Image Is Everything 

 Peter Neill

Ne atsitiktinumas, kad muzikos fotografija yra ne tik vienas labiausiai kerinčių fotografijos žanrų, bet ir vienas sunkiausiai prieinamų. Sunkiai dirbdamas ir būdamas ryžtingas, Peter Neill tapo vienu populiariausių gyvo garso pasirodymų fotografų muzikos pramonėje.

Dėl jo gebėjimo užfiksuoti muzikantus pasirodymų metu, jam teko dirbti su žinomiausiais muzikantais, įskaitant „The Script“, Rick Astley, Will.I.am ir Justin Timberlake.

Peter Neill „Sony Alpha 7RIII“, roko žvaigždė su gitara „Gibson Hummingbird“
© Peter Neill | „Sony α7R III“ + 24–70 mm f/2.8 GM | 1/320 sek. su f/2.8, ISO 1600

Vis dėlto, nepaisant kai kurių iš šių neįtikėtinų tiesioginių pasirodymų vaizdų spontaniškumo, gali būti, kad vaizdams, kuriuos galiausiai matome, užfiksuoti reikėjo atlikti nemažai tyrinėjimo ir planavimo darbų.

„Pirmą kartą dirbdamas su muzikantu išsiaiškinu, dėl ko jis yra žinomas. Pavyzdžiui, Nicky Wire („Manic Street Preachers“ bosistas) visada atlieka kokį neįprastą spyrį kojomis, o Danny iš „The Script“ koncerto pabaigoje dažnai nušoka nuo būgnų komplekto. Reikia būti pasiruošus užfiksuoti šias akimirkas.“ 

Peter Neill, „Sony Alpha 7SII“, grupės „Elbow“ koncertas 2018 m.
© Peter Neill | „Sony α7S II“ + 24–70 mm f/2.8 GM | 1/320 sek. su f/2.8, ISO 5000

 „Vienas iš dalykų, kuriuos mėgstu daryti, kai dirbu su atlikėjais, su kuriais dar neteko dirbti anksčiau, yra pasižvalgyti „YouTube“ ir paieškoti gerbėjų darytų vaizdo įrašų iš koncertų. Pavyzdžiui, leidimas spaudos atstovams gali būti duotas tik trims dainoms, o per antrąją dainą visi fotografai spaudos atstovų zonoje skuba dešinėn, nes bosistas priartėjo prie scenos krašto. Visgi aš žinau, kad per trečiąją dainą bus dar geriau, nes solistas pajudės iš vietos ir ką nors darys kairėje. Aš galiu būti tas žmogus, kuris iš anksto bus reikiamoje vietoje ir padarys tokią nuotrauką, kokios nepavyks niekam kitam.“ 

peter-neill-sony-alpha-7RIII-the-script-solistas-su-gibson-acoustic-koncerte

© Peter Neill | „Sony“ α7R III + 24–70 mm f/2,8 GM | 1/800 sek. esant f/2,8, ISO 1 250

Kaip ir daugelį kitų dalykų gyvenime, Peter stengiasi puoselėti santykius su žmonėmis, su kuriais jis dirba, ir ne visada spragsi fotoaparatu vos pasitaikius galimybei.

„Kartais geriausios nuotraukos atsiranda dėl pasitikėjimo ir žinojimo, kada ant fotoaparato uždėti objektyvo dangtelį. Prieš keletą metų buvau užkulisiuose per Gary Barlow koncertą ir šnekučiavausi su jo vadybininku, kai staiga užkulisiuose pasirodė Gary šeima ir nubėgo į jo persirengimo kambarį. Instinktyviai uždėjau objektyvo dangtelį ant fotoaparato.“

„Praėjus porai valandų Gary man tarė: „Mačiau, ką padarei su objektyvo dangteliu. Esu labai dėkingas.“ Tos trumpos akimirkos gali būti labai svarbios ir kaskart sutikus Gary, jis prisiderina prie manęs, nes nuo pat pradžių nusipelniau jo pasitikėjimo.“

Peter Neill, „Sony Alpha 7SII“, Guy Garvey iš „Elbow“ vykstant koncertui
© Peter Neill | „Sony α7S II“ + 24–70 mm f/2.8 GM | 1/500 sek. su f/2.8 ISO 640

Per pastaruosius porą metų Peter yra dirbęs tiek studijoje, tiek šalia scenos, tačiau užfiksuoti norimus vaizdus jam padeda tas pats ryšys su muzikantais.

