Sniego antklode padengtas kraštovaizdis veikia raminančiai. Sniegas užkloja viską – dėmesį blaškančias uolas, šakeles, rudeninius lapus. Turiu visiškai tuščią drobę, su kuria galiu dirbti. Man tai tobula scena, kurioje galiu sutelkti dėmesį į fotografuojamus objektus ir nufotografuoti juos minimalistiniu stiliumi.
Įguskite naudotis turima įranga
Savo darbui naudoju „Sony Alpha 1“ ir „Sony Alpha 9“. Abu fotoaparatai pasižymi puikiomis AF sistemomis ir sparčiu fotografavimu, todėl niekada nepraleisiu kadro. Prie fotoaparatų montuoju „Sony“ 400mm f/2.8 GM OSS, FE 200-600mm f/5.3-6.3 G OSS ir FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS objektyvus. Šiuos tris objektyvus visada imu su savimi, kai ruošiuosi fotografuoti gamtą.
Fotografuojant tokioje snieguotoje aplinkoje man tikrai padeda galimybė matyti ekspoziciją prieš nuspaudžiant užraktą. Žiūrėdamas per elektroninį vaizdo ieškiklį galiu patikrinti ekspoziciją ir įsitikinti, kad pasiekiau tokio baltumo foną, koks tik įmanomas. Matau, kai keičiasi šviesa, ir naudojuosi histograma, kad sureguliuočiau užrakto greitį arba ISO jautrumą, nenuleisdamas akių nuo fotoaparato ir pasirengęs užfiksuoti kadrą.
Būkite pasiruošę
Fotografuojant laukinę gamtą visada tenka praleisti daug laiko greta objekto, o žiemą tai tampa sudėtingiau. Be tinkamos įrangos negalėčiau tiek daug laiko praleisti fotografuodamas. Paprastai į kelionę leidžiuosi kelioms dienoms, todėl svarbiausia mano įrangos dalis yra žygio palapinė, galinti atlaikyti uragano stiprumo vėją. Oras gali pasikeisti taip greitai, kad privalote turėti vietą, kur galėtumėte pasislėpti.
Komponuokite
Kraštovaizdis ne visada tobulai baltas ir ištisai padengtas sniegu; svarbiausia atsidurti tinkamoje vietoje, tinkamu kampu, tinkamu atstumu ir turint tinkamo židinio nuotolio objektyvą. Dažnai tai reiškia, kad reikia prisiploti prie sniego, kad pasislėptų bet kokie trikdantys elementai, pavyzdžiui, išsikišusios uolos. Neretai fotografuoju su plačiai atverta objektyvo diafragma, kad priekinis planas kuo labiau susilietų – tai irgi gali padėti paslėpti smulkius trikdančius elementus bei sukurti švarų foną. Pasirūpinus visu tuo svarbiausia pagauti gyvūną reikiamoje vietoje ir norima poza.
Matau, kai keičiasi šviesa, ir naudojuosi histograma, kad sureguliuočiau užrakto greitį arba ISO jautrumą, nenuleisdamas akių nuo fotoaparato ir pasirengęs užfiksuoti kadrą.
Fotografuodamas nustatau savo „Alpha 1“ ir „Alpha 9“, kad fokusuojama būtų galiniu mygtuku. Tokiu būdu galiu naudoti fokusavimo sekimo funkciją ir žinoti, kad nuspaudęs užraktą turėsiu tobulai sufokusuotą kadrą. Jei turiu galimybę iš naujo sukomponuoti vaizdą, tuomet galiu tiesiog užfiksuoti objektą ir pakeisti gyvūno padėtį kadre. Vis dėlto, kai kadrą sudaro tuščia sniego drobė, dažnai negaliu pajudinti fotoaparato, antraip į kadrą pateks trikdančių elementų. Todėl vietoj to užfiksuoju fotografuojamą gyvūną ir kantriai laukiu, kol jis pereis į norimą kadro vietą. „Alpha 1“ ir „Alpha 9“ fokusavimo sistemos suteikia man galimybę sutelkti dėmesį į objektą ir kompoziciją, o aš galiu būti ramus, kad objektas pavyks tobulai ryškus.
Nuolatinis gamtos virsmas yra tai, dėl ko gamtos fotografija tokia patraukli. Galite aplankyti tą pačią vietą kiekvieną dieną ir kaskart grįžti su skirtinga nuotrauka.