„Fotografuojant filmui yra daugybė suvaržymų“, – sako komandos fotografas Christophe Brachet, – „taigi, kad gaučiau reikalingas nuotraukas, privalau slankioti aplinkui kaip katė. Negaliu bendrauti nei su dirbančia komanda, nei su žmonėmis už kameros ar prieš ją. Turiu būti pamirštas, nematomas, kad galėčiau užfiksuoti pačius tikriausius vaizdus. Diskretiškumas – mano profesijos moto!“
Pasak Christophe, anksčiau darbas filmavimo aikštelėje buvo sudėtingesnis, tačiau viską pakeitė jo „Sony Alpha“ įranga.
„Mano darbe, – pasakoja jis, – didžioji revoliucija buvo tylus sisteminių fotoaparatų, tokių kaip „Sony α9“, „α7R III“ ir „α7 III“, kuriuos dabar naudoju, užraktas.“ Anksčiau, prisimena jis, „dauguma nuotraukų filmavimo aikštelėje buvo daromos naudojant modifikuotus povandeninius gaubtus, kurie izoliuodavo užrakto garsą, nes fotografuoti filmavimo metu reikia visiškai tyliai, antraip filme girdėsis garsas.“
10 metų fotografu filmavimo aikštelėje dirbusio Christophe naujausios nuotraukos nukėlė jį į kostiuminių dramų ir komedijų, įskaitant filmą „Jaunikis ant balto žirgo“, pasaulį. Šis projektas fotografui ir jo fotoaparatui suteikė naujų iššūkių ir galimybių.
„Į šį projektą įsitraukiau per režisierių Laurent Tirard, be to, tai buvo pirmas kartas, kai dirbau su aktore Mélanie Laurent. Jų ir likusių komandos narių dėka tai buvo tikras malonumas. Tačiau žinoma, šių filmų kostiumai ir vietos fotografui yra turtinga ir įdomi tema.“
„Filmas „Jaunikis ant balto žirgo“, – teigia Christophe, – buvo tikras iššūkis, nes tai – farsas, vadinasi, aktoriai ekrane niekada nesijuokia. Tačiau turėjau padaryti nuotraukų, kuriose jie juoktųsi, nes jos reikalingos filmo reklamai – žmonės turi iš karto suprasti, kad tai komedija. Tad užkulisiuose ir aikštelėje turėjau būti labai budrus, kad užfiksuočiau šias akimirkas.“ Tai įgyvendinti Christophe padėjo labai didelis „α9“ fokusavimo ir fotografavimo greitis.
Kitos svarbios akimirkos, kurias užfiksavo Christophe, buvo į ežerą krentanti aktorė ir ant žirgo jojantis kareivis. „Šioms dviem nuotraukoms, – aiškina Christophe, – naudojau „α9“ režimą „burst“, kuriuo per sekundę padaroma 20 kadrų.“ Taip jis galėjo išsirinkti tobulą nuotrauką – pačią geriausią akimirką.
„Fotografuodamas tokiu būdu nebijau, kad neužfiksuosiu subjekto, nes „α9“ fokusuoja taip tiksliai, kad subjekto sekimas yra visiškai patikimas, – sako jis, – kadrų greitis ir fokusavimas man leidžia tiesiog susitelkti į subjektą.“
Be „gyvų“ nuotraukų, kuriomis turi pasirūpinti filmavimo aikštelės fotografas, jis turi padaryti ir reklaminių kadrų bei užkulisinių nuotraukų, kurioms Christophe naudoja savo „α7R II“.
„Mano nuotraukos naudojamos filmų reklamai ir plakatams, – teigia jis, – tad nors aktoriaus Jean Dujardin nuotrauką padariau filmavimo metu, ja norėjau užfiksuoti dekoracijų meistro sukurtą realizmą.“
Christophe dažnai prašoma padaryti pozuojamų nuotraukų, kuriose detaliai parodomi aktoriai ir dekoracijos. Tokiems darbams jis kliaunasi didele „α7R II“ jutiklio raiška: „filmą kuria daug menininkų, tad nuotraukose noriu užfiksuoti visų jų darbą“, – sako jis.
Įvairios aplinkos ir situacijos reiškia, kad Christophe, jo fotoaparatai ir objektyvai turi tokiu pačiu tikslumu reaguoti į įvairiausias situacijas. Pavyzdžiui, darbas su filmavimo aikštelės apšvietimu gali pareikalauti daug jėgų. „Apšvietimą reguliuoja vyriausiasis operatorius, – pasakoja jis, – tad turiu dirbti kartu su juo ir savo nuotraukose užfiksuoti jo sukurtą atmosferą.“ Laimei, Christophe nekyla problemų fotografuojant silpnai apšviestas scenas, nes „Sony“ jutikliai pasižymi dideliu jautrumu ir triukšmo kontrole, esant labai aukštam ISO.
Norėdamas geriausiai išnaudoti šviesą, jis dirba su greitais fiksuoto ir kintamo židinio nuotolio „Sony“ serijos „G Master“ objektyvais, įskaitant 24 mm f/1,4 GM, „Zeiss Batis“ 85 mm f/1,8, „Sony Zeiss“ 55 mm f/1,8 ir 24–70 mm f/2,8 GM.
Tokiems fotografams kaip Christophe objektyvų pasirinkimas didėja: „Noriu išbandyti naują 135 mm f/1,8 GM, – šypsosi jis ir priduria: – labiau mėgstu fiksuoto židinio nuotolio objektyvus, nes fotografuofamas tyrinėju aplinką ir judu – „Sony“ fotoaparatai man padeda tai įgyvendinti.“
„α7S man patinka tuo, kad yra mažas ir nepastebimas, todėl galiu užfiksuoti natūralias akimirkas“
Prisijunkite prie mūsų „Facebook“
Užsiregistruokite „YouTube“