„Alpha Universe“ istorijos detalės
Ledo auksas: paskui olimpinį čempioną snieglentininką

Jaakko Posti

Tai paskutinė filmavimo diena ir Jaakko‘as Postis mėgina aplenkti laiką. Į šiaurinę Suomiją atskubėjo pavasaris ir ėmė šildyti saulė. Sniegas tirpsta, baltas vanduo tampa mėlynas, o Kilpisjärvio ežero krantai slenka ir virsta klastingu ižu. Palikęs sniegaeigį už penkių ar šešių kilometrų nuo Terbmisvaara‘os klano Jaakko‘as ir snieglentininkas Anttis Auttis šliuožia slidėmis per pažliugusį slėnio sniegą, tikėdamiesi laiku pasiekti greitai tirpstančius viršūnės tarpeklius.

 

Jaakko'as Postis „sony alpha 7RM3“ kamera nufilmavo užšalusį ežerą ir už jo stūksančius snieguotus kalnus.

© Jaakko Posti | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/640s @ f/5.6, ISO 100

Šie statūs, siauri, nuo kalno besileidžiantys tarpekliai puikiai tinka čiuožti snieglentėmis laisvuoju stiliumi ir jie bus rodomi paskutiniame dokumentinio filmo SCAN segmente, skirtame Antti‘čiui, tyrinėjančiam Norvegijos ir Suomijos gamtos grožį netgi už šiaurės poliaračio.br>
„Ši dalis, – prisimena Jaakko‘as, – turbūt mano mėgstamiausia. Tikrai didžiuojuosi, sunkiu mūsų darbu, kol sukūrėme. Visada mėgstu estetiškus vaizdus tačiau žinant, kokių pastangų reikėjo, įspūdis tampa nepakartojamas. Žiemą galima sniegaeigiu privažiuoti tiesiog prie tarpeklių papėdės, tačiau šį kartą tai buvo pernelyg pavojinga, todėl visą kelią iki 1140 m aukščio viršūnės nuėjome pėsčiomis, o čiuoždami žemyn filmavome. Prieš grįžtant į civilizaciją pavyko nufilmuoti dvi iš šių kelionių tarpekliais. Mano širdies susitraukimų dažnio vidurkis turėjo būti apie 160!“

Jaakko‘as Postis „sony alpha 7RM3“ kamera nufilmavo vyrą, nešiną snieglente, kopiantį į statų snieguotą kalną.

© Jaakko Posti | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/500s @ f/5.6, ISO 100

Kodėl sėkmė šitaip džiugina? Nes tai neužtikrinta, sako Jaakko‘as. „Didžiąją laiko dalį atliekant tokius projektus reikia tiesiog atsigręžti atgal, – juokiasi jis. – Galima lipti aukštyn penkias valandas ir tada matai, kad filmuoti neįmanoma, nes pasikeitė oras, nesaugu arba pernelyg pavojinga. Gali apimti neviltis, tačiau kai pasiseka, norisi šokinėti iš laimės.“

Jaakko‘as iš pradžių fotografuodavo tik nejudančius vaizdus, o dabar filmuoja vis daugiau vaizdo įrašų, dirbdamas su mėgstamų sporto šakų sportininkais. Projekte, kuriame dalyvavo Anttis, daugiau nei 20 metų patirtį turintis profesionalas, atstovavęs Suomijai olimpinėse žaidynėse, paaiškėjo bendri interesai.

„Maždaug prieš 10 metų, – pasakoja Jaakko‘as, – jis susidomėjo snieglenčių sportu atokiose vietovėse ir vis dar tęsia šią kelionę. Filmas yra apie jo grįžimą į vietas, kurias jis įsimylėjo.“

Jaakko'as Postis „sony alpha 7RM3“ kamera nufilmavo mėnulį, kylantį virš snieguoto kalno.

© Jaakko Posti | Sony α7R III + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/800s @ f/5.6, ISO 100

Dirbant tokiose srityse filmų režisieriams reikia specialių įgūdžių, patirties ir įrangos, kuria gali pasikliauti. „Svarbiausia apsisaugoti nuo sniego, – aiškina jis, – ir kuo daugiau žinote apie vietinius sniegynus, tuo geriau. Taigi, galbūt pamatysite tai, kas, jūsų požiūriu, tinka, tačiau reikia planuoti, net iškasti