„Alpha Universe“ istorijos detalės
Pasitikėk manim

Brendan de Clercq

„Paprastai fotografuojant portretus yra pakankamai laiko. Galbūt tam turi pusvalandį ar net daugiau, gali pradėti išgerdamas kavos puodelį, o tuo metu su subjektu užmezgi ryšį ir abipusį pasitikėjimą. Šios artumo akimirkos ir yra gerų portretų šalinis.“

Todėl naujausias Brendan projektas „vienos minutės portretai“ kėlė kelias įdomias problemas. „Taip“, juokėsi Brendan, „projektas buvo didžiulis iššūkis, ypač todėl, kad jam rinkausi atsitiktinius nepažįstamuosius iš minios savo renginiuose. Tačiau mėgstu iššūkius, nes fotografas kasdien sau turi kelti aukščiausius įmanomus reikalavimus.“

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ pagyvenusio vyro ilgais garbanotais plaukais portretas

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.6, ISO 50

Anot Brendan, projekto tikslas buvo parodyti žmonėms, kad puikų portretą galima nufotografuoti vos per minutę, „jei tik pakanka pasitikėjimo. Pasitikėjimo tarp fotografo ir subjekto. Tačiau taip pat ir tarp fotografo bei fotoaparato“.

Jo teigimu, šis mišinys padėjo jam sukurti stulbinančią nespalvotų portretų seriją. Jo nuomone, tai sugebėtų bet kas, tereikia įgūdžių ir įrankių. „Norėjau pademonstruoti žmonėms, kad tai galima pritaikyti gatvės fotografijoje ir bet kur kitur“, aiškino ji, „nes daug žmonių bijo prieiti prie žmonių ir užkalbinti juos“.

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ nesiskutusio pagyvenusio vyro portretas

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.6, ISO 50

„Pasitikėjimą sukuria tai“, tęsė Brendan, „kaip žiūrime į žmones ir bendraujame su jais. Tad net tokiuose masiniuose renginiuose su 200 arba 300 dalyvių stengiausi sukurti erdvę tik mums dviems. Prašiau subjektų nežiūrėti į minią, tik į mane, lyg bendrautume akis į akį ir šalia nieko daugiau nebūtų. Tai nuramina juos, tad šiuo atžvilgiu dirbame abu, tai užduotis ir fotografui, ir subjektui.“

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ moters, laikančios ranką ant smakro, portretas

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 100

Tad kaip Brendan pavyksta užmegzti ryšį su subjektu per tokį trumpą laiką? Anot Brendan, reikia paprašyti subjektų žiūrėti į objektyvą ir stengtis įžiūrėti jį jame. „Tai labai svarbu“, sakė jis, „nes žvilgsnis būna gerokai kitoks, nei žmogui tiesiog spoksant į fotoaparatą. Jie atrodo labiau susitelkę, tarsi vyktų pokalbis. Tai sukuria ryšį, kuris matomas nuotraukoje.“

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ nesiskutusio vyro su juodu džemperiu atverčiama apykakle portretas

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 100

Vienai minutei greitai senkant, Brendan turėjo būti užtikrintas, kad „α7R III“ tobulai užfiksuos ryšį, kurį jis greitai užmezgė. Kuris aspektas svarbiausias? „Ryškumas“, teigė jis. „Su „Sony“ akių automatiniu fokusavimu žinau, kad nereikia rūpintis dėl to, ar akys bus sufokusuotos. Jis visada veikia tiksliai, net visiškai atidarius diafragmą. Prieš akių AF visada buvo rizika, kad tą ypatingą akimirką bus sufokusuotas akies vokas arba antakis, tad dvejodavau, ar tikrai kontroliuoju situaciją.“

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ vyro su vešlia barzda ir beisbolo kepuraite portretas

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 100

O dabar? „Žinau, kad galiu dirbti su subjektu“, sakė Brendan, „ir palaikyti su juo kontaktą. Žinau, kad niekada nereikės jaudintis dėl fotoaparato, jis tiesiog mano kūrybiškumo tąsa. Tai svarbiausia, ypač tada, kai nuotraukos užfiksavimui teturi minutę. O iš šiuo atveju svarbiausia pasitikėjimas – pasitikėjimas savo fotoaparatu. Todėl dirbus su savo „α7R III“, kurio technologija leidžia tiesiog atsipalaiduoti ir dirbti.“

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ niūri tamsiaplaukio vyro, įdėmiai žiūrinčio į fotoaparatą, nuotrauka

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.4, ISO 100

Dirbdamas greitai ir naudodamas paprastą blyskčių išdėstymą, Brendan taip pat naudojo „α7R III“ TTL funkcijas, prisidedančias prie jo įprasto darbo metodo. „Esu senamadiškas“, aiškino jis, „todėl studijoje mėgstu dirbti su eksponometru. Tačiau kai neturiu tam laiko, TTL labai padeda. Taigi, pirmoji nuotrauka visada buvo TTL, tada perjungdavau tuos nustatymus į rankinį valdymą, kad galėčiau viską kontroliuoti. Man tai tarsi hibridinis fotografavimas, suteikiantis gerą pradinį tašką, nuo kurio galiu toliau tobulinti nuotrauką.“

brendan de clercq „sony alpha 7RM3“ žilo vyro draugiška veido išraiška portretas

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.4, ISO 100

Anot Brendan, galiausiai pasitikėjimas užmezgamas su žiūrovu, nes jo prašoma įsijausti ir sekti seriją vaizdų, kuriuos galbūt skiria šimtai kilometrų ir keli mėnesiai. Jo vienos minutės portretų projekto sėkmę lėmė nuotraukų nuoseklumas.

„Tai buvo tikras iššūkis“, prisipažino jis, „kaip išgauti tolygų apšvietimą, kadravimą ir fokusavimą skirtingose vietose ir su skirtingais subjektais, tačiau pastovus blyksčių išdėstymas ir FE 85 mm f/1.4 GM objektyvas tikrai padėjo. Man nepaprastai patiko fiksuoti šiuos kadrus su 85 mm objektyvu visiškai atidaryta diafragma, šis objektyvas kaskart pribloškia. Jis puikiai tinka portretams, tai dar viena priežastis, kodėl dirbdamas galiu pasitikėti savo įranga“. 

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM3
α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL85F14GM
FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Susiję straipsniai
Brendanas de Clercqas
„Alpha Universe“

Brendanas de Clercqas

Nyderlandai

„Vieną dieną aš sukursiu tobuliausią portretą – tokį, kuris visiškai perteiks emocijas. Dėl šios priežasties kasdien keliu savo, kaip fotografo, kartelę.“

Peržiūrėti profilį


x