Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl nusprendžiu fotografuoti portretus – galimybė įsigilinti į subjektą ir atskleisti tikrąją asmenybę kadre. Mane intriguoja žmonių protas, todėl per fotografiją noriu išgauti gryną, tikrą to žmogaus portretą.
Akimirkos pagavimas
Labai svarbu užfiksuoti akimirkas, perteikiančias tikrą portretą, paspausti užraktą reikiamu momentu. Keliuose naujausiuose projektuose laikas buvo svarbiausias veiksnys kuriant naratyvą. Man ypač patinka portretai, kuriuose subjektas nežino, kada tiksliai fotografuosiu. Kad išgaučiau tobulą kadrą, bandau iš anksto neišsiduoti ir stengiuosi užfiksuoti subjektą kai jis to nesitiki, kad perteikčiau natūralų jausmą.
Dirbdamas su subjektu studijoje, laikausi panašaus požiūrio – stengiuosi per daug nenurodinėti subjektui, o jei įmanoma – visai to išvengti. Iš pradžių stengiuosi, kad jie įsipatogintų, tada juos tyrinėju, stebiu. Galiu paprašyti, kad jie šiek tiek pajudintų ranką ar galvą, o kartais nukreipiu jų dėmesį nuo kameros pradėdamas pokalbį. Kartais pokalbiai gali būti gilūs, ypač jei fotografuoju man gerai pažįstamą žmogų. Būtent šiomis akimirkomis mėgstu užfiksuoti jų portretą.
Užfiksuoti šias emocijas man padeda „Sony Alpha 7 III“ akių automatinio fokusavimo funkcija. Mėgstu fotografuoti plačiai atidaręs diafragmą, nes žinau, kad su akių automatiniu fokusavimu galiu susikoncentruoti į bendravimą su subjektu, žinodamas, kad paleidus užraktą, akis bus ryški.
Idėjos ir vietos
Idėjų yra visur. Galbūt nuskambės šiek tiek nuvalkiotai, bet niekada nežinai, kada jos ateis į galvą. Dažniausiai renkuosi paprastas vietas ir foną, daug darbų nufilmavau naudodamas baltą foną savo studijoje. Man patinka balto ar juodo fono sukuriamas paprastumas, nes jis leidžia man ir žiūrovui iš tikrųjų susikoncentruoti į subjektą ir neblaškomai bandyti perskaityti emocijas veide.
Vis dėlto, fotografuojant vietoje galima lengviau atskleisti daugiau istorijos ir padaryti ją ne tokią dviprasmišką. Vienas tokių kadrų – Anastasijos portretas. Nufotografavau jį „Alpha 7R IV“ kamera, man patinka jo spalvos, ryškumas ir visa kita. Bet labiausiai mane stebina apšvietimas. Šioje nuotraukoje yra dviejų tipų šviesa: geltonas apšvietimas iš gatvės ir trys priekinės šviesos iš tiesų yra iš išmaniojo telefono LED žibintų. Pagrindinė šios nuotraukos šviesa ateina iš išmaniojo telefono LED žibinto dviejų metrų atstumu. „Sony Alpha 7R IV“ turi pakankamai dinamišką diapazoną, kad net esant tokioms prastoms apšvietimo sąlygoms sugebėjau sklandžiai užfiksuoti šį portretą ir emocijas.
Šviestuvų ir kameros rinkinys
Įprastai, apšviesdamas subjektą, viską darau paprastai, kad apšvietimas netrukdytų. Dirbu tik su viena ar dviem šviesomis – pagrindine, kuri yra didelis, švelnus šviesos šaltinis, sklindantis iš gilaus skėčio ar šviesdėžės, o antroji – pagrindinė subjekto veido šviesa. Panašiai darau ir fotografuodamas vietoje – stengiuosi kuo daugiau šviesos paimti iš aplinkos, kad tik mažas šviesos kiekis apšviestų subjekto veidą.
Patarimai
Paprastai fotografuoju su „Alpha 7 III“, nors kai kuriems projektams kartais naudoju ir „Alpha 7R IV“. Kameras visada derinu su aukščiausios klasės objektyvais. Šiuo metu naudoju Zeiss Sonnar T* 55 mm f/1.8 ZA, FE 28 mm f/2, FE 85 mm f/1.8 ir FE 90 mm Macro G OSS objektyvus. Tačiau jei man tektų rinktis tik vieną, tai būtų 55 mm objektyvas – manau, kad jis man ir mano portretų stiliui tinka geriausiai. Patarimas tiems, kurie nori imtis vaizduojamųjų menų ar portretų – būti savimi ir tyrinėti savo idėjas. Būti savimi gali būti sunkiausia, bet turint kantrybės ir sunkiai dirbant viskas per laiką atsistos į vietą.