Mathias Kniepeiss. Dama, atsispindinti keliose prizmėse

Kūrybiškumas nepalankioje padėtyje

Mathias Kniepeiss

Sutikime, kad 2020 buvo nepalankus metas. COVID-19 mūsų gyvenime reiškė begalinius pokyčius ir apribojimus, ir tiek mėgėjams, tiek profesionaliems fotografams jie buvo kitokie. Tačiau kūrybiškumui taip pat buvo galimybių. Mathias Kniepeiss, besispecializuojantis prašmatnaus stiliaus, sceninėje fotografijoje, ką tik užbaigė projektą, kuris puikiai tai įrodo.

Matthias Kniepeiss. Dama rožiniais plaukais, iškišusi galvą pro stalą

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/5.6, ISO 200

– Dabar labai pasiilgstu kelionių, – atsidūsta jis, – ir nors visame pasaulyje turiu daugybę klientų, net neįsivaizduoju, ar viskas grįš į normą kitais metais. Daugybę dalykų atšaukta, tačiau visgi yra progų ir galimybių. Viena iš jų buvo mano projektas Vienoje su Iiuzijų muziejumi. – 2015 m. Zagrebe susikūręs Iliuzijų muziejus dabar yra tarptautinis prekės ženklas, pritraukiantis ir pamaloninantis lankytojus interaktyviais, įtraukiančiais ir smagiais optiniais triukais. Todėl jis išsyk sužavėjo tokį kūrybingą fotografą kaip Mathias.

Mathias Kniepeiss. Dama su geltonai purpuriniu megztiniu, atsispindinti prizmėse

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/2.8, ISO 1600

Taigi, kaip Mathias kūrė nuosavas ekspozicijas? – Tai rimtas iššūkis, – prisipažįsta jis, – bet kartu ir nauja proga. Lankytojams yra nurodyti fotografijos taškai, kuriuose iliuzija yra tobula dėl linijų, gylio, spalvos – bet nerdamas į tai su savo įgūdžiais ir technikomis gali triukus papildyti naujais sluoksniais ar net sukurti ką nors visiškai nauja. – Kad padarytų jau įtikinamą vaizdą dar įdomesniu, jis žavingais mados stiliaus triukais patobulino „galvos lėkštėje“ iliuziją, fiksuodamas įvairius vaizdus savo „Alpha 7R IV“ ir „FE“ 85 mm f/1.4 GM bei „FE“ 24–70mm f/2.8 GM objektyvais. O dirbdamas perspektyvą keičiančiuose koridoriuose, įspūdžio ir dramatiškumo fotografas pridėjo naudodamas „FE“ 12–24mm f/4 G.

– Tos erdvės pasižymi puikiomis linijomis, kurias tobulai išryškina 12 mm objektyvas, – aiškina Mathias, – kiekvienam kadrui suteikdamas energijos, ypač fotografuojant ir labai žemai ar aukštai. Pakreipiamas „α7R IV“ ekranas leidžia man fotografuoti fotoaparatą nuleidus prie pat žemės, todėl dirbti buvo itin patogu.
Mathias Kniepeiss. Dama, gulinti ant lygiagrečių linijų rašto žalių grindų

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/4 G | 1/160s @ f/4.0, ISO 1250

Prieš fotografuodamas Mathias ruošėsi aiškindamasis, kaip galėtų išnaudoti neįprastas erdves. – Tokioms fotosesijoms pasiruošimas yra itin svarbus, – aiškina jis, – nes, nors gali ir daug padaryti, laikas ribotas. Kuo daugiau ekspozicijos ir stilizavimo pasiruoši, tuo kūrybingiau gali dirbti. O kadangi fotografavau su savo mergina Conny Aitzetmueller, tai ir dirbome sparčiau. Paprastai dirbčiau komandoje su stilistais, kostiumų dizaineriais ir asistentais, tačiau buvo nuostabu kažką kurti su mylimu žmogum. Ji yra profesionali šokėja ir choreografė, todėl tiksliai žino, kaip elgtis prieš objektyvą.

Mathias Kniepeiss. Dama daugiaspalviais rūbais, atsispindinti veidrodyje

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 1000

Mathias ir Conny taip pat eksperimentavo su pro vieną iš muziejaus kaleidoskopų fotografuotais abstrakčiais vaizdais. – Atspindžiams akcentuoti panaudojome įvairius drabužius, – sako jis, – ir įvairius objektyvus, kad efektas būtų nevienodas. Man labai išsiskyrė „Alpha 7R IV“ akių sekimo automatinio fokusavimo režimas. Žinote, jei jis gali objektą sekti per kaleidoskopą, tai kas jam nepmanoma? Vienas iš to pranašumų, – tesia fotografas, – yra žinojimas, kad galiu visiškai pasikliauti, jog bus sufokusuota į Connie akį, o tai man leidžia visą dėmesį skirti kompozicijai ir dirbti ieškant geriausios sąveikos tarp jos ir atspindžių.

Mathias taip pat rado laiko pagirti „Alpha 7R IV“ ISO veikimą: „nes, nors ir buvome pasiruošę, nežinojome apšvietimo lygio. Porą kartų naudojome blykstę, tačiau likusį laiką su esamu apšvietimu naudojau 1000, 2000 ar 3200 ISO nesijaudindamas, kad kokybė gali kristi.“
Mathias Kniepeiss. Dama pozuoja stilingame purpuriniame fone

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/4.0, ISO 2000

– Tačiau turbūt didžiausias „α7R IV“ pranašumas,– tęsia jis, – buvo raiška. Vėlgi, tiksliai nežinojau, kas muziejuje bus įmanoma, todėl nuostabu turėti galimybę vėliau apkarpyti vaizdą ir vis tiek turėti milžiniškus failus. O galbūt tiesiog galimybė apdorojant vaizdą stumtelėti jį truputį kairėn ar dešinėn, leidžianti man geriau komponuoti kūrinius.

Mathias Kniepeiss. Dama rožiniais drabužiais, atsispindinti keliuose veidrodžiuose

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/2.2, ISO 1600

– Buvo itin kūrybinga ir smagu fotografuoti Iliuzijų muziejaus projektą, – sako Mathias, ypač dėl to, kad jis gavo naujos kūrybinės raiškos galimybę. Buvusiam „Alpha 7R III“ naudotojui taip pat įspūdį paliko to fotoaparato įpėdinis: – Tikrai nuostabiai patobulintas, – tvirtina jis, – ir, kaip ir geras fotografas, šis fotoaparatas visada atviras naujoms progoms.

Atrinkti gaminiai

Mathias Kniepeiss

Mathias Kniepeiss | Austria

„Fotografijoje viskas įmanoma – ir paversti istorijas amžinomis, ir kurti naujus pasaulius.“

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote