Kas bijo tamsos?

Mike Will

„Geriausias fotografavimo prieblandoje aspektas, – teigia Mike Will, – yra tai, kad tai kelia iššūkį. Toks fotografavimas sudėtingas, todėl man tai yra gera galimybė įrodyti savo kūrybiškumą.“

Mike jau keletą metų fotografuoja miestovaizdžius ir naktinius portretus Londone, bet jam tai niekada neatsibosta: „Nė nemirktelėjęs pasirinkčiau fotografavimą naktį, o ne dienos metu. Didelę įtaką tam turi tai, kaip žmonės reaguoja į mano nuotraukas. Galiu užfiksuoti gatvės sceną, kurią jie mato dešimtkart per dieną ir kurią jie laiko savaime suprantamu dalyku, ir parodyti jiems kažką visiškai kitokio ir nuostabaus.“

mike wil sony alfa 7RIII 20 fenchurch pastatas naktį

© Mike Will | „Sony α7R III“ + FE 16–35mm f/2.8 GM | 1,0 sek. esant f/4.0, ISO 100

Nėra jokių abejonių, kad Mike‘o prieblandos scenos yra įspūdingos: geras puikios kompozicijos, labai tikslaus akimirkos pasirinkimo ir žavinčių spalvų derinys, subrandintas per tuos visus fotografavimo metus. Tai, kartu su „Alfa“ beveidrodiniais fotoaparatais ir jo neblėstančiu noru įveikti nakties portretų fotografavimo iššūkius, leido jam prieblandoje daryti tokias nuotraukas, kurios yra tiek intriguojančios, tiek magiškos.

Mike sako, kad jis iš visų jėgų stengiasi pagerinti kiekvieną nuotrauką, naudodamas elementus, kurie leidžia pabrėžti nuotraukos detales ir patraukti žiūrėtojo dėmesį.

 

mike will sony alfa 7RIII vyras stovi už besisukančių šviesų priešais šv. pauliaus katedrą

© Mike Will | „Sony α7R III“ + FE 16–35mm f/2.8 GM | 2,5 sek. esant f/8.0, ISO 160

Tad kaip tiksliai išskirti iš minios nuotraukas, padarytas esant prastam apšvietimui? Kaip padaryti, kad jos būtų emocionalios ir prikaustančios dėmesį? Mike naudoja įvairius būdus, vienas iš kurių – fotografuoti iš aukštesnės padėties.

„Aukštesnės pozicijos puikiai tinka norint iš viršaus apžvelgti tokius miestus kaip Londonas, – pasakoja jis mums. – Ateina tas laisvės pojūtis, kurį galite patirti atsitraukę nuo gatvės lygmens, o taip pat gaunate platesnį vaizdą. Vis dėlto reikia išlaikyti pusiausvyrą, nes svarbu neprarasti ryšio su vieta, kurią fotografuojate, ir jos nepaversti anonimiška.“

Pažvelkime į „Bank“ rajono nuotrauką, kurioje fotografavimas iš aukščiau sukuria tradicinę peizažo kompoziciją, o taip pat pasitelkiamos įvedančios linijos žiūrėtojo akims nukreipti.

mike will sony alfa 7RIII ilgo išlaikymo eismo šviesų pėdsakai londono gatvėje naktį

© Mike Will | „Sony α7R III“ + FE 16–35mm f/2.8 GM | 5,0 sek. esant f/11.0, ISO 125

Judesiai taip pat yra svarbi sudedamoji dalis, bet ne bet kokie. Ilgas išlaikymas esant prastam apšvietimui savaime sukuria susiliejusius judesius ir šviesos pėdsakus, bet, pasak Mike, to neužtenka. Vienas iš jo naudojamų metodų – statinių elementų derinimas su susiliejusiais judesiais, pvz., nejudančio autobuso židinio taškas jo „Bank“ rajono nuotraukos viduryje arba nejudančios žmogaus figūros kontrastavimas su judesiu.

