 640

Tad koks yra visus šiuos privalumus turintis fotoaparatas „α7R IV“ lyginant su jo anksčiau naudota „Sony“ įranga?

„Su kiekvienu nauju fotoaparatu atsiranda patobulinimų, man atveriančių naujų fotografavimo galimybių, – jis sako. Ir kalbu ne tik apie nuotraukos kokybę, ISO efektyvumą ir dinaminį diapazoną, bet apie dalykus, išties padedančius man reaguoti į objektus, pavyzdžiui, didelis AF taškų skaičius, išplėstinio fokusavimo sekimo režimai, tylusis fotografavimas ir „SteadyShot“ vaizdo stabilizavimas.“

Koks Petar galutinis verdiktas? –„Vienas malonumas dirbti tokiu fotoaparatu.“

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM4
„Alpha 7R IV 35 mm“ viso kadro fotoaparatas su 61,0 MP

ILCE-7RM4

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL200600G
FE 200–600 mm F5.6–6.3 G OSS

SEL200600G

Susiję straipsniai
Petaras Sabolas
„Alpha Universe“

Petaras Sabolas

Kroatija

„Visada stengiuosi tobulinti savo nuotraukas, kad ir kiek laiko bei jėgų tai kainuotų. Jose turi atsispindėti visos iki vienos sudedamosios dalys: apšvietimas, kompozicija, akimirka, istorija ir technikos tobulumas. Tai leidžia išplėsti kūrybos galimybių ribas ir mėgautis kūrimo procesu“.

Peržiūrėti profilį


x