Natūralus apšvietimas ir jo poveikis jūsų kadrams

 Albert Dros

Albert Dros nemėgsta pasikliauti atsitiktinumu, ypač kai kalbama apie apšvietimą. „Aš planuoju viską. Kada apšvietimas geriausias? Kada saulė teka ir leidžiasi? Kokios oro sąlygos? Jei fotografuoju atspindžius, pasidomiu net tuo, koks bus vėjo greitis ir kryptis. Dar prieš atvykdamas į vietą žinau, kokią sceną fotografuosiu.“ 

Būdamas itin dėmesingas detalėms, Albert nuotraukose perteikia nuostabiausius peizažus. Kompozicijos ir spalvų pojūtį jis išlavino dar tada, kai dirbo grafikos dizaineriu.

„Rimtai fotografuoti pradėjau tik prieš kokius šešis metus, viešėdamas Honkonge. Ten buvo tiek daug ką fotografuoti! Nuo neoninių šviesų, taip gražiai atsispindinčių šlapiose miesto gatvėse, iki dar nelankytų kalvų, kalnų ir nacionalinių parkų, kurie yra vos už 45 minučių kelio nuo miesto.“

Albert Dros, „Sony-Alpha 7RII“, Provanso peizažas naktį, ilga ekspozicija
© Albert Dros | „Sony α7R II“ | 25 sek., ISO 6400

Būtent tokioje aplinkoje Albert pametė galvą dėl peizažų fotografavimo. „Supratau, kad fotografuodamas peizažus galiu pritaikyti savo kaip dizainerio patirtį. Nuo pagrindinių komponavimo taisyklių ir linijų iki šviesos naudojimo paryškinti spalvą ir kontrastą. Tiek daug dalykų, su kuriais galima žaisti.“

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RII-dramatic-lighting-on-distant-volcano
© Albert Dros | „Sony α7R II“ + 55 mm f/1.8 ZA | 10 sek. su f/1.8, ISO 3200

Albert tiek daug planuoja dėl to, kad galėtų užfiksuoti geriausią įmanomą vaizdą. Tačiau Albert veikla, kaip ir visų peizažo fotografų, priklauso nuo oro sąlygų.

„Planuoti atsižvelgiant į oro sąlygas labai sudėtinga, ypač Nyderlanduose. Tikrinu visas prognozes – ar debesys aukštai, ar žemai, kokia vėjo kryptis. Žinoma, tai ne visada pasiteisina, ir man vis tiek gali nepavykti nufotografuoti to, ką norėjau, bet man patinka tyrinėti. Kartais tiesiog išeinu pasivaikščioti ir žiūriu, kas iš to išeis. Būna, kad esu suplanavęs, kur eisiu ir ką fotografuosiu, tačiau galiausiai grįžtu namo užfiksavęs netikėtą kadrą.“

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RII-amsterdam-canal-at-night-long-exposure
© Albert Dros | „Sony α7R II“ | 30 sek., ISO 50

Be fotoaparato Albert naudoja tik keletą objektyvų, dažniausiai FE 12–24 mm f/4 G serijos objektyvą, kad galėtų užfiksuoti tobulus peizažus plačiu kampu. Jis paaiškina: „Man labai patinka plačios perspektyvos, kurias galiu užfiksuoti, ir tai daryti labai kūrybingai. Naudojant 12 mm objektyvą, perspektyva yra kitokia nei įprastai, ir nedaugelis fotografų taip fotografuoja.“ Albert daro išimtį pėsčiomis keliaudamas po kalnus ir kalvas – tada jis pasiima FE 70–300 mm f/4–5.6 G serijos objektyvą, kuris švelniai artina ir suteikia jo vaizdams naują perspektyvą.

Albert Dros, „Sony Alpha 7RIII“, pirmoji saulės šviesa, krintanti ant apsnigto kalno šlaito
© Albert Dros | „Sony α7R II“ + 70–300 mm f/4.5–5.6 G | 1/320 sek. su f/10, ISO 100

Albert keliavo pėsčiomis ir naudodamas šį objektyvą užfiksavo įspūdingą vaizdą – nuošalią, saulės apšviestą kalno viršūnę. 

„Vis dar prisimenu tą akimirką, kai fotografavau kalnuose. Tuo metu, kai saulė teka ir leidžiasi, pasirodo tokia žara – nors saulė yra žemiau horizonto, kalnų viršūnės pakankamai aukštos, kad būtų apšviestos. Gyvenantys kalnuose apie tai žino, bet aš gyvenu Nyderlanduose, lygumų šalyje, todėl kalnuose įgijau daug pamokančios patirties. Paprastai apšvietimas geriausias likus 30 minučių iki saulėtekio ar saulėlydžio arba po jų, nes tada spalvos būna pačios neįprasčiausios. Plika akimi ne visada galima jas pamatyti, nes jos nėra tokios ryškios, tačiau fotoaparatas leidžia ekspoziciją išlaikyti ilgiau ir tas spalvas paryškinti.“

Albert Dros, „Sony Alpha 7RII“, Ryklių kalno peizažas
© Albert Dros | „Sony α7R II“ + 16–35 mm f/2.8 GM | 1/50 sek. su f/8.0, ISO 100

Daug planuojančiam ir besiruošiančiam Albert nesunku užfiksuoti vaizdus pasitelkiant nuostabų, jų grožį pabrėžiantį natūralų apšvietimą. Norint gauti galutinį, baigtą vaizdą, jam telieka atlikti vieną paskutinį veiksmą. „Mėgstu sustiprinti nuotraukų apšvietimą, kad jos atrodytų kiek įmanoma geriau. Man labai patinka fotografuoti, kai jau yra reikiama situacija ir apšvietimas, tada tvarkant nuotraukas man belieka ištobulinti tą magišką akimirką.“

Geriausi patarimai fotografuojant unikalius peizažus

Visur nešiokitės fotoaparatą ir išsiaiškinkite, koks fotografavimo stilius jums labiausiai patinka.

Raskite savo stilių ir perspektyvą ir pabandykite būti kitokie.

Kuo geriau suplanuokite kadrus dar prieš išeidami iš namų. Tai padidins tikimybę užfiksuoti tobulą kadrą.

Duokite sau daug laiko – atvykite į vietą, kurioje fotografuosite, valanda anksčiau, pavyzdžiui, likus valandai iki saulėtekio ar saulėlydžio.

Tvarkykite užfiksuotus vaizdus, kad sustiprintumėte jų natūralią spalvą ir apšvietimą.

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL70300G

FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

Albertas Drosas
„Alpha universe“

Albertas Drosas

Nyderlandai

Einu iš proto dėl tobulo kadro.

Peržiūrėti profilį


x