António Moraisas fotografuoja prigludęs prie fotoaparato

„Number 6“ filmavimas su „Alpha 7S III“

António Moraisas

Esu António Moraisas – kinematografas ir „Sony“ ambasadorius iš Portugalijos. Meilę vaizdų kūrimui, nuo tapybos iki fotografijos ir filmavimo, man nuo vaikystės skiepijo tėvas. Greitai supratau, kad statiško vaizdo man nepakanka mintims išreikšti, todėl troškau kažko daugiau. Sustabdyti akimirką – stebuklinga patirtis, tačiau leisti tai akimirkai gyvuoti tarp keturių kadro kraštinių atrodė didesnis iššūkis. Baigęs mokslus ir toliau filmavau vaizdo įrašus, kas dar labiau pakurstė mano aistrą kinematografijai. Apkeliavau 30 šalių, kuriose su manimi kartu keliavo ir mėgstamiausia įranga – filmavimo kameros ir jų priedai. Kai filmuojant kyla sunkumų, nurimstu ir pasijuntu privilegijuotas, nes tikiu, kad mano darbai padeda žmonėms keliauti – tiek po tikrą, tiek po fantazijų pasaulį, sukurtą iš mano užfiksuotų vaizdų. Neseniai man buvo suteikta galimybė filmuoti su „Alpha 7SIII“, todėl nusprendžiau išbandyti šį fotoaparatą kino aikštelėje, filmuodamas naująjį projektą – „Number 6“.

„Number 6“: fotoaparatui „Alpha 7S III“ tinkamos įrangos pasirinkimas

Trumpametražio filmo filmavimui pasirinkau paprastą ir universalią įrangą, kad filmuodamas galėčiau laisvai judėti. Naudojau „SmallRig“ rėmą kartu su pagrindo plokšte, trauklėmis ir kompendiumo atramomis.

Apšvietimui pasirinkau naudoti tik šviesos diodus. Dievinu, kaip greitai ir patogiai galima juos surinkti. Kartu su Filipe Ferraria (apšvietėju) ir Pedro Teixeira (apšvietėjo asistentu) per trumpą laiką sugebėjome įgyvendinti itin sudėtingus apšvietimo projektus. Vienas iš geriausių sudėtingumo pavyzdžių: filmavome planetariumo kupole, kur kaip bazinę ekspoziciją turėjome naudoti projektoriaus šviesą ir filmavome 24 kadr./sek., 1/30 užrakto greičiu, naudojant 16 000 ISO jautrumą. Neįtikėtina, bet naudojome kai kuriuos mūsų kino apšvietimo šaltinius vos 5–10 % pajėgumu! Kitas svarbus aspektas kuriant filmus yra tinkamai pasirinkti objektyvą. Mano reikalavimas buvo „G Master“ objektyvai, nes jie specialiai sukurti, kad atskleistų geriausias „Sony“ filmavimo kamerų savybes. Skirtingam vaizdui pasitelkiau 24 mm f/1.4 GM, 135 mm f/1.8 GM ir 400mm f/2.8 GM OSS. Ir galiausiai, įgarsinimas buvo daromas tik pogamybiniame etape. Tinkamam pasakojimo vystymui garso dizainas turėjo atitikti mūsų trumpametražio filmo stilių. Režisierius Ricardo Teixeira glaudžiai dirbo su mūsų muzikos kompozitoriumi Danieliu Carvalho, kad pasiektų šiam kūriniui būtiną garso sudėtingumą.

António Moraisas komponuoja kadrą savo fotoaparate

„Number 6“: tinkamų „Alpha 7S III“ nustatymų pasirinkimas

Apskritai „Alpha 7S III“ man pasirodė kur kas solidesnis ir sklandesnis nei filmų kūrimui skirti „Alpha 7S“ modeliai – tai matosi ir vaizdo įraše. Filmavau 4K (UHD) raiška, 24–120 kadr./sek. sparta, ir naudojau mažiau suglaudinantį vaizdo kodeką (XAVC-S-I) įrašydamas 10 bitų 4:2:2 vaizdus, kad visomis apšvietimo sąlygomis atskleisčiau geriausias jų savybes.