„Ligi šiol visus žmones, kuriuos fotografavau studijoje, jau pažinojau – taip galima geriau suprasti juos kaip asmenybes. Pavyzdžiui, Rick Astley yra labai linksma ir neįprasta asmenybė, todėl paprašiau jį atlikti tam tikrus dalykus, kad galėčiau geriau atskleisti šią jo charakterio pusę. Jei nebūčiau jo pažinojęs, tiesiog negalėčiau to prašyti.“

Peter Neill „Sony Alpha 7SII“, Rick Astley studijoje pozuoja portretui

© Peter Neill | „Sony α7S II“ + 24–70 mm f/2.8 GM | 1/250 sek. su f/3.2 ISO 400

Dirbant studijoje, vaizdų kūrimas Peteriui visada yra bendradarbiavimo procesas, bet kartu jis mano, kad jo, kaip fotografo, vaidmuo yra kurti, o ne vien valdyti fotoaparatą.

„Visuomet esu linkęs paprašyti muzikanto parodyti jo mėgstamų dalykų nuotraukas. Samdydami kūrybingą darbuotoją, jie samdo kaip tik dėl to – kad būtumėte kūrybingi. Turite išlaikyti pusiausvyrą ir prisiderinti prie jų poreikių, tačiau kartu turite laukti kadro ir galvoti apie tai, kaip jį užfiksuoti ir padaryti kuo geresnį. Viso ko esmė – pasitikėti savimi kaip fotografijos specialistu.“

Peter Neill „Sony Alpha 7SII“, „Coldabank“ portretas studijoje

© Peter Neill | „Sony α7S II“ + 24–70 mm f/2.8 GM | 1/250 sek. su f/8.0, ISO 50

Fotografuodamas Peter pasikliauna dviem fotoaparatais: „Sony α7R III“ ir „Sony α7S II“. Šie fotoaparatai pasižymi kiek skirtingomis funkcijomis, todėl atitinka skirtingus poreikius, priklausomai nuo to, kas fotografuojama. 

„Lankstumas naudojant du fotoaparatus tiesiog nuostabus. Jais puikiai galima ir fotografuoti, ir filmuoti. Pavyzdžiui, kai noriu padaryti nuostabią nuotrauką arba filmuoti esant prastam apšvietimui, „α7S II“ charakteristikos nepaprastai puikiai tam tinka. Jei reikia geriausios raiškos, pereinu prie „α7R III“. Pagrinde naudoju du objektyvus: 24–70 mm f/2.8 „G Master“ ir 70–200 mm f/2.8 „G Master“. Keletą kartų esu dirbęs su 85 mm f/1.4 „G Master“ – man labai patiko neautomatinis diafragmos valdymas. Ketinu šį objektyvą įsigyti!“

Tiems, kurie nori sekti jo pėdomis, Peter pataria būti ryžtingiems ir nepasiduoti.

„Kol gausite pirmą leidimą, ne kartą teks nusivilti. Turite būti ryžtingi, nes galiausiai daugelis pasiduoda. Pasiseka tiems, kurie yra ryžtingi. Svarbiausia turėti teisingą požiūrį.“

Svarbiausi Peter patarimai, kaip padaryti kuo geresnes nuotraukas

Žinokite, ką fotografuojate. Išsiaiškinkite, kaip vyksta pasirodymas scenoje ir ko tikėtis skambant konkrečioms dainoms. 

Kai dirbate studijoje fotografuodami portretus, užmegzkite ryšį su objektu. Taip jis labiau atsiskleis, o jūsų nuotraukos atrodys geriau. 

Žinokite, kada nusukti fotoaparatą į šalį. Jei jums pasisekė ir gavote leidimą patekti į užkulisius, žinokite, kada sustoti fotografuoti muzikantą ir kada pasirodymas baigiasi. 

Nuodugniai susipažinkite su fotoaparatu, nes jums reikės rasti visus mygtukus tamsioje aplinkoje.

Pabandykite fokusuoti rankomis. Jei norite greitai ir tiksliai užfiksuoti kadrą, padidinkite vaizdą ir naudokite paryškinantį fokusavimą.

 Šiame straipsnyje paminėti gaminiai 

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

SEL2470GM

FE 24–70 mm f/2,8 „G Master“

TEST
Peter Neill
„Alpha universe“

Peter Neill

JK 

„Peter Neill yra labiausiai įgudęs fotografas, kurį mums pavyko rasti. Daugiau nebesinaudojame kitų fotografų paslaugomis.“ Mark Sheehan, „The Script“.

Peržiūrėti profilį