Akys pasako viską

Robert Wolanski

Geras portretas – tai pagauta emocija, tiesos akimirka. Kad galėtum ją užfiksuoti, tu turi būti pasiruošęs. Arba bent jau taip sako portretų ir mados specialistas Robertas Wolanskis, kuris garsėja kaip tokių nuostabių portretų meistras.

robert wolanski sony alfa 7RII dominico millerio portretas

© Robert Wolanski | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/100 sek., esant f/2,8, ISO 800

„Man portretai reiškia emociją, – aiškina jis, – o sugebėjimas pagauti tą reikiamą akimirką yra menas. Tuo portretų fotografija ir skiriasi nuo mados ir grožio fotografijos, kur svarbiau makiažas ir stilius. Žinoma, man rūpi žmonių, kuriuos fotografuoju, išvaizda, bet portretas turi atskleisti jų charakterį, jų istoriją. Man patinka kuklumas ir paprastumas, bet labiausiai – tiesa.“

Norėdamas atskleisti tą tiesą, Robertas pradeda nuo bendravimo, bet galiausiai jis pasikliauja savo gebėjimu elgtis ryžtingai, nes akimirkos juk pralekia greitai.

Kuo geresnį ryšį pavyksta užmegzti su fotografuojamu objektu, tuo paprasčiau bendrauti ir lengviau pagauti tas akimirkas. Vis dėlto, ne taip paprasta tai pasiekti fotografuojant įžymybes.

 

robert wolanski sony alfa 7RII stingo portretas

© Robert Wolanski | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/25 sek., esant f/3,2, ISO 320

„Man labai svarbu prieš fotografuojant užmegzti kontaktą, jei įmanoma, bet tokių progų pasitaiko retai. Sutikite, juk sunku įsivaizduoti, kad Pierce‘as Brosnanas ar Stingas rastų laisvo laiko atsigerti su manim kavos ir paplepėti“, – juokiasi jis. „Tokių progų atsiranda spontaniškai, vykdant projektą, pvz., koncerte ar filmo premjeroje. Skamba paradoksaliai, bet paprastai tada ir yra geriausias laikas pasišnekučiuoti.“ Tai gali būti pertraukėlė, kai daromas makiažas ar persirengiama, „nėra kažkokių taisyklių, bet jei prieš fotografuojant pavyksta persimesti bent keletu žodžių, kad ir apie orą ar vaikus, tada užplūsta energija“.

robert wolanski sony alfa 7RIII rafalo krolisowskio portretas

© Robert Wolanski | „Sony“ α7R III + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/160 sek., esant f/5,0, ISO 80

Būti pasiruošusiam reiškia laiku reaguoti, todėl Robertas pasikliauja ne tik fotoaparatų galimybėmis, bet ir savo gebėjimu išnaudoti esamą apšvietimą. Jis paprastai nesiskiria su „Sony“ α7R III ar RX1R II: „Aš maniau, kad dar ilgai niekas nepranoks α7R II, tačiau tereikėjo nedidelių, bet reikšmingų patobulinimų ir α7R III tapo tikra fotografo svajone.“

Roberto darbe ypač praverčia vienas konkretus režimas. „Mėgstu sakyti, kad nesu techniškas žmogus. Nesu išsinagrinėjęs iki smulkmenų visų fotoaparato meniu elementų, bet iš visų naudingų funkciją aš išskirčiau vieną – akių aptikimo AF. Tai labai svarbi funkcija, nes užtikrina, kad vaizdas bus sufokusuotas būtent tada, kai reikia, tą konkrečią vienintelę sekundę, kai akyse pamatai tai, ko laukei. Akių aptikimo AF sumažina riziką, kad kažką praleisiu, todėl galiu bendrauti, laukti reikiamo momento. Dabar neįsivaizduoju, kaip reikėtų dirbti be šios funkcijos.“

robert wolanski sony alfa 7RII katarzynos warnke portretas

© Robert Wolanski | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/125 sek., esant f/5,6, ISO 160

Kitas Robertui imponuojantis α7R III aspektas yra „fizinis dydis, palyginus su didžiulėmis jo galimybėmis. Sunku patikėti, kad aukščiausios klasės profesionali įranga, išsiskirianti stulbinančiomis techninėmis charakteristikomis, gali būti net perpus mažesnė už įrangą, kurią naudojau anksčiau. Visada noriu su savimi turėti profesionalų fotoaparatą, kad ir kur būčiau, todėl man reikia tokio, kuris neužimtų pusės mano lagamino.“

Paprastai jis naudoja α7R III kartu su FE 55 mm f/1,8 ZA, „nes jis užtikrina puikią kokybę ir patenkina 95 % mano poreikių. Likusius 5 % išpildau naudodamas FE 70–200 mm f/2,8 GM objektyvą, kurį dažnai naudoju 105–135 mm diapazonu“.

robert wolanski sony RX1RII marcelinos zawadzkos portretas

© Robert Wolanski | „Sony“ RX1R II | 1/160 sek., esant f/3,2, ISO 50

Kad galėtų pasinaudoti pasitaikančiomis progomis, jis taip pat nuolat nešiojasi nedidelį LED šviestuvą, bet pripažįsta, kad „pradėjus dirbti su „Sony“ įranga, mano požiūris į apšvietimą visiškai pasikeitė, nes žinau, kad galiu užtikrinti puikią kokybę naudodamas aukštus ISO nustatymus. Kuo paprastesnis apšvietimas, tuo intymesnė ir draugiškesnė aplinka.“

Jam gerokai paprasčiau dirbti su esamu apšvietimu, o tai jis meistriškai įvaldė dirbdamas filmų ir televizijos pramonėje: „Fotografuodamas portretus mėgstu naudoti fiksuotą, filmų stiliaus apšvietimą, t. y. nuolatinį apšvietimą, o ne blykstę. Man patinka pamatyti efektą arba jį sukurti. Mėgstu kurti tokią aplinką, kurioje šviesa yra natūralus priedas.“

robert wolanski sony alfa 7RIII malgorzatos kozuchowskos portretas

© Robert Wolanski | „Sony“ α7R III + FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS | 1/160 sek., esant f/4,0, ISO 80

Taigi, kaip Robertas žino, kad jis pagavo tobulą akimirką? Kada portrete užfiksuojamas tikrasis fotografuojamo objekto veidas? Robertas sako, kad viską pasako akys: „jos yra kaip kompasas, nurodantis reikiamą kryptį. Komponavimas kone visada lieka antrame plane, nes didžiausią dėmesį sutelkiu į akis. Tiesiog laukiu momento, kai jie galbūt užsimirš, atsivers ir atvirai pažiūrės į tave, parodys savo sielą.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

DSC-RX1RM2

RX1R II profesionalus kompaktiškas fotoaparatas su 35 mm jutikliu

DSC-RX1RM2

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Robertas Wolańskis
„Alpha Universe“

Robertas Wolańskis

Lenkija

Kai supaprastinate savo gyvenimą, visatos dėsniai tampa paprastesni

Peržiūrėti profilį


x