Kadangi mūsų scenos buvo kontrastingos, vaizdo profiliui pasirinkome S-log3/S-gamut3. Žinoma, baltos spalvos balansą nustatinėjome kiekvienai scenai atskirai. Rūšiuodami spalvas dirbome su spalvų specialistu, skaitmeninio vaizdo techniku Stéphane Sagazu, ir sukūrėme spalvos paieškos lentelę (LUT), geriausiai išnaudojančią S-log3/S-gamut3 dinamišką spalvų spektrą. Taip visi dirbę prie filmo galėjo pamatyti, kokio galutinio vaizdo siekiame. Šis procesas itin svarbus: jis leidžia visiems pajusti galutinės filmo versijos kryptį, o iš anksto sukūrę LUT galėjome tikslingiau pradėti redaguoti ir gavome gerą pagrindą. Kalbant apie automatinį fokusavimą, greičio ir aptikimo jautrumo nustatymus pakoregavau taip, kad galėčiau imituoti rankinį stovo fokusavimą. Filmavimo kamera visą laiką veikė nepriekaištingai, išskyrus kai scenoje buvo visiškai tamsu, kas visiškai nestebina. Tokiomis išskirtinėmis apšvietimo sąlygomis buvo itin lengva užfiksuoti kameros fokusavimą konkrečioje padėtyje ir palaukti, kol šviesa vėl įsijungs, ir tada vėl sufokusuoti į veidą. Tokiose situacijose naudojausi rankiniu fokusavimu su fokusavimo asistento funkcija, kurią nepaprastai patogu naudoti su naujuoju EVF ir LCD ekranu. Apie ekraną: naująją kamerą itin lengva naudoti dėl lytėjimo integracijos ir naujojo meniu. Operatoriaus nuomone, baterijų veikimo trukmė ir šiluminė sklaida taip pat įspūdingos, ypač 16 valandų filmavimo dienomis.

„Number 6“: pogamybinis etapas

Pogamybinis etapas – svarbi „Golpe Filmes“ filmų kūrimo dalis. Jame naudojame programas „Adobe Premiere Pro“ ir „Davinci Resolve“. Mes perkodavome filmuotą medžiagą į lengviau tvarkomus failus, kad galėtume juos redaguoti „Premiere“, ir susiejome juos su originaliais failais, kad atliktume galutinį gradavimą. Darbas su 10 bitų 4:2:2 kodeku buvo malonus ir kūrybingas.

Redagavimo etape režisieriui talkino padėjėja Ana Moreira ir koloristas Stéphane’as Sagazas. Kalbant apie mūsų pasirinktą stilių, reikia pridurti, kad šiais laikais labai populiarios pastelinės spalvos. Man norisi daryti priešingai. Todėl nusprendėme kurti ryškesnius ir kontrastingesnius vaizdus, koreguodami apšvietimo santykį ir spalvų kontrastingumą filmavimo aikštelėje ir visa tai tobulindami pogamybiniame etape, kad apšvietimas ir spalvos išties sublizgėtų. Man visuomet patiko ryškesnis įvaizdis, todėl gerbiu tuos kinematografus, kurie gali pasigirti tokiais darbais. Mane labiausiai įkvepia Rogeris Deakinsas (ASC) ir Vittorio Storaro (ASC), apšvietimui ir spalvoms taikantys būtent tokius principus.

António Moraisas fokusuoja kadrą savo fotoaparate

„Alpha 7S III“ sukuriami failai daug geresni nei ankstesnių modelių. Be abejo, didžiausias skirtumas yra 10 bitų 4:2:2, tačiau tai dar ne viskas. Pastebėjau, kad „Sony“ šiek tiek pakoregavo savo spalvų technologijas, siekdama natūralesnių ir grynesnių odos atspalvių, o tai labai gerai. Nesupraskite neteisingai – ankstesni modeliai galėjo labai daug, tačiau juos apribojo 8 bitų kodekas. Naujosios „CFExpress“ A tipo kortelės tokios greitos! Pilną 160 GB kortelę filmavimo vietoje nukopijavome per mažiau nei 3 minutes. Pavyzdžiui, puikiai prisimenu, kaip Francisco (pirmajam režisieriaus asistentui) padaviau kortelę iš išsyk ją atgavau tarp filmavimų. Tada Stéphane paklausiau, ar galiu saugiai formatuoti, ir jis man atsakė, kad taip, jis jau dusyk nusikopijavo duomenis! Tai viską pasako apie šių kortelių technologijas.

Paskutinės mintys apie „Alpha 7S III“ filmavimo aikštelėje

Kaip minėjau anksčiau, šis fotoaparatas veikia kur kas sklandžiau ir solidžiau nei jo pirmtakai, skirti profesionaliam naudojimui. Filmavimo aikštelėje viskas ėjosi kaip per sviestą – jis nė karto manęs neapvylė. Visuomet tikiuosi, kad fotoaparatas bus patikimas ir ištikimai tarnaus. „Alpha 7S III“ atitiko šiuos lūkesčius. Filmavimo aikštelėje įrangos tinkamumu negaliu abejoti nė minutės, nes visą laiką turiu išlikti kūrybingas.

Atrinkti gaminiai

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote