Josefui Bollweinui nėra svetima fotografuoti žmones, atsidūrusius ant ribos – jis dažniausiai fotografuoja sportininkus, balansuojančius tarp pergalės ir pralaimėjimo arba esančius ties fizinės ištvermės riba. Juk jis yra automobilių ir ekstremalaus sporto specialistas. Taigi, kodėl jis ėmėsi šio projekto, kurio tematika labiau susijusi su kelionėmis?
„Norėjau patyrinėti kažką naujo, – aiškina jis, – todėl fotografavimas Bretanėje su manuoju „Alpha 7R V“ pasirodė esąs labai sveikintinas pokytis. Norėjau išbandyti savo įgūdžius kitame kontekste ir užfiksuoti naujas perspektyvas. Labai mėgstu gamtą ir tyrinėjimus, o Bretanėje yra daugybė galimybių tuo mėgautis. Laukiniai paplūdimiai, uolėti skardžiai ir unikali šio regiono atmosfera mane visada žavėjo.“
Tačiau per 10 dienų trukusią kelionę palei Prancūzijos Atlanto vandenyno pakrantę Josefas siekė užfiksuoti ne tik gamtos vaizdus – projekto metu jis taip pat susipažino su šio regiono kultūra ir žmonėmis. „Nors daug kas man buvo nauja, buvo ir panašumų su ankstesniais darbais, – tęsia jis, – nes didžioji dalis mano kelionės buvo susijusi su judesio ir veiksmo fiksavimu, nesvarbu, ar tai būtų bebaimiai regiono banglentininkai, ar nesiliaujantis bangavimas vandenyse.“
Kalbėdamas apie savąjį fotoaparatą „Alpha 7R V“ Josefas pažymi, kad jo didelė raiška leido užfiksuoti visą Bretanės pakrantės gamtos grožį, o išskirtinis modelio vidinis vaizdo stabilizavimas (IBIS) pasirodė esąs neįkainojamas, nes padėjo išgauti itin ryškius vaizdus net ir sudėtingomis pakrantės sąlygomis.
Pasikliaudamas fotoaparato savybe išlaikyti net ir ilgo išlaikymo kadrų ryškumą, fotografuodamas jūrą Josefas dažnai mieliau fotografuodavo fotoaparatą laikydamas rankoje ir nustatęs 1/15 sek. ar 1/4 sek. greitį, taip suteikdamas vandeniui daugiau tekstūros ir energijos, kuri dėl ilgesnės ekspozicijos naudojant trikojį dingtų. „Norėjau perteikti tos pakrantės gamtos grožį ir jėgą bei dūžtančias bangas, – pasakoja jis, – o IBIS tikrai padėjo, nes užtikrino kadrų aiškumą net ir šėlstant bangoms bei pučiant vėjui.“
Kai kuriuose audringuose kadruose, pasak Josefo, jis norėjo įamžinti garsius Bretanės švyturius sumaišties apsuptyje. „Žinojau, kad naudojant didesnį židinio nuotolį pavyks užfiksuoti vienišus pastatus su aplink esančiais priešiškais vandenimis ir parodyti jų atsparumą stichijoms, kai jos puola iš visų pusių, – tęsia jis, – tačiau, žinoma, dėl padidinto vaizdo gali atsirasti daugiau vibracijos, tad fotoaparato IBIS ir objektyvo optinis stabilizavimas atliko lemiamą vaidmenį išlaikant kadrų stabilumą.“ Toliau jis paaiškina, kaip 2x telekonverteris su 70–200 mm objektyvu padėjo užfiksuoti tas tolimas detales, kurios suteikia nuotraukai gyvybės.
Kelionės metu Josefas naudojo savųjų „Alpha 7R V“ ir „Sony ZV-E1“ derinį. Naudodamas ZV-E1 funkciją „Timelapse“, Josefas galėjo sukurti keletą intriguojančių Bretanės pakrantės gyvenimo klipų. Taikant šį metodą naudojamas fotoaparato intervalų laikmatis, nustatant, kad jis fotografuotų kartą per kelias sekundes, ir derinant rezultatus gražiai iliustruojamas debesų plaukimas dangumi, bangų riedėjimas ir kadre judantys žmonės. Be to, Josefas fiksuodamas šią kadrų seką šiek tiek judino fotoaparatą, todėl ji atrodo dar geriau.
Kelionėje jis naudojo objektyvus FE 12–24 mm f/2.8 GM ir FE 70–200 mm f/2.8 GM OSS II, kurie, pasak Josefo, labai prisidėjo prie projekto sėkmės. „Šis komplektas suteikė man visus židinio nuotolius, kurių reikėjo norint papasakoti apie Bretanės pakrantę, ir užtikrino puikią kokybę. Be to, dėl fotoaparato sandarinimo elemento šie objektyvai galėjo atlaikyti nepalankias aplinkos sąlygas. Tuo tarpu greita maksimali objektyvo diafragma leido man išgauti nedidelį lauko gylį arba naudoti didesnį užrakto greitį, kai to norėjau.“
„Per šį projektą užmezgiau gilų ryšį su gamta, – baigia jis, – ir suvokiau nuostabios Bretanės pakrantės grožį. Šis projektas paskatino mane tyrinėti ir kitas pakrantes – ne tik dėl gamtos grožio, bet ir dėl galimybės susitikti bei pabendrauti su ten gyvenančiais žmonėmis. Vienos iš mėgstamiausių projekto akimirkų buvo susitikimai su vietiniais gyventojais, kurie dalijosi savo istorijomis apie regioną ir gyvenimą jame. Kiekviena kelionės dalis suteikė įkvėpimo ir džiaugiuosi, kad manoji „Sony“ įranga buvo su manimi bei padėjo papasakoti šią istoriją.“
„Nieko nėra neįmanomo.“