Kartais nauja kamera ir technologija gali duoti peno vaizduotei ir kūrybai. Kinografijas – nejudantį vaizdą su paprastu judančiu, besikartojančiu elementu – kuriu jau maždaug dešimt metų. Nors nenusibodo kurti tokio tipo vaizdus, norėjau išbandyti ką nors naujo, o „Sony Alpha 7S III“ suteikė man galimybę tai padaryti.
Nuolat ieškau naujų būdų, kaip padėti savo klientams papasakoti savo istorijas. Visada sunku išsiskirti iš minios, todėl viskas, kas yra vizualiai kitoniška, padeda patraukti dėmesį perpildytuose socialiniuose tinkluose. Taigi, jei technologijos leidžia man išbandyti naują techniką, mano klientai visada mielai sutinka, kad tai padaryčiau.
Technika
Mano kuriami nauji vaizdai yra tik trumpi, nuolat besikartojantys kadrai; nėra nei pradžios, nei vidurio, nei pabaigos. Juose galima atrasti mano kinematografinio darbo elementų – vis dar yra tarsi sustingęs objektas –, bet jie atspindi ramesnes akimirkas ir šviesos judėjimą, o ne tik judantį elementą vaizde.
Viename iš naujausių projektų dirbau su Pietų Afrikos repere Moozlie. „Alpha 7S III“ pritvirtinau ant trikojo, kad visiškai nejudėtų, ir nustačiau filmuoti 4K raiška, 120 kadrų per sekundę greičiu. Paprašiau Moozlie kelias sekundes visiškai nejudėti, o mano padėjėjas judino šviesas aplink automobilį. Kai šviesos judėjo, reperės veidas išnirdavo iš šešėlių, o šviesoms praėjus – vėl juose pasislėpdavo. Naudojau šiek tiek daugiau nei vieną sekundę filmuotos medžiagos, kurią įdėjęs į 24 kadrų per sekundę laiko juostą, sukūriau maždaug 5 sekundžių trukmės sulėtintas kadrų serijas. Jose Moozlie atrodo sustingusi, tik jos auskaras lėtai siūbuoja pirmyn ir atgal, o aplink vaikšto šviesa. Tada sukūriau kinografiją, kurioje jos veidas išnyra iš šešėlių, o paskui vėl juose dingsta.
Ekspozicija
Vienas svarbiausių elementų fotografuojant tokias kinografijas yra ekspozicija. Norint sukurti besikartojančią kadrų seką, ekspozicija turi būti vienoda jos pradžioje ir pabaigoje. Aš visada išmatuoju svarbiausio scenos elemento, kuris dažniausiai yra subjekto veidas, ekspoziciją. Kurdamas šviesos kinografiją, perjungiu „Alpha 7S III“ į rankinį ekspozicijos režimą ir paprašau savo asistento apšviesti subjekto veidą. Tada užfiksuoju ekspoziciją. Tokiu būdu galiu būti tikras, kad net esant maksimaliam ryškumui, apšvietimas nenumuš ekspozicijos, o veidas bus puikiai apšviestas. Kai visa tai padaryta, paprašau asistento nukreipti šviesą nuo subjekto, kad šis būtų šešėlyje. Tada pradedu įrašinėti ir judinti šviesas, prieš grąžindamas jas taip, kad jos vėl būtų nukreiptos nuo subjekto.
Kinografija prasideda ir užsibaigia kai visas veidas yra šėšėlyje, o aš žinau, kad net ir ryškiausiu momentu judant šviesoms ekspozicija nebus per didelė.
Judėjimas
Kitame vaizdo įraše paprašiau Moozlie pasėdėti automobilio viduje, tačiau šį kartą savo „Alpha 7S III“ ir „FE 16-35mm f/2.8 G Master“ objektyvą pritvirtinau prie gimbalo, kad sukurčiau sklandų judėjimą. Dar kartą nustačiau, kad kamera fotografuotų 120 kadrų per sekundę greičiu, 4k raiška. Šį kartą kamerą judinau ant gimbalo, kad sukurčiau svyruojantį judesį automobilio viduje. Naudojant plataus kampo objektyvą, pvz., 16–35 mm, atrodo, kad judi per aplinką.
Kai nufilmavau, paėmiau maždaug pusę sekundės filmuotos medžiagos ir vėl įdėjau ją į laiko juostą, kad sukurčiau maždaug dviejų sekundžių trukmės sulėtintą klipą, tada jį paleidau atvirkštine tvarka. Galutinis rezultatas – trumpa kinografija, kurioje kamera nuolat juda į automobilį ir iš jo, o Moozlie visai nejuda. Šioje situacijoje naudojau gimbalą, bet taip pat filmavau panašias kadrų sekas naudodamas „Alpha 7S III“ aktyvų stabilizavimą, kad vaizdo įrašas būtų toks pat sklandus.
Išbandykite patys
Patarimas, kurį norėčiau duoti visiems, norintiems pradėti filmuoti kinografijas ar kurti nesibaigiančius klipus – prisiminkite, kad žmonėms patinka paprasti dalykai. Nebijokite eksperimentuoti, bet nesiverskite per galvą, kad sukurtumėte kažką fantastiško.
Mums, kaip kūrėjams, prieinamos technologijos nuolat tobulėja ir keičiasi, todėl įsijauskite į šiuos naujus dalykus ir leiskite jiems kurstyti jūsų kūrybiškumą.
Padėka
Ballzy X PopSpot X MOOZLIE Klientas: @ballzy_est
Talentas: @moozlie
Fotografas
Virgo Haan
Meno direktorius
Andreas Aru
@andr3asaru
Prodiuseris
Sander Rootslane
@rootslane
Stilistė / grimo dailininkė
Liisa-Chrislin Saleh
@lisasalvaje
„Labai stengiuosi, kad sukurčiau darbus, didesnius už kasdienį gyvenimą.“