Nors Dilianas Markovas dažnai fotografuoja tokių garsių tarptautinių leidinių kaip „Elle“, „Cosmopolitan“ ir „Harper’s Bazaar“ bulgariškiems leidimams, jį vis tiek traukia kelionės bei nauji potyriai ir jis mėgaujasi panoraminių nuotraukų galia.
„Be kūrybinio darbo, kita mano aistra yra kelionės. Prieš keletą metų atradau nedidelį fotoaparatą su puikiais objektyvais ir tokia nepaprasta vaizdo kokybe, kad galėjau tiesiog išeiti į gatvę ir fotografuoti tikrąjį gyvenimą be jokio grimo ir dirbtinio apšvietimo. Tais pačiais metais išėjau ilgų atostogų. Visiškai impulsyviai ir iš anksto tam nesiruošęs, šokau su šeima į namelį ant ratų ir pusantro mėnesio keliavome. Kasdien fotografavau savo šeimą ir aplink mus verdantį gyvenimą.“
Dilianas į kelionę pasiėmė fotoaparatą „Sony NEX-6“, kuris ir padėjo jam atrasti savo fotografavimo stilių. Fotoaparate Dilianas rado funkciją, kurią naudodamas galėjo susipažinti su panoraminių vaizdų fotografavimu. Jis visada tuo žavėjosi, bet jam niekada neužtekdavo kantrybės tuo užsiimti.
„Aš dirbu labai dinamiškai. Beveik niekada nenaudoju trikojo ir nuolat judu ieškodamas kažko naujo: gal gesto, šypsenos ar natūralios fotografuojamo asmens reakcijos. Visiškai taip pat fotografuoju ir keliaudamas.“
„Gerbiu savo kolegų, kurie naudodami trikojį kadras po kadro fotografuoja panoraminius vaizdus, bet aš nesu toks kaip jie. Aš tiesiog neturiu tiek kantrybės, tokia fotografavimo technika man ne prie širdies. Tikrai mėgaujuosi atrastomis panoramos fotografavimo funkcijos galimybėmis.“
„Sony“ fotoaparatuose esantis panoramos režimas padeda fotografams, kurie nėra patyrę panoraminių nuotraukų kūrimo srityje, vienu lengvu judesiu sukurti panoraminį vaizdą. Kai fotoaparatas fotografuoja kadrus, kadrai tuo pačiu metu sujungiami ir iš jų sukuriamas vienas panoraminis vaizdas. Tai tikras darbo palengvinimas.
„Mane visada traukė panoraminė fotografija, intuityviai, negaliu paaiškinti kodėl. Man patinka atviri, platūs peizažai, didelė erdvė. Šviesa ir vanduo taip pat labai svarbu. Tokiose vietose aš įsikraunu energijos ir pasisemiu įkvėpimo fotografuoti. Kai stoviu prieš tokius peizažus, vienintelis būdas, kuriuo galiu išreikšti tai, ką mato mano akys ir jaučia mano širdis, yra panoraminės nuotraukos.“
Tikriausiai tikitės, kad dauguma Diliano panoraminių vaizdų – peizažai, tačiau jis dažnai pasitelkia platų formatą kaip būdą perteikti kitokį požiūrį. „Dirbdamas tarptautinei cheminių medžiagų įmonei buvau komandiruotėje Kanuose. Turėjau dvi laisvas valandas. Ėjau nešinas fotoaparatu gatve palei pakrantę. Buvo vidurdienis, ryškiai švietė saulė. Pagal visas taisykles tai buvo netinkamas laikas fotografuoti. Pasiekiau gatvės pabaigą, už savęs palikdamas paplūdimyje besibūriuojančius turistus, ir staiga prieš save pamačiau tokį vaizdą: jauną merginą, laukiančią, kol įlankoje pasirodys laivai. Paėmiau fotoaparatą ir negalvodamas pradėjau intuityviai fotografuoti. Žinojau, kad turiu vieną ar du bandymus. Mergina atsisuko į fotoaparatą, pažiūrėjo į mane ir nuėjo. Bet aš jau turėjau savo kadrą. Tai nebuvo tradicinė panorama, bet rezultatas buvo žavingas.“
Paklausus Diliano, kodėl jis ir toliau fotografuoja panoraminius vaizdus, atsakymas gana paprastas: „Turiu nuostabių nuotraukų iš įvairiausių pasaulio vietų klasikiniais 2/3 ir 1/1 formatais, bet kai parodau 2,50 m ilgio panoramą, efektas visiškai kitoks. Stovint prieš tokią nuotrauką reikia pasukti galvą, kad galėtum aprėpti visą vaizdą. Tą akimirką žiūrovų akyse matau, kaip jie mintyse persikelia į mano nufotografuotą vietą. Tai nepakartojama!“.
„Panoraminės nuotraukos padėjo man suprasti, kad jei fotografuosiu klausydamas savo širdies, jos palies žmonių sielas.“
Diliano patarimai:
„Fotografuoju, nes noriu paliesti kitų žmonių sielas.“
Prisijunkite prie mūsų „Facebook“
Užsiregistruokite „YouTube“