minia eina per gatvę tokijuje

Ramybė judriame mieste

Matija Vincekas

„Kai pirmą kartą apsilankiau Tokijuje, mane ištiko šokas“, – sako gatvės fotografas Matija Vincekas. Tiesą sakant, taip reaguoja visi, atvykę į Japonijos didmiestį. Sostinė – tai ryškių vaizdų, garsų ir kvapų sūkurys, kuris gali užburti kiekvieną lankytoją.

„Tai vieta, kuri atrodo beveik kaip ne iš šio pasaulio“, – pritaria jis, – „ir ji nepanaši į nieką, ką galima pamatyti bet kur kitur pasaulyje. Tai judrus miestas, kuriame aplink jus visada kažkas vyksta, ir visa tai yra neįtikėtinas modernių technologijų bei senovinių tradicijų derinys. Čia vyrauja pašėlęs gyvenimo tempas, bet kartu jaučiama griežta tvarka ir vyrauja mandagumas. Jau seniai svajojau ten apsilankyti, nes mane žavi abu šie aspektai.“

automobilis, važiuojantis po tiltu tokijuje

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/10s @ f/2.8, ISO 200

Matija kelionėje naudojo fotoaparatą „Sony Alpha 7R V“, nes jo meilė Japonijai ir jos technologinei kultūrai jau seniai padarė įtaką prekių ženklo pasirinkimui. „Japonija iš dalies susidomėjau dėl susižavėjimo technologijomis“, – aiškina jis, – „ir tai turėjo didelės įtakos mano pasirinkimui naudoti „Sony“ fotoaparatus prieš 20 metų. Jausmas, kad naudoju pažangiausią technologiją, manęs niekada neapleido, o „Alpha 7R V“ ir FE 70–200 mm f/2.8 GM OSS II, kuriuos pasiėmiau į Tokiją, yra puikūs to pavyzdžiai.“

Tiek namuose, tiek užsienyje Matija siekia išryškinti individualias istorijas, kurios sudaro kultūrą, nesvarbu, ar Šri Lankoje, ar čia, Tokijuje. „Kad ir kur būčiau, branginu gyvenimą ir kultūrą“, – sako jis, – „bet noriu parodyti, kad po visu tuo esame vienodi.“

Kalbėdamas apie judraus miesto gyvenimo tempo fiksavimą, Matija pastebi: „Keliaujantiems fotografams gali būti sunku susikaupti ir įamžinti atskiras istorijas ir veidus“. Matija tęsia: „Nebūtinai nori, kad tave užvaldytų chaosas. Nori, kad tai, ką darai, būtų aišku. Taigi reikia susikaupti, ir tai stengiuosi perteikti savo gatvės fotografijoje.“

raudonas kelnes dėvintis žmogus eina per gatvę

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/1250s @ f/2.8, ISO 100

„Skiriu laiko stebėjimui“, – tęsia jis, – „nes noriu išskirti tas mažas akimirkas, kurios turi tam tikrą realybę, gilesnį ryšį. Noriu, kad žiūrovai sustotų, pažvelgtų į nuotraukoje esantį žmogų ir jiems kiltų noras sužinoti to žmogaus istoriją, mintis ir kur jis eina. Tikiuosi, kad tokiu būdu gatvės nuotraukos gali tapti priešnuodžiu šiuolaikinio gyvenimo tempui.“

„Alpha 7R V“, – tęsia jis, – „yra labai galingas, bet itin praktiškas fotoaparatas. Realiojo laiko automatinio fokusavimo režimas (angl. „Real Time AF“) nuostabiai padeda atpažinti veidus ir akis gatvėje, todėl galiu susikoncentruoti į žmones ir juos supančią kompoziciją. Fotoaparato ekranas taip pat buvo naudingas mano fotografavimo stiliui, nes mėgstu palaukti ir komponuoti monitoriuje, kadangi fotoaparatą galima laikyti įvairiais kampais.“

greitojo maisto restorano darbuotojas už prekystalio

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/250s @ f/2.8, ISO 500

Matijo fotografijose iš Tokijo vaizduojami kruopščiai izoliuoti asmenys miesto gatvėse, kartais žiūrintys į akis, o kartais ne. Kaip jis tai nusprendžia? „Tai priklauso nuo aplinkybių,“ – atsako jis. – „Kartais noriu tiesos ir to žvilgsnio ryšio, nes jis gali žiūrintįjį sujungti tiesiai su nuotraukoje esančio žmogaus siela. Taigi, sukomponuoju kadrą ir laukiu, kol žmogus mane pastebės. Kitais atvejais, kai subjektas į mane nežiūri, nuotrauka tampa subtilesnė ir kūrybiškesnė, o žiūrintysis pats turi atspėti nuotaiką.“

Kalbėdamas apie savo kelionėje pasirinktą objektyvą FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS II, Matija paaiškino: „Daugelis žmonių naudoja 35 mm arba 50 mm objektyvus, o aš naudoju tokį, kai noriu būti arti objektų, tačiau gatvėje dažnai naudojau ir 135 mm objektyvą – ilgesnių židinio nuotolių kompresijos efektas tikrai padeda išryškinti subjektą. 70–200 mm objektyvas pasižymi neįtikėtinu ryškumu ir nuostabiu „bokeh“ efektu, be to, jis universalus. Ilgesnis židinio nuotolis taip pat leidžia man likti nepastebėtam, kai to noriu, ir užfiksuoti nuoširdesnę akimirką.“

dama parduotuvėje žiūri į fotoaparatą

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/125s @ f/2.8, ISO 125

„Naudoti tokį kokybišką objektyvą, – tęsia jis, – „tai tarsi naudoti keletą fiksuoto židinio nuotolio objektyvų viename. Akivaizdu, kad tai padeda sumažinti svorį. Taigi kartu su nedideliu ir lengvu korpusu, tokiu kaip „Alpha 7R V“, jis sveria tik šiek tiek daugiau nei kilogramą. Kai vaikštau gatvėmis, per dieną tai trunka 10 ar 12 valandų, todėl mobilumas yra labai svarbus. Šis „Sony“ rinkinys yra kokybiškas ir kompaktiškas. O kai tai suderinama su geriausiu rinkoje automatiniu fokusavimu, geriau ir būti negali.“

„Svarbiausia, – apibendrina jis, – „tai derinys, kuris leidžia fotografui atsiriboti nuo naujos vietos chaoso ir susitelkti į gryną fotografijos kūrybiškumą. Tiesą sakant, tai yra viskas, ko noriu: įrankio, padedančio man įgyvendinti savo aistrą, o „Alpha 7R V“ tikrai toks ir yra. Apsirūpink tinkama įranga ir klausyk savo širdies balso.“

Rekomenduojami gaminiai

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote