„Alpha Universe“ istorijos detalės
„Alpha Universe“ istorijos detalės
Perėjimas į kitą lygį 

Frank Doorhof 

„Mano darbe visada yra užuominų į judesius, – sako mados ir garsenybių fotografas Frankas Doorhofas. – Tai gali būti smulkūs rankos niuansai, kurie sukuria judesio idėją, arba poza, kuri sukuria tam tikrus išlinkimus... Man taip patinka tokios grakščios linijos. Galiu būti be galo patenkintas nuotrauka, kurioje modelis šiek tiek pakedena plaukus!“

Judesiai, nesvarbu, dideli ar maži, yra svarbi energija, tekanti per kiekvieną Franko sukuriamą nuotrauką. Jis supranta, kad tie judesiai pasiekia ir stebėtojus bei instinktyviai patraukia jų akį tokiu pačiu būdu, kaip mūsų smegenys išsivystė pastebėti judesius, ryškias spalvas ar struktūras.

frank doorhof sony alfa 7RM3 raudoną languotą sijoną dėvinti moteris purto galvą ir mosuoja rankomis

© Frank Doorhof | „Sony α7R III“ ir FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 sek., esant f/11, ISO 400

„Visada ieškau tos tėkmės, – sako jis, – net jei jos nėra labai ryškios ir akivaizdžios, nes stebėtojo akį visada labiau patraukia dinamiškesnis vaizdas.“

Be įprastų judesių, kuriuos atlieka jo fotografuojamas objektas, Frankas taip pat naudoja aksesuarus ir fizinius efektus, kad užpildytų nuotraukas dinamine energija. „Kai įsigilini, – sako jis, – yra tiek daug galimybių. Vanduo, dūmai ir milteliai atrodo puikiai, taip pat naudoju ilgus sijonus, šalikus su vėjo mašina, veikiančia greitu režimu arba tik šiek tiek pučiančia... yra tiek daug dalykų, kurie gali pridėti judesio pojūtį. Tai, ką galite sukurti, priklauso tik nuo jūsų kūrybiškumo.“

frank doorhof sony alfa 7RM4 į orą pašokusi juodą suknelę dėvinti moteris virš peties laiko botagą

© Frank Doorhof | „Sony α7R IV“ ir FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 s, esant f/11, ISO 400

Anot Franko, instinktyvus potraukis judesiams atspindimas jo užfiksavimo technikoje, kai norint rasti tinkamą akimirką reikia imtis ryžtingų veiksmų. „Kai fiksuoji judesius, kiekviena nuotrauka yra kitokia – neįmanoma užfiksuoti tą patį dalyką du kartus. Kartais suerzina tokios situacijos, kai išties pavyksta nuotrauka, tačiau kažkokia detalė, pavyzdžiui žmogaus veido išraiška ar rankos pozicija, nėra 100 % tiksli. Žinoma, galima iš dviejų vaizdų padaryti vieną, bet aš esu toks fotografas, kuriam svarbu pasiekti 99 % rezultatą dar fotoaparate. Tai – iššūkis, kuris skatina tobulėti.“

Frankui imtis ryžtingų veiksmų padeda jo „Sony α7R IV“ greitis; šiame fotoaparate sujungiama vidutinio dydžio formato kokybė su sportui fiksuoti skirto fotoaparato greičiu. „Turime studijines „Hensel“ blykstes, kurios suspėja su „α7R IV“ fotoaparato 10 kadr./sek. greičiu, tačiau man labiau padeda galimybė fiksuoti po vieną kadrą ir pasikliauti fotoaparato greita reakcija, – aiškina jis. – Daugybę kartų bandžiau abu metodus, ir man labiausiai patinka pačiam pasirinkti laiką. Kelių mikrosekundžių skirtumas gali reikšti, kad akimirka jau praėjo, todėl fotoaparato reakcijos laikas yra itin svarbu.“

frank doorhof sony alfa 7RM3 juodus drabužius dėvinti moteris sukasi, o už jos – šviečiantis prožektorius

© Frank Doorhof | „Sony α7R III“ ir FE 70-200mm f/2,8 GM OSS | 1/125 sek., esant f/11, ISO 200

