„Sony“ ambasadoriai Stefanas Liebermannas ir Dennisas Schmelzas vieni pirmųjų pasaulyje išbandė mūsų naujuosius FE 35 mm f/1.4 G „Master“ objektyvus. Kaip paaiškėjo, šis modelis įkvepia tiek fotografijų, tiek vaizdo filmų projektų kūrėjus.
Fotografams ir videografams naujas kūrybos galimybes atveriantis objektyvas su itin plačia objektyvo diafragma ir galimybe išgauti natūralius vaizdus taip pat yra lengvas, užtikrina išskirtinę vaizdo kokybę ir turi apsaugą nuo oro sąlygų – tai komplektas, kuriame kiekvienas ras tai, kas jam tinka. FE 35 mm f/1.4 GM įkvėpė kelionių, reklaminių ir muzikinių vaizdo įrašų kūrimo patirties turintį Dennisą sukurti trumpametražį filmą, kuriam būdingas blausus apšvietimas, kinematografiški vaizdai ir ryškūs amerikietiški tonai.
„Norėjau pasinaudoti naujojo objektyvo pranašumais, – paaiškina jis, – ir sukurti tokią istoriją, kurios be jo pagalbos negalėčiau papasakoti. 35 mm – puikus židinio nuotolis filmų kūrimui. Jį lengva pritaikyti fiksuojant skirtingus objektus, be to, man patinka jaustis taip, lyg kurčiau kino filmą. Jis nėra per platus, tačiau vis vien leidžia pajusti erdvę ir puikiai tinka fiksuojant kadrus, kuriuose yra žmonių. 1.4 dydžio diafragma leidžia išgauti dailų „bokeh“ efektą ir dirbti esant atmosferą sukuriančiam apšvietimui.“
Objektyvas FE 35 mm f/1.4 GM turi diafragmos žiedą, kurio paspaudimą filmuojant filmus galima atšaukti mygtuku, esančiu ant korpuso, todėl jis paruoštas tiek fotografavimui, tiek filmavimui. „Tai reiškia, kad diafragmos dydį galima keisti beveik nepastebimai, fokusuojant siauriau arba plačiau, priklausomai nuo kuriamo pasakojimo, ir tokiu pačiu būdu keisti ekspoziciją, – entuziastingai pasakoja Dennisas. – Man, kaip videografui, tai padeda, nes nėra staigaus šuolio, kuris gali blaškyti žiūrovą. Perėjimas vyksta natūraliai ir sklandžiai.“
Dirbdamas su „α7S III“ ir naudodamas jos veido aptikimo AF funkciją, Dennisas buvo sužavėtas FE 35 mm f/1.4 GM fokusavimo sparta, tikslumu ir tyliu variklio darbu. „Jame įtaisytas sklandus XD linijinis variklis, – paaiškina jis, – todėl AF veikė įspūdingai ir tiksliai. Naudodami rankinį fokusavimą užfiksavome tik šešis kadrus. Visi kiti kadrai buvo užfiksuoti naudojant veido aptikimo funkciją „Face Detection“, nustačius f/1.4 diafragmos dydį, ir jis nė karto neužstrigo.“ Kuriant trumpametražį filmą naktį, dramatiškai atrodančiose ir nuo lietaus pažliugusiose gatvėse, FE 35 mm f/1.4 GM apsauga atlaikė nepalankias oro sąlygas, o dėl lengvos konstrukcijos Dennisas galėjo jį užkelti ant giroskopinio stovo ir laisvai fiksuoti vaizdus. „Niekas nenori naudoti tokio objektyvo, kuris varžytų laisvę, – prisipažįsta jis, – tačiau su FE 35 mm f/1.4 GM viskas kaip tik priešingai. Kai filmavome, labai lijo ir objektyvas gerokai sušlapo, tačiau tai nebuvo problema! Jo lengvumas – taip pat svarbus veiksnys. Palyginus su kitais sparčios diafragmos 35 mm objektyvais, kuriuos esu naudojęs anksčiau, vos 524 g svoris suteikia kur kas daugiau mobilumo.“
Gamtos ir peizažų fotografui Stefanui, kurio specializacija – nakties scenos, FE 35 mm f/1.4 GM labai skyrėsi nuo objektyvų, prie kurių jis įpratęs, tačiau fotografas greitai priprato ir prie jo. „Paprastai naudoju platesnius objektyvus, – paaiškina jis, – pavyzdžiui, 16 arba 20 mm modelius, todėl pirmiausia pagalvojau, ką galėčiau su šiuo objektyvu nuveikti. Netrukus viskas paaiškėjo. Supratau, kad su juo galiu kitaip pažvelgti į gamtą. Įprastai kreipiu dėmesį į pirmą planą, tačiau pradėjęs naudoti 35 mm objektyvą, daugiau dėmesio skyriau viduriniam planui ir dangui, dėl ko galėjau pažvelgti į gamtą iš visiškai kitos perspektyvos.“
Nors Stefanui toks vaizdas buvo naujiena, optinė kokybė buvo kaip tik tokia, kokios jis tikėjosi. FE 35 mm f/1.4 GM veikia vienas ED (itin mažos dispersijos) ir du XA (itin asferiniai) elementai, jis padengtas „Nano AR II“ danga ir turi 11 lapelių apvalios diafragmos konstrukciją, kuri užtikrina išskirtinį aiškumą net ir sudėtingomis apšvietimo sąlygomis. „Naudojant šį objektyvą, vaizdo ryškumas išlaikomas nuo vieno kampo iki kito.“
Stefanas paaiškina: „Šis objektyvas neįtikėtinai geras, o dėl jo plačios f/1.4 diafragmos galiu fotografuoti naktinį dangų, tačiau man ne visuomet reikia visiškai atvertos diafragmos, pavyzdžiui, naktį, kai naudoju žvaigždžių sekiklį, ir fotografuoju įprastus peizažus prieblandoje arba auštant ir temstant. Sumažinus diafragmą iki f/2.8 ir f/3.5, vis tiek nebūna vinjetės efekto, šviesos blyksnių ir visiškai jokių aberacijų.“
Patyręs panoraminių peizažų kūrėjas Stefanas įsitikino, kad objektyvai pranoko ankstesnius modelius ir šiuo aspektu. Naudodamas 35 mm objektyvą, iškraipantį vaizdą mažiau nei didelio židinio nuotolio objektyvai, jis užfiksavo keletą sudurtinių kadrų, iš kurių padarė didžiulės raiškos nuotraukų. „Kai man prireikė pirmo plano arba platesnio vaizdo, – aiškina jis, – tiesiog užfiksavau keletą kadrų nustatęs 35 mm židinio nuotolį, kad nufotografuočiau visą sceną – tam puikiai tiko naujojo objektyvo AF užlaikymo funkcija, padėjusi man išlaikyti ryškumą visose ekspozicijose.“
Stefanas, panašiai kaip ir Dennisas, suprato, kad FE 35 mm f/1.4 GM lengvumas – didelis pranašumas. „Nuostabu, kad galiu pasiimti savo „α7 III“, 24 mm f/1.4 GM ir naująjį objektyvą ir išsiruošti į išvyką. Galiu kopti į kalvas ir kalnus, keliauti su palapine ir nepatirti jokių sunkumų. Neabejoju, kad su šiuo objektyvu fotografuosiu daug dažniau.“
„Tai yra ypatingos rūšies fotografija: nematoma žmogaus akimi, bet tikra“
„Visada yra istorija, kurią galima papasakoti, ir naujas požiūris, kurį galima atrasti.