„Mes kalbame apie problemų sprendimą, – Mike paaiškina. – Turite būti kupini entuziazmo ir laukdami tinkamo momento praleisti daug laiko, dažnai netgi šaltyje. Turite išlaukti tinkamos akimirkos, bet kai savo tikslą pasiekiate, nesvarbu iš 20 ar 30 bandymų, užplūsta nuostabios emocijos.“

mike will sony alfa 7RIII vyras palinkęs prie telefono būdelės naktį, o gatve vingiuoja eismo šviesų pėdsakai

© Mike Will | „Sony α7R III“ + FE 16–35mm f/2.8 GM | 2,0 sek. esant f/10.0, ISO 320

Darydamas savo naujausias prieblandos nuotraukas Londone, Mike naudoja savo patikimąjį „α7r III“ ir „α7 III“. Jis gerai supranta beveidrodinių fotoaparatų privalumus, bet kadangi „α7 II“ buvo jo pirmasis profesionalus fotoaparatas, visos funkcijos, dėl kurių fotografuoti prieblandoje yra daug lengviau nei anksčiau, jam atrodo įprastos. „Kai žmonės manęs klausia apie problemas, susijusias su jų DSLR fotoaparatais, – pasakoja jis, – tokias kaip fokusavimas tamsoje ar tinkamas išlaikymas, aš to nelabai suprantu. Klausiu „kodėl negalite tiesiog naudoti fokusavimo paryškinimo ar pažiūrėti į vaizdo ieškiklį?“ ir jie žiūri į mane nieko nesupratę! Kadangi ne vienerius metus naudoju „Alfa“ įrangą, prie tų puikių funkcijų aš taip įpratęs, kad jas turbūt laikau savaime suprantamomis.“

mike will sony alfa 7RIII žvilgsnis žemyn nuo laiptų į apšviestą dinozaurą britų muziejuje

© Mike Will | „Sony α7R III“ + FE 16–35mm f/2.8 GM | 1/80 sek. esant f/2.8, ISO 2000

Fotografavimas esant mažam apšvietimui taip pat reiškia, kad renkantis įrangą Mike‘ui svarbu dydis. „Mažesni, lengvesni fotoaparatai ir objektyvai leidžia lengviau dirbti mieste, – aiškina jis. – Jei turėčiau DSLR, kurio viso kadro kokybė būtų panaši į mano „Alfa“ rinkinio, jis turbūt būtų dvigubai didesnis.“

O kaip dėl objektyvų? Mike sako, kad čia taip pat taupo svorį: „Fotografuodamas prieblandoje ir naudodamas ilgą išlaikymą, maždaug devyniasdešimt procentų laiko naudoju FE 16–35 mm F2.8 GM. Darydamas portretus, pavyzdžiui, tą mergaitės ant sūpynių nuotrauką, naudoju „Distagon T*“ FE 35 mm F1.4 ZA, ir naudodamas „Alfa“ fotoaparato akių aptikimo AF fokusavimo režimą, užtikrintai žinau, kad netruks ryškumo, net ir naudojant platų kampą.“

mike will sony alfa 7RIII mergina tvirtai įsikibusi į besisukančią karuselę

© Mike Will | „Sony α7R III“ + FE 35 mm f/1.4 ZA | 1/320 sek. esant f/1.8, ISO 1000

Vis dėlto svarbiausias uždavinys fotografuojant prieblandoje – užtikrinti vaizdo kokybę ir perteikti spalvas bei detales, kurios būtinos norint sužavėti žmones. „Alfa“ korpusai tam puikiai tinka, ir Mike tiesiog palieka automatinį baltos spalvos balansą, o vėliau atlieka nedideles spalvų korekcijas naudodamas „Lightroom“.

ISO našumas ir dinaminis diapazonas taip pat susitvarko su iššūkiais, kurie kyla fotografuojant prieblandoje. „Mano prieblandos portretai fotografuojami naudojant maždaug ISO 1000 arba daugiau, – aiškina Mike, – tačiau jutiklis vis tiek suteikia daug detalių ir kokybės, o nuotraukos tikrai aiškios. Fotografuodamas gatvės scenas prieblandoje naudoju nuo 50 iki 500, ir neįtikėtinas dinaminis diapazonas puikiai perteikia paryškinimus ir šešėliuose paslėptas detales. Visa tai man padeda įveikti fotografavimo prieblandoje sunkumus.“

Ar Mike galėtų duoti paskutinį puikų patarimą fotografams, norintiems fiksuoti nakties vaizdus? „Neužtenka tiesiog išeiti naktį ir fotografuoti, – teigia jis. – Turite daryti kažką kitaip“.

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL35F14Z

„Distagon®“ T* FE 35 mm F1.4 ZA

SEL35F14Z

Mike Will
„Alpha Universe“

Mike Will

JK

Eikite paskui savo svajones, tyrinėkite pasaulį ir mėgaukitės kelionės fiksavimu

Peržiūrėti profilį


x