Lauko menas
Jei yra vienas dalykas, kurio paukščiai ir žinduoliai nemėgsta, tai žmogaus siluetas. Gulėjimas ant žemės, sėdėjimas, slėpimasis už augalų ar slėptuvėje, ar paprasčiausiai kamufliažo naudojimas gali Jums padėti prisiartinti prie Jūsų objekto. Bet nepamirškite, svarbiausia taisyklė yra nesutrikdyti laukinės gamtos ar jos aplinkos; jokia nuotrauka nėra svarbesnė nei gyvūnų sveikata ir gerovė.
Kameros ir rinkinys
Šiuo metu fotografuoju su „Sony“ flagmanu „Alpha 1“ kamera ir ji yra tokia pat greita kaip ir „Peregrine Falcon“, apimanti 50 milijonų pikselių vaizdą iki 30 kadrų per sekundę. Anksčiau taip pat naudojau „Sony Alpha 9 II“ kamerą, kurią kartais vis dar paimu į rankas. Turiu dvi identiškai nustatytas „Alpha 1“ kameras. Tą padariau naudodamas SD kortelę, kuria nukopijavau visus nustatymus iš vienos kameros į kitą. Taip pat turiu skirtingus objektyvus ant kiekvienos kameros, kuriuos naudoju priklausomai nuo to supančios aplinkos ir tai, kokius objektus fotografuoju.
Mano pirmasis pasirinkimas visų rūšių laukinės gamtos fotografavimui yra „FE 600mm f/4 G Master“ objektyvas. Iš tiesų, be jo niekada neinu iš namų. Jo aukštos rezoliucijos jutiklio ir ilgas tolimas fokusavimas man leidžia nesunkiai nufotografuoti smulkiausius objektus – tai yra ypač naudinga fotografuojant mažesnius paukščius.
Nepaisant to, man fotografuojant didesnius paukščius, tokius kaip erelius, šie objektyvai gali iš tiesų per daug padidinti objektą kadre. Esant šioms situacijoms, aš naudoju ypač gerai fokusuojantį „FE 400mm f/2.8 G Master“ objektyvą, kurs taip pat gražiai panaikina foną ir yra puiki priemonė esant nedideliam apšvietimui dėl plataus f/2.8 atsidarymo. Bendrai, aš turiu platesnių objektyvų ant mano antrosios kameros, iš kurių išskirtinis yra „FE 12-24mm f/2.8 G Master“ objektyvas. Naudoju rečiau šiuos objektyvus laukinei gamtai, taip pat gamtos peizažams, padedantiems įtraukti konteksto į mano pasakojamas istoriją ir kartais, objektyvas leidžia nufotografuoti didesnius ir ryškesnius vaizdus nuo kampo iki kampo.
Tuomet, jei man reiktų rinktis dar du „Sony“ objektyvus, jie būtų „FE 90mm Macro“ ir „FE 70-200mm f/2.8 G Master“ objektyvai. Šie objektyvai yra patogūs visoms paskirtims priartinantys objektyvai ir yra ypač naudingi man esant arti didelių paukščių ir norint išlikti nematomu, ar tada, kai noriu nufotografuoti paukštį jo aplinkoje. „FE 90mm Macro“, kuris yra turbūt geriausias mano turėtas objektyvas, visada yra mano rankinėje. Nenaudoju jo dažnai paukščiams, tačiau jį pasiimu tada, kai bandau nufotografuoti tekstūras ir spalvas bei žinoma, ir mikro vaizdus.
Kameros nustatymai
Turbūt nebus naujiena tai, kad pagrindinė „Sony Alpha 1“ savybė yra AF automatinio fokusavimo sekimas. Nuostabu galėti nusitaikyti į objektą ir sufokusuoti, kamerai pastoviai sekant norimą objektą. Nepaisant to, kad tai yra lengvai pasiekiama naudojant „Alpha 1“, kitas paukščių fotografo iššūkis yra sugebėti išlaikyti objektą kadre.
Priklausomai nuo paukščio dydžio ir rūšies, sutinkamai su mano turima situacijos kontrole, naudoju „Single Point AF“ funkciją su mažiausiu sekimo taško dydžiu. Jei jaučiu, kad veiksmas prieš mane gali pasikeisti per sekundės dalį – kas dažniausiai ir nutinka su laukinės gamtos fotografija – perjungiu į didelio dydžio sekimo tašką, kad įsitikinčiau, jog nieko nepraleisiu. Tuomet be vargo fotografuosiu „Wife AF“ nustatymais itin greitam veiksmui, tokiam kaip paukščiams skrendantiems virš galvos, o kamera sufokusuos artimiausią objektą ir tokie nustatymai skraidantiems paukščiams yra idealūs.
Aš taip pat manau, kad dramatiškiausiai atrodantys kadrai yra paukščių fotografavimas su „Animal EyeAF“. Naudojant „Sony Alpha 1“ galima netgi sekti paukščio akį skrydyje! Tiesiog nepakartojama kaip tai veikia – galutinis rezultatas kalba pats už save.
Fonai
Fonai yra pagrindinė nuotraukos dalis. Kai fotografuoju iš nešiojamos slėptuvės, galiu atsistoti taip, kad galėčiau apimti būtent tą dalį fono, kurią noriu nufotografuoti. Jei vaikščiojate aplinkui ir bandote surasti fotografavimui tinkamus objektus, neturite tokio paties lygio kontrolės kaip tada, kai esate gerai pasirinktoje vietoje. Pavyzdžiui, jei danguje nėra jokių ypatingų savybių ar spalvų, nuotrauka gali būti nuobodi. Dėl to, visada bandau apimti peizažą už objekto kaip foną.
Kai kurios vietos yra miglotos, todėl itin ryškių spalvų priekiniame plane nesugebėsite nufotografuoti. Mėgstu ryškias spalvas ir dažnai fotografuoju naktį ar anksti ryte pavasario ir vasaros sezonais tam, kad užtikrinčiau kai kurias iš šių tobulų sąlygų spalvoms pagerinti. Noras būti fotografu su ambicija turėti spalvotas nuotraukas gali būti labai rizikingas, tačiau priklausomai nuo Jūsų vietos pasaulyje, tokios situacijos dažnai nutinka tada, kai paukščiai ir šviesa yra įdomiausi.
„Man taip patinka laukiniai gamtos pasaulio stebuklai ir mane labai traukia stulbinančio grožio daugybės skirtingų žmonių kultūrų išraiškos.“