Varjetė

Terry Donnelly

Daugelis profesionalų pradeda nuo bendro pobūdžio fotografijų, tačiau galop pasirenka vieną specializacijos sritį. Tačiau ne visada. Pavyzdžiui, Terry Donnelly, naudojantis „Sony Alpha“, fotografuoja įvairiomis temomis, nuo architektūros iki sporto, nuo komercinės iki laukinės gamtos fotografijos. Nepaisant skirtingų specializacijos sričių, jam pavyko pasižymėti keliuose žanruose, o kartu įgyti klientų ir laimėti daugybę apdovanojimų. Tai sėkmės istorija, kurios pagrindas paprastas, bet svarbus – tai pomėgis kurti puikius vaizdus.

Terry Donnelly, „Sony Alpha 9“, vestuvinę suknelę dėvinčios ir daržinėje stovinčios merginos portretas plačiu kampu

© Terry Donnelly | „Sony α9“ | FE 12–24 mm f/4 G | 1/40 s esant f/4.0, ISO 1000

„Kalbant apie fotografiją, visada turėjau daug interesų ir tapęs profesionaliu fotografu jų nepraradau. Niekada nenorėjau nieko atsisakyti ir, nors tai tinka ne visiems, dirbdamas skirtingus darbus įgijau įvairių įgūdžių. Dėl to man lengva pereiti nuo vieno darbo prie kito. Taigi, jei dirbu naujienų agentūrai, galiu nufotografuoti tokį vaizdą, kokio jiems reikia, o jei fotografuoju viešbučio interjerą, taip pat greitai galiu pereiti prie to stiliaus.“

Terry Donnelly, „Sony Alpha 9“, regbio žaidėjas greitai bėga laikydamas kamuolį

© Terry Donnelly | „Sony α9“ | FE 400 mm f/2.8 GM OSS | 1/3200 s esant f/2.8, ISO 200

Terry fotografuoja įvairiausius objektus, tačiau jo kūrinius vienija bendra estetika, todėl, nors jo fotografijų temos ir pasitelkiami įgūdžiai labai skirtingi, kaip pats aiškina, jam „pagrindinė vertybė yra kurti meninę vertę turinčius kūrinius“.

To pasiekti jam labiausiai padeda kompozicija. „Kokia bebūtų tema, noriu pristatyti neįprastą požiūrį, kai ką įspūdingo. Tai gali reikšti fotografavimą neįprastame aukštyje arba neįprastu kampu, naudojant platų objektyvą arba teleobjektyvą. Tada pasirūpinu, kad viskas tilptų į kadrą ir kad jis būtų paveikus.“

Terry Donnelly, „Sony Alpha 9“, į pianino klaviatūrą atsirėmusios merginos portretas

© Terry Donnelly | „Sony α9“ | FE 35 mm f/1.4 ZA | 1/200 s esant f/1.4, ISO 125

Terry visada svarbu, kad kadruose būtų „geras atskyrimas, kad objektas išsiskirtų iš aplinkos“. Jis to pasiekia keliais būdais, kurių pavyzdžiai yra objektyvo pasirinkimas, fotografavimo padėtis, objekto apšvietimas arba plati diafragma, užtikrinanti fono suliejimą ir objekto izoliavimą.

Terry Donnelly, „Sony Alpha 7RII“, Geležinio žmogaus statulėlė ant jūros kranto naktį

© Terry Donnelly | „Sony α7R II“ | 25 s, ISO 50

„Manau, kad bet kuris iš šių dalykų gera nuotrauka gali paversti net ir įprasčiausią objektą.“

Skirtingos temos suteikia jo darbui naujumo ir galimybę pritaikyti kitoje srityje įgytus įgūdžius. „Neįmanoma nepritaikyti to, ko išmokai dirbdamas kitoje srityje, – aiškina Terry, – todėl pastebiu, kad peizažo fotografavimo techniką pasitelkiu fotografuodamas architektūrą, o fotografuodamas portretus – interjero fotografavimo būdus. Galų gale, manau, kad skirtingiems stiliams tinka tos pačios pagrindinės vertybės.“