Beveik visi Franko darbai sukurti naudojant blykstę. Būtent ji, o ne itin didelis užrakto greitis, prideda labai ryškių kontūrų jo nuotraukoms su judesiu. „Žmonės dažnai tai painioja, – aiškina jis. – Studijoje arba dirbant su didelėmis blykstėmis judesį sustabdo blykstės trukmė. Fiksuodami patalpose, fotoaparate nustatykite f/16 ir 1/125 sek. greitį ir fiksuokite vaizdą naudodami ISO 100. Tikriausiai pamatysite, kad kadras yra juodas. Tačiau nuspauskite blykstę naudodami tuos pačius nustatymus (žinoma, atlikę matavimą) ir štai – matote savo modelį, kurį išskiria blykstės greitis. Dėl to galite tai atlikti naudodami 1 sek. užrakto greitį ir gauti tą patį rezultatą.“

Sritis, kurioje užrakto greitis tampa itin svarbu, – Franko nuotraukose, kurioms užfiksuoti jis naudoja lėtos sinchronizacijos techniką arba labai ilgą ekspoziciją. Taip sumaišomi sūkuriavimai su aiškiai apibrėžtais objektais. Rezultatas – svajingas ir chaotiškas spalvų ir formų mišinys. „Kartais eksperimentuoju su mažais užrakto greičiais ir nustatymais, kurie išlaiko esamą šviesą scenoje, bei blykste, – sako jis. – Nors man labiau patinka itin ryškios sustabdytos nuotraukos, labai ilga ekspozicija gali duoti puikių rezultatų. Tai labai asmeninis stilius, kuris yra išties smagus, ypač pridėjus priartinimo efektų arba judinant fotoaparatą. Gerų nuotraukų skaičius drastiškai sumažėja, tačiau nepraraskite tikėjimo – jei jums pasiseks, tai tikrai pasiseks!“

frank doorhof sony alfa 7RM3 skirtingo ilgio ekspozicijų nuotrauka, kurioje matosi moteris, dėvinti violetinę suknelę ir purtanti savo galvą

© Frank Doorhof | „Sony α7R III“ ir FE 24–70 mm f/2,8 GM | 4 sek., esant f/16, ISO 100

Kai Frankas fiksuoja naudodamas didelio greičio blykstę, jis paprastai iš anksto sufokusuoja savo „α7R IV“ naudodamas centrinį fokusavimo tašką ir fotografuoja vienos nuotraukos AF režimu. „Tada leidžiu modeliui pašokti ir, kadangi daugiausia fiksuoju naudodamas mažas diafragmas, esant judesiams, turiu šiek tiek erdvės“, – paaiškina jis.

Darant kitokias nuotraukas, pavyzdžiui, lauke, išsiskiria „α7R IV“ akių aptikimo AF ir ISO charakteristika.

„Vienas iš mano mėgstamų „Sony“ sistemos aspektų yra tai, kad atsidūrus situacijoje, kai reikia suderinti nuolatinį fokusavimą su blykste, „Sony α7R IV“ ir „α9“ yra tiesiog neįtikėtini. Jie viską taip palengvina.“

frank doorhof sony alfa 7RM3 nuožmiai atrodanti moteris įdėmiai žvelgia, už jos – vandens lašeliai

© Frank Doorhof | „Sony α7R III“ ir FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 sek., esant f/11, ISO 200

Galų gale, nesvarbu, kokio tipo judesiai fiksuojami, – įspūdingas ryškumas ar žavingas susiliejimas – jie visada buvo jo darbo skiriamasis ženklas. „Juk net nuo pat pradžių, – reziumuoja jis, – man mados fotografija niekada nebuvo tik gražus veidas, svarbiausia – nuveikti kažką gero.“

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM3
α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-7RM4
α7R IV 35 mm viso kadro fotoaparatas su 61.0MP

ILCE-7RM4

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Susiję straipsniai
Frank Doorhof
„alpha universe“

Frank Doorhof

Nyderlandai

„Kam imituoti, jei galima sukurti“

Peržiūrėti profilį


x