Ne atsitiktinumas, kad muzikos fotografija yra ne tik vienas labiausiai kerinčių fotografijos žanrų, bet ir vienas sunkiausiai prieinamų. Sunkiai dirbdamas ir būdamas ryžtingas, Peteris Neillas tapo vienu populiariausių gyvo garso pasirodymų fotografų muzikos pramonėje. Dėl jo gebėjimo užfiksuoti muzikantus pasirodymų metu, jam teko dirbti su žinomiausiais muzikantais, įskaitant „The Script“, Ricką Astley, Will.I.am ir Justiną Timberlake‘ą.
Vis dėlto, nepaisant kai kurių iš šių neįtikėtinų tiesioginių pasirodymų vaizdų spontaniškumo, gali būti, kad vaizdams, kuriuos galiausiai matome, užfiksuoti reikėjo atlikti nemažai tyrinėjimo ir planavimo darbų.
„Pirmą kartą dirbdamas su muzikantu išsiaiškinu, dėl ko jis yra žinomas. Pavyzdžiui, Nicky Wire („Manic Street Preachers“ bosistas) visada atlieka kokį neįprastą spyrį kojomis, o Danny iš „The Script“ koncerto pabaigoje dažnai nušoka nuo būgnų komplekto. Reikia būti pasiruošus užfiksuoti šias akimirkas.“
„Vienas iš dalykų, kuriuos mėgstu daryti, kai dirbu su atlikėjais, su kuriais dar neteko dirbti anksčiau, yra pasižvalgyti „YouTube“ ir paieškoti gerbėjų darytų vaizdo įrašų iš koncertų. Pavyzdžiui, leidimas spaudos atstovams gali būti duotas tik trims dainoms, o per antrąją dainą visi fotografai spaudos atstovų zonoje skuba dešinėn, nes bosistas priartėjo prie scenos krašto. Visgi aš žinau, kad per trečiąją dainą bus dar geriau, nes solistas pajudės iš vietos ir ką nors darys kairėje. Aš galiu būti tas žmogus, kuris iš anksto bus reikiamoje vietoje ir padarys tokią nuotrauką, kokios nepavyks niekam kitam.“
Kaip ir daugelį kitų dalykų gyvenime, Peteris stengiasi puoselėti santykius su žmonėmis, su kuriais jis dirba, ir ne visada spragsi fotoaparatu vos pasitaikius galimybei.
„Kartais geriausios nuotraukos atsiranda dėl pasitikėjimo ir žinojimo, kada ant fotoaparato uždėti objektyvo dangtelį. Prieš keletą metų buvau užkulisiuose per Gary Barlow koncertą ir šnekučiavausi su jo vadybininku, kai staiga užkulisiuose pasirodė Gary šeima ir nubėgo į jo persirengimo kambarį. Instinktyviai uždėjau objektyvo dangtelį ant fotoaparato.“
„Praėjus porai valandų Gary man tarė: „Mačiau, ką padarei su objektyvo dangteliu. Esu labai dėkingas.“ Tos trumpos akimirkos gali būti labai svarbios ir kaskart sutikus Gary, jis prisiderina prie manęs, nes nuo pat pradžių nusipelniau jo pasitikėjimo.“
Per paskutinius keletą metų Peteris dirbo tiek studijoje, tiek prie scenos, tačiau būtent ryšys su muzikantais padeda jam padaryti tokias nuotraukas, kokių jie nori. „Visus žmones, kuriuos fotografuoju studijoje, gana gerai pažįstu, o tai man leidžia suprasti jų charakterį. Rickas Astley, pavyzdžiui, yra labai linksmas neįprastas žmogus, todėl paprašiau, kad studijoje jis padarytų keletą dalykų, atskleidžiančių šią jo charakterio pusę. Nepažinodamas jo, tiesiog negalėčiau to prašyti“.
Dirbant studijoje, vaizdų kūrimas Peteriui visada yra bendradarbiavimo procesas, bet kartu jis mano, kad jo, kaip fotografo, vaidmuo yra kurti, o ne vien valdyti fotoaparatą.
„Visuomet esu linkęs paprašyti muzikanto parodyti jo mėgstamų dalykų nuotraukas. Samdydami kūrybingą darbuotoją, jie samdo kaip tik dėl to – kad būtumėte kūrybingi. Turite išlaikyti pusiausvyrą ir prisiderinti prie jų poreikių, tačiau kartu turite laukti kadro ir galvoti apie tai, kaip jį užfiksuoti ir padaryti kuo geresnį. Viso ko esmė – pasitikėti savimi kaip fotografijos specialistu.“
Fotografuodamas Peter pasikliauna dviem fotoaparatais: „Sony α7R III“ ir „Sony α7S II“. Šie fotoaparatai pasižymi kiek skirtingomis funkcijomis, todėl atitinka skirtingus poreikius, atsižvelgiant į tai, kas fotografuojama.
„Lankstumas naudojant du fotoaparatus tiesiog nuostabus. Jais puikiai galima ir fotografuoti, ir filmuoti. Pavyzdžiui, kai noriu padaryti nuostabią nuotrauką arba filmuoti esant prastam apšvietimui, „α7S II“ charakteristikos nepaprastai puikiai tam tinka. Jei reikia geriausios raiškos, pereinu prie „α7R III“. Pagrinde naudoju du objektyvus: 24–70 mm f/2.8 „G Master“ ir 70–200 mm f/2.8 „G Master“. Keletą kartų esu dirbęs su 85 mm f/1.4 „G Master“ – man labai patiko neautomatinis diafragmos valdymas. Ketinu šį objektyvą įsigyti!“
Savo sekėjams Peteris pataria būti ryžtingiems ir nepasiduoti. Iki kol jums pasiseks, teks ne kartą suklupti. Turite būti ryžtingi, nes dauguma galiausiai pasiduoda. Pasiseka tiems, kurie eina iki galo. Svarbiausia – teisingas požiūris.
Svarbiausi Peterio patarimai, kaip padaryti kuo geresnes nuotraukas
„Peter Neill yra labiausiai įgudęs fotografas, kurį mums pavyko rasti. Daugiau nebesinaudojame kitų fotografų paslaugomis“, – Mark Sheehan, „The Script“