2020 m. pavasarį Nyderlandai, kaip ir daugelis pasaulio šalių, išgyveno karantiną. Dėl COVID-19 viruso jos buvo priverstos įprastam gyvenimui pritaikyti daugybę apribojimų. Ir daugeliui fotografų šie precedento neturintys apribojimai turi būti dokumentuoti. Pasak portretų ir gatvės vaizdų specialisto Brendano de Clercqo, apribojimai jį uždega, kai kalbama apie jo gatvės projektus. Taigi karantino akivaizdoje jis galėjo daryti tik viena – paversti tai užduotimi naudodamas α6600.
„Širdyje esu gatvės fotografas, – aiškina Brendanas, – ir mėgstu pasiskirti sau užduotis. Taip fotografuoti smagiau, o kartu tai pastūmėja mane kūrybiškiau mąstyti. Tad karantino – arba pusiau karantino, kaip yra čia, Nyderlanduose, – metu fotografavau ištuštėjusias savo gimtojo miesto Alkmaro ir netoliese esančio Amsterdamo gatves. Tai tokia keista situacija, nes paprastai gatvės būna pilnos turistų ir vietinių.“
Ištuštėjusios gatvės, žinoma, yra neįprastas vaizdas. Tačiau, norėdamas dar labiau išryškinti įspūdį, Brendanas nusprendė fotografuoti piko valandos metu.
„Mano manymu, šis kontrastas nuotraukoms suteikia papildomo jausmo – ir aš naudojau daug metodų netikrumui gatvėse užfiksuoti“, – aiškina jis. „Fotografavau plataus kampo E 10–18 mm f/4 OSS objektyvu, o ne 35 mm – kurį paprastai renkuosi gatvėms – kad perteikčiau tuštumą“. „Dauguma nuotraukų padarytos nuo žemės, žvilgsnį nukreipus viršun, arba naudojant kampines kompozicijas, – tęsia jis, – kurios nėra įprastas pasirinkimas gatvės fotografijoje. Tai neįprastas vaizdas. Būtent tai, ko ir ieškojau, nes tai nėra įprasti laikai.“
Palenkiamas „α6600“ jutiklinis ekranas kai kurioms iš šių nuotraukų buvo labai svarbus, nes leido Brendanui nesunkiai fotografuoti nuo žemės. „Tai puikus fotoaparatas gatvės fotografijai, – sako jis, – kartais naudodamas ekraną mąstau kūrybiškiau, nes galutinę nuotrauką matau aiškiau, su fiziniu rėmeliu. Be to, ekraną galiu pasukti ir palenkti į bet kurią pusę. Fotografuodamas portretus noriu užmegzti ryšį su subjektu per vaizdo ieškiklį, tačiau šioms užduotims mėgstu naudoti didelį, ryškų pagrindinį ekraną.“
„Atsižvelgiant į tai, – tęsia jis, – priešingai nei mano „α7R IV“, kuris turi centrinį vaizdo ieškiklį, „α6600“ EVF yra kairėje pusėje, kaip klasikinių tolimačių. Jis leidžia dirbti abiem akimis ir matyti, kas paklius į kadrą. Tad, jei mėgstate dirbti tokiu būdu, viskas tam paruošta. Nors fotoaparatas nedidelis ir lengvas, jis turi daug funkcijų, kurios yra ir mano viso kadro fotoaparate, pvz., meniu ir tai, kaip galima išdėstyti dažniausiai naudojamus nustatymus „Fn“ mygtukams. Galiu sutapdinti savo objektyvus ir vis tiek gauti gerus rezultatus. Be to, jame yra net ir tokių aukšto lygio funkcijų kaip realiojo laiko stebėjimo AF. Daug puikių dalykų!“
Tai viena iš Brendano mėgstamiausių šio projekto nuotraukų, klasikinėje gatvės kompozicijoje perteikianti daugelį jo stimulų. „Joje matoma gatvė, kurioje paprastai gausu automobilių, – aiškina fotografas, – pastebimas akivaizdus skirtumas, tačiau kartu joje yra ir kelio linijos. Egzistuoja apribojimai, tačiau yra ir ta žmonių dvasia, kur jų šešėliai eina per linijas, o ant kelio kažkas užrašęs „spektaklis turi tęstis“.“
Kitose Brendano nuotraukose matosi fiziniai suvaržymai: daug vartų ir tvorų, blokuojančių gatvės vaizdą. „Kita man patikusi nuotrauka yra šis „McDonald‘s“ vaizdas, – sako jis, – nes atrodo, kad konteineris yra žmogus, stovintis pats vienas. Rodosi, kad jis prašosi būti įleistas vidun. Jis – tai mes.“
Pastaba: fotografuodamas šį reportažą Brendanas laikėsi socialinio atstumo taisyklių, nustatytų Nyderlandų valdžios paskelbtose karantino taisyklėse. Laikykitės jūsų šalyje galiojančių karantino taisyklių ir likite sveiki.
„Vieną dieną aš sukursiu tobuliausią portretą – tokį, kuris visiškai perteiks emocijas. Dėl šios priežasties kasdien keliu savo, kaip fotografo, kartelę“