Terry Donnelly, „Sony Alpha 9“, gimnastė pašoka į orą užmerktomis akimis

© Terry Donnelly | „Sony α9“| FE 85 mm f/1.4 GM | 1/2500 s esant f/1.4, ISO 1000

Tikra tiesa, kad fotografui, dirbančiam su keliais žanrais, reikia fotoaparato, kuris prisitaikytų prie bet kurios situacijos. Todėl dažniausiai Terry naudoja α9 korpusą, tačiau kartais ir α7R III, jei klientai nori geresnės raiškos.

„α9 yra viskas, ko man reikia, ir manau, kad galiu juo visiškai pasikliauti“, – sako jis. „Pavyzdžiui, jame yra 20 kadr./sek. serijos režimas, kas reiškia, kad galiu užfiksuoti tobulą sportininko veido išraišką, o AF sistema padeda sufokusuoti judantį objektą kiekviename kadre, todėl ryškiausia nuotrauka nebėra geriausia – jos visos tokios!“ Terry pasikliauna geriausiu savo klasėje α9 automatiniu fokusavimu, todėl jis gali naudoti platesnes diafragmas ir nuotraukose išskirti objektą – tai pastebima visuose jo darbuose.

Terry Donnelly, „Sony Alpha 9“, varžovo puolamas regbio žaidėjas

© Terry Donnelly | „Sony α9“ | FE 400 mm f/2.8 GM OSS | 1/2000 s esant f/2.8, ISO 320

Jis taip pat kurį laiką fotografuoja naudodamas tyliai veikiantį α9 užraktą ir ypač giria galimybę fotografuoti smūgiui užsimojusius golfo žaidėjus – to neįmanoma padaryti naudojant DSLR fotoaparatą, kitaip tektų palikti aikštelę. „Kalbant apie ISO, galiu jį padidinti labiau nei kada nors anksčiau, kad galėčiau nustatyti veiksmui tinkamą užrakto greitį. Be to, dar yra įmontuota vaizdo stabilizavimo sistema, dėl kurios lengva pridėti judesio efektų, pvz., sukimą.“

Terry Donnelly, „Sony Alpha 9“, 3 regbio žaidėjai pešasi aikštelėje

© Terry Donnelly | „Sony α9“ | FE 400 mm f/2.8 GM OSS | 1/3200 s esant f/2.8, ISO 320

Galiausiai, pasak Terry, jo darbui didelį poveikį padarė α9 vaizdo ieškiklis ir galinis ekranas.

„Galimybė matyti vaizdą prieš fotografuojant yra visiškai neįtikėtina, dėl to dirbu greičiau ir intuityviau nei kada nors anksčiau, be to, užmezgu geresnį ryšį su fotografuojamu objektu arba klientu. Priešingai nei tada, kai naudodavau DSLR fotoaparatus, nebereikia spaudinėti atkūrimo mygtuko, kad įsitikinčiau, jog ekspozicija tokia, kokios norėjau. Dabar man pakanka žvilgtelėti į klientą ar fotografuojamą objektą, ir galiu palaikyti su juo ryšį, o tai yra svarbiausia norint padaryti gerą nuotrauką, nepriklausomai nuo temos.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-9

α9 viso kadro neveidr. fotoap. su sluoksniuot. CMOS vaizdo jut

ILCE-9

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL35F14Z

„Distagon®“ T* FE 35 mm F1.4 ZA

SEL35F14Z

SEL85F14GM

FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2.8 GM OSS

SEL400F28GM

Terry Donnelly
„Alpha Universe“

Terry Donnelly

JK

Nors mano fotografijos yra skirtingų žanrų, fotografuojant įgyti įgūdžiai suteikia mano darbams stiprybės. Man visada patiko žanrų įvairovė ir aš tvirtai tikiu, kad turėtume fotografuoti tai, kas mums labiausiai patinka, nes taip mes augame.

Peržiūrėti profilį


x