„Alpha Universe“ istorijos detalės
„Alpha Universe“ istorijos detalės
„Number 6“
filmavimas su „Alpha 7S III“ 

António Moraisas 

Esu António Moraisas – kinematografas ir „Sony“ ambasadorius iš Portugalijos. Meilę vaizdų kūrimui, nuo tapybos iki fotografijos ir filmavimo, man nuo vaikystės skiepijo tėvas. Greitai supratau, kad statiško vaizdo man nepakanka mintims išreikšti, todėl troškau kažko daugiau. Sustabdyti akimirką – stebuklinga patirtis, tačiau leisti tai akimirkai gyvuoti tarp keturių kadro kraštinių atrodė didesnis iššūkis. Baigęs mokslus ir toliau filmavau vaizdo įrašus, kas dar labiau pakurstė mano aistrą kinematografijai. Apkeliavau 30 šalių, kuriose su manimi kartu keliavo ir mėgstamiausia įranga – filmavimo kameros ir jų priedai. Kai filmuojant kyla sunkumų, nurimstu ir pasijuntu privilegijuotas, nes tikiu, kad mano darbai padeda žmonėms keliauti – tiek po tikrą, tiek po fantazijų pasaulį, sukurtą iš mano užfiksuotų vaizdų. Neseniai man buvo suteikta galimybė filmuoti su „Alpha 7SIII“, todėl nusprendžiau išbandyti šį fotoaparatą kino aikštelėje, filmuodamas naująjį projektą – „Number 6“. 

„Number 6“: fotoaparatui „Alpha 7S III“ tinkamos įrangos pasirinkimas

Trumpametražio filmo filmavimui pasirinkau paprastą ir universalią įrangą, kad filmuodamas galėčiau laisvai judėti. Naudojau „SmallRig“ rėmą kartu su pagrindo plokšte, trauklėmis ir kompendiumo atramomis.

Apšvietimui naudojau LED lempų rinkinį. Man šios lempos labai patinka, nes galiu greitai ir patogiai jas surinkti. Padedami Filipe’o Ferrarios (apšvietėjo) ir Pedro Teixeiros (apšvietėjo asistento) galėjome sukurti itin sudėtingą apšvietimą per trumpą laiką. Kad suprastumėte, kaip tai buvo sudėtinga, pateiksiu pavyzdį: dirbome po planetariumo kupolu ir naudojome projektoriaus apšvietimą kaip pagrindinį ekspozicijos šaltinį, filmuodami f 24 kadr./sek. sparta 1/30 sek. su 16 000 ISO. Sunku patikėti, bet kai kurie apšvietimo šaltiniai veikė vos 5–10 % pajėgumu!

Kitas svarbus veiksnys filmuojant – tinkamas objektyvas. Aš rinkausi „G Masters“ objektyvus, nes juos naudodamas galiu geriausiai išnaudoti „Sony“ fotoaparatų pajėgumus. Norėdamas sukurti kitokį įvaizdį, rinkausi 24 mm f/1.4 GM, 135 mm f/1.8 GM ir 400 mm f/2.8 GM OSS objektyvus.

Galiausiai garso darbai buvo atliekami pogamybiniame etape. Norėjome papasakoti istoriją, todėl mums reikėjo tokio skambesio, kuris atitiktų trumpametražio filmo stilių. Režisierius Ricardo Texeira dirbo drauge su mūsų kompozitoriumi Danieliumi Carvalho, kad šiam kūriniui sukurtų reikiamo sudėtingumo garsą.

António Moraisas komponuoja kadrą savo fotoaparate

„Number 6“: tinkamų „Alpha 7S III“ nustatymų pasirinkimas

Apskritai „Alpha 7S III“ man pasirodė kur kas solidesnis ir sklandesnis nei filmų kūrimui skirti „Alpha 7S“ modeliai – tai matosi ir vaizdo įraše. Filmavau 4K (UHD) raiška, 24–120 kadr./sek. sparta, ir naudojau mažiau suglaudinantį vaizdo kodeką (XAVC-S-I) įrašydamas 10 bitų 4:2:2 vaizdus, kad visomis apšvietimo sąlygomis atskleisčiau geriausias jų savybes.

Kurdami nuotraukų profilius, naudojome „S-log3“ ir „S-gamut3“ gamos kreives, kad kontrastingoms scenoms suteiktume dinamiškumo. Žinoma, kiekvienos scenos baltos spalvos balansą nustatydavome atskirai. Spalvas gradavome su koloristu ir skaitmeninio vaizdavimo techniku Stéphane’u Sagazu. Kartu sukūrėme informacinės paieškos lentelę, kad geriausiai išnaudotume dinaminio diapazono, naudojamo su „S-log3“ ir „S-gamut3“, galimybes ir likusiai komandai parodytume, kokio vaizdo pageidaujame. Taip visa komanda žinodavo, kaip turėtų atrodyti galutinis rezultatas, be to, lentele rėmėmės ir pradėdami redaguoti.

Prireikus naudoti automatinį fokusavimą, rinkdavausi tokius spartos ir sekimo jautrumo nustatymus, kad imituočiau neautomatinį slenkantį fokusavimą. Nekeista, kad fotoaparatas visur veikė puikiai, išskyrus visiškai tamsias scenas. Tokiomis sąlygomis man buvo lengva sufokusuoti ir užfiksuoti tam tikrą padėtį ir palaukti, kol įsijungus šviesai vėl galėsiu fokusuoti veidą. Šiose situacijose fokusuodavau rankomis, naudodamas pagalbinę fokusavimo funkciją, kurią malonu naudoti kartu su EVI ir LCD ekranu. Kalbant apie ekraną, jame integruotas jutiklis ir naujas meniu suteikė fotoaparatui dar daugiau lankstumo ir paprastumo. Man, kaip operatoriui, įspūdį padarė baterijos naudojimo laikas ir šilumos išsklaidymas – tai ypač aktualu filmuojant 16 valandų per dieną.

„Number 6“: pogamybinis etapas

Pogamybinis etapas – svarbi „Golpe Filmes“ filmų kūrimo dalis. Jame naudojame programas „Adobe Premiere Pro“ ir „Davinci Resolve“. Mes perkodavome filmuotą medžiagą į lengviau tvarkomus failus, kad galėtume juos redaguoti „Premiere“, ir susiejome juos su originaliais failais, kad atliktume galutinį gradavimą. Darbas su 10 bitų 4:2:2 kodeku buvo malonus ir kūrybingas.

Redagavimo etape režisieriui talkino padėjėja Ana Moreira ir koloristas Stéphane’as Sagazas. Kalbant apie mūsų pasirinktą stilių, reikia pridurti, kad šiais laikais labai populiarios pastelinės spalvos. Man norisi daryti priešingai. Todėl nusprendėme kurti ryškesnius ir kontrastingesnius vaizdus, koreguodami apšvietimo santykį ir spalvų kontrastingumą filmavimo aikštelėje ir visa tai tobulindami pogamybiniame etape, kad apšvietimas ir spalvos išties sublizgėtų. Man visuomet patiko ryškesnis įvaizdis, todėl gerbiu tuos kinematografus, kurie gali pasigirti tokiais darbais. Mane labiausiai įkvepia Rogeris Deakinsas (ASC) ir Vittorio Storaro (ASC), apšvietimui ir spalvoms taikantys būtent tokius principus.

António Moraisas fokusuoja kadrą savo fotoaparate

„Alpha 7S III“ įrašomi failai kur kas geresni nei ankstesnių modelių. Žinoma, pagrindinis skirtumas – 10 bitų 4:2:2 įrašymas, tačiau tai dar ne viskas. Nuojauta kužda, kad „Sony“ patobulino spalvų technologijas, todėl odos atspalviai atrodo natūraliau ir ryškiau, kas yra labai gerai. Nesupraskite manęs klaidingai – ankstesni modeliai irgi buvo pajėgūs, tačiau jų galimybės buvo kiek ribotos dėl 8 bitų kodeko.

Kitas svarbus veiksnys filmuojant trumpametražį filmą – failų perkėlimo greitis. Naujosios „CFExpress“ A tipo kortelės veikia taip sparčiai! Filmavimo aikštelėje nukopijavome 160 GB duomenų greičiau nei per 3 minutes. Puikiai pamenu, kaip padaviau kortelę Francisco (pirmajam režisieriaus padėjėjui) ir atgavau ją nespėjęs nė mirktelėti. Tada paklausiau Stéphane’o, ar saugu formatuoti kortelę. Jis atsakė teigiamai ir pridūrė nukopijavęs failus du kartus! Tikriausiai nebereikia nieko pridurti apie šiose kortelėse naudojamas technologijas.

Paskutinės mintys apie „Alpha 7S III“ filmavimo aikštelėje

Kaip minėjau anksčiau, šis fotoaparatas veikia kur kas sklandžiau ir solidžiau nei jo pirmtakai, skirti profesionaliam naudojimui. Filmavimo aikštelėje viskas ėjosi kaip per sviestą – jis nė karto manęs neapvylė. Visuomet tikiuosi, kad fotoaparatas bus patikimas ir ištikimai tarnaus. „Alpha 7S III“ atitiko šiuos lūkesčius. Filmavimo aikštelėje įrangos tinkamumu negaliu abejoti nė minutės, nes visą laiką turiu išlikti kūrybingas.

Atrinkti gaminiai
ILCE-7SM3
„α7S III“ su profesionaliomis filmavimo / fotografavimo galimybėmis

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL400F28GM
FE 400 mm F2.8 GM OSS

SEL400F28GM

Susiję straipsniai