Tęsdama savo „G Master“ objektyvų plėtrą, „Sony“ pristatė FE 12–12 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą – plačiausio pasaulyje kampo, f/2,8 diafragmos kintamo židinio nuotolio objektyvą*.
Šioje visiškai naujoje konstrukcijoje yra trys XA (itin asferiniai) elementai, kurie užtikrina išskirtinę raišką, ir du „super ED“ ir trys ED stiklo elementai, suteikiantys didelę raišką nuo kampo iki kampo bei gražų „bokeh“ efektą. Keturi XD („Extreme Dynamic“) linijiniai varikliai leidžia fokusuoti greičiau ir tiksliau nei įprasti objektyvai tiek fotografuojant, tiek filmuojant. Pripažinti peizažo fotografai ir „Sony“ fotografijos ambasadoriai Michael Schaake ir Albert Dros maloniai sutiko išbandyti objektyvą prieš jį išleidžiant ir pasidalijo savo įspūdžiais su mumis. Albert Dros „Sąlygos Nyderlanduose buvo tobulos, todėl galėjau išbandyti objektyvą įvairiausiomis sąlygomis ir situacijose. Pasiėmiau savo patikimąjį „Alfa 7R IV“ ir išvykau tyrinėti.“
Pradėjau šiame vaizdingame Amsterdamo rajone, kuris buvo visiškai tuščias ir uždarytas dėl koronaviruso. Tai puikus pavyzdys, kaip gali atsiskleisti 12 mm objektyvas. Jo ryškumas, ypač kraštuose, yra tiesiog neįtikėtinas.
„Apsilankiau dailioje Nivegeino rotušėje. Tai labai modernus pastatas, tiek viduje, tiek išorėje, ir pagalvojau, kad ji būtų tobulas modelis kelioms plataus kampo nuotraukoms. Viena savybė, kuri man labai naudinga tokiose situacijose, yra mano „Alfa 7R IV“ fotoaparato atverčiamas ekranas. Kartais vaikštau žiūrėdamas į ekraną, nukreipinėdamas ir sukinėdamas fotoaparatą, kol pamatau man patinkančią kompoziciją.“
„Sinoptikams pranašaujant audrą, leidausi į užmiestį tikėdamasis dramatiškai atrodančio dangau. Ši vėjo malūną užfiksavau padarydamas greitą (laikydamas rankose) panoraminę nuotrauką. Artėjančios audros debesys visiškai atspindi nedidelį upelį pirmame plane. Šioje nuotraukoje man patiko tai, kad dėl panoramos ji atrodo tarsi „žuvies akies“ perspektyva.“
„Praėjus audrai ir jau leidžiantis saulei, man pavyko padaryti šią aguonų lauko nuotrauką.“
„Taip pat buvo keletas puikių rytų, kai man pavyko atsikelti 3 valandą ryto ir išeiti į mišką – tai viena iš mano mėgstamiausių vietų fotografuoti. Paprastai tokiose situacijose naudoju daug ilgesnį objektyvą, bet buvau pasirengęs išbandyti 12–24 mm ir, prisivertęs save jį naudoti, gavau tikrai įdomių rezultatų.“
Kartais naudoju techniką pavadinimu „fokusavimo samplaika“, kai priartėju prie objekto labai mažu atstumu ir užfiksuoju kelis vaizdus naudodamas skirtingus fokusavimo taškus, kad visas vaizdas būtų sufokusuotas – nuo priekio iki galo. Ši nuotrauka buvo trijų nuotraukų, padarytų naudojant f/22, kombinacija, ir man pavyko pasiekti itin didelį ryškumą visame kadre.
„Galiausiai, ne mažiau svarbu ir tai, kad man pavyko nufotografuoti keletą žvaigždžių peizažų. Dabar fotografuoti paukščių taką Nyderlanduose yra beveik neįmanoma dėl didelio kiekio šviesos taršos visur, tačiau yra keletas vietų, kuriose šviesos tarša yra gana nedidelė, palyginti su likusia šalies dalimi.“
„Vis dėlto didžiausia problema buvo tai, kad pasirinkau ilgiausią metų dieną, kai naktį net nėra visiškos tamsos!“
„Šis vaizdas buvo užfiksuotas naudojant platų f/2,8 kampą. Man ypač didelį įspūdį padarė žvaigždžių ryškumas. Reikėtų paminėti, kad raudonai oranžinis švytėjimas horizonte nėra saulės skleidžiama šviesa, o šviesos tarša iš miesto.“
Apibendrinant, štai mano pradinės mintys.
Kaip matote, f/2,8 versija nėra tiek daug didesnė už f/4 versiją
„Turėjau galimybę išbandyti naują 12–24 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą kelias dienas ir mane iškart nustebino tai, kaip meistriškai jis pagamintas. Jis sveria 847 gramus, todėl tikrai nėra lengvas, tačiau jis puikiai dera su „Alfa 7R IV“ rankoje, ir, atsižvelgiant į tai, kad jame yra didelis, išlenktas objektyvo elementas, aš tikrai to nesitikėjau!“
„Dėl didelio priekinio elemento sunku naudoti filtrus (nors yra galimybė naudoti galinius želatinos tipo filtrus), tačiau nemačiau jokių atspindžių ar dvejinimosi ženklų. Tai daug pasako apie naują dangą, kurią „Sony“ sukūrė specialia šiam objektyvui.“
Šiame vaizde matoma labai kontrastinga scena; fotografuota tiesiai į saulę. Vandenyje galima įžvelgti mažą saulės zuikutį, ir nesimato jokio atspindžio.
„Fiksuoju naudodamas įvairių dydžių diafragmas, nuo f/2,8 iki pat f/22, ir pastebėjau tik nedidelį ryškumo sumažėjimą nuo f/18, ko ir galima tikėtis. Naudojant maksimalų f/2,8 dydį, vaizdas buvo itin ryškus, ir aš nedvejodamas taip fotografuočiau mažo apšvietimo sąlygomis.“
„Darydamas šią nuotrauką norėjau naudoti ilgą ekspoziciją, kad suminkštinčiau vandenį, ir, kadangi negalėjau naudoti ND filtro, turėjau fotografuoti naudodamas f/22 (nors paprastai to vengiu), tačiau ryškumas vis tiek yra geras.“
„Mano pagrindinis peizažų fotografijos objektyvas yra FE 16–35 mm f/4 ZA OSS, kuriuo aš labai džiaugiuosi, tačiau galimybė naudotis ilgesniu plataus kampo židinio nuotoliu suteikė man naują perspektyvą, kuri man labai patiko.“
„Apskritai esu ypač sužavėtas šiuo objektyvu, ir jo židinio nuotolio diapazonas išties pridėjo kūrybiškumo mano fotografuotose scenose.“ *Lyginant su keičiamais nuolatinės f/2,8 diafragmos kintamo židinio nuotolio objektyvais viso kadro skaitmeniniuose fotoaparatuose. 2020 m. liepos mėn. duomenys.
„Einu iš proto dėl tobulo kadro“
„Gyventi šia akimirka ir matyti stulbinantį gamtos grožį – itin asmeniška ir jaudinanti patirtis. Tikiuosi, kad dalydamasis savo užfiksuotais vaizdais, galiu pakviesti į šią kelionę ir kitus žmones.“
Prisijunkite prie mūsų „Facebook“
Užsiregistruokite „YouTube“