žemai kabantys debesys, supantys neveikiantį ugnikalnį Balyje

1000 dievų sala

Dennisas Schmelzas

„Norėjau sukurti kažką, kas skirtųsi nuo nuomonės formuotojų kuriamų kelionių vaizdo įrašų, kuriuos esame įpratę matyti „YouTube“, – sako vokiečių filmų kūrėjas Dennisas Schmelzas. Dennisas į Indonezijos salą nukeliavo pirmą kartą, o jo kelionė sutapo su Galunganu, Balio festivaliu, per kurį garbinamos protėvių dvasios ir jų grįžimas į salą.

„Norėjau sukurti filmą, kuris išaukštintų salos kultūrą ir religiją. Tai yra 1000 dievų sala, kurioje yra daug pasakojimų ir veikėjų, tinkančių filmui.“

Nors prieš iškeliaudamas jis išnagrinėjo kiek įmanoma daugiau informacijos, atvykus dar daug ką reikėjo padaryti.

žole apžėlę laiptai į kaimą

„Paprastai dvasias vaizduojančių veikėjų galima sutikti šventyklose, tačiau per festivalį turistams į jas patekti draudžiama. Taigi, pabendravau su vietiniu organizatoriumi, kuris padėjo man rasti žmonių filmui ir pasiūlė, kur filmuoti“.

Filmavimas truko tris savaites, o įtempto grafiko besilaikantis Dennisas keldavosi ir pradėdavo filmuoti dar nepatekėjus saulei, o tada vykdavo į kitą vietą. „Keliai ne visada buvo puikūs, todėl kai kurios dienos trukdavo labai ilgai – aštuoniolika valandų, iš kurių didelę dalį sudarė tiesiog važinėjimas iš vienos vietos į kitą“.

Viena iš tokių vietų buvo įspūdingas krioklys, kur Dennisas suorganizavo merginos, šokančios tradicinį baliečių šokį Legongą, filmavimą.

moteris, šokanti priešais krioklį Balyje

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/30s @ f/11, ISO 640

„Ji buvo tokia rami. Ji žaismingai šoko ir keitė veido išraiškas priešais kamerą. Viename kadre matyti jos veidas iš arti – šis kadras yra tiesiog tobulas. Tai yra vienas iš svarbiausių kadrų vaizdo įraše. Visa seka yra puiki, nes atskleidžia žmones ir peizažą.“

baliečių šokėja ryškiaspalviais drabužiais

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 50mm f/1.8 | 1/100s @ f/1.8, ISO 640

Šiame projekte Dennisas pasikliovė dviem fotoaparatais: „Sony Alpha 7S III“, kuriuo tik filmavo, ir „Alpha 7 IV“, kuriuo taip pat ir fotografavo. „Alpha 7 IV“ yra puikus hibridinis fotoaparatas, nes turi 33 megapikselių jutiklį, kuris puikiai tinka nuotraukoms, ir gali filmuoti 4K 60p vaizdo įrašus – įspūdinga!“

Abu fotoaparatai turėjo skirtingas paskirtis. „Alpha 7S III“ buvo sumontuotas ant stabilizatoriaus ir turėjo 12–24 mm f/2,8 GM objektyvą. „Naudojau 12–24 mm f/2,8 GM, nes tai superplataus kampo objektyvas, kuriuo galėjau pademonstruoti šokių scenas neįtikėtino peizažo fone. Stabilizavimo funkcija „SteadyShot“ ir stabilizatorius leido man judėti aplink ir sukurti sklandaus dinamiško judesio klipus“.

O štai fotoaparatu „Alpha 7 IV“ su FE 24–70 mm f/2,8 GM II objektyvu Dennisas fotografavo ir filmavo laikydamas jį rankoje. Jis dažnai naudojo fotoaparato „Clear Image Zoom“ priartinimą, kad gautų arti esančių objektų vaizdo medžiagos, kuri atrodo, kaip nufilmuota naudojant makroobjektyvą.

Be savo „Sony Alpha“ fotoaparatų, Dennisas taip pat filmavo su dronu, kad žiūrovas matytų didesnį vietų, kuriose filmuota, kontekstą. „Dronu nufilmuota medžiaga yra svarbi norint parodyti peizažą ir leisti suprasti, kur esame. Tačiau norint parodyti emocijas, būtina prisiartinti prie žmonių“, – atskleidžia jis.

Filmuojant saulei tekant ir leidžiantis daugelis scenų buvo labai kontrastingos. Viena iš priežasčių, dėl kurių filmų kūrėjas pasirinko „Alpha 7S III“, buvo įspūdingas fotoaparato 15 žingsnių dinaminis diapazonas.

„Pasirinkęs vaizdo profilį „Slog-3“ galėjau manipuliuoti medžiaga, kad padidinčiau kontrastą ir spalvų grynį. Filmavau sudėtingiausiomis sąlygomis, tačiau 10 bitų įrašų dėka nepatyriau jokių problemų.“

Dinaminio diapazono prireikė Denniso mėgstamiausioje vaizdo įrašo scenoje, kuri nufilmuota oloje saulei patekant.

trys baliečiai vyrai su tautiniais drabužiais priešais uolą

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/80s @ f/9.0, ISO 100

„Šioje scenoje svarbiausia buvo laikas, – paaiškina jis. – Saulė per olos angą šviečia tik maždaug 30 minučių. Paskui užslenka visiška tamsa. Buvo gana pavojinga ir užtrukome dvi valandas, kol nuėjome iki tos vietos, tačiau tikrai vertėjo, nes klipas atrodo taip neįtikėtinai.“

Per tris projekto savaites Dennisas nufilmavo apie 15 valandų vaizdo medžiagos, kurią redaguodamas sutrumpino iki tik 3:40 min. savo galutiniam filmui Galunganas – Dharmos pergalė. Vaizdo įrašas parodo salos spalvas ir kontrastą, tačiau redagavimas padaro vaizdo įrašą išskirtinį.

„Festivalio esmė yra gėrio pergalė prieš blogį, todėl filme pavaizduotos šios priešingybės. Dalis apie gėrį yra rami ir dažniausiai lėta. O štai dalių apie blogį, kuriose matomi blogųjų dvasių veikėjai, medžiagą pagreitinau, kad vaizdas atrodytų nenatūralus ir trikdytų žiūrovą. Taip pat pridėjau garso efektų. Norėjau sukurti kažką kito nei mielas trijų minučių gražių vaizdų ir muzikos vaizdo įrašas.“

Tvirta, patikima ir įspūdinga – taip Dennisas apibūdina savo „Sony“ įrangą, su kuria jis galėjo lengvai nufilmuoti šį neįtikėtiną filmą.

Atrinkti gaminiai

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

„Visada yra istorija, kurią galima papasakoti, ir naujas požiūris, kurį galima atrasti.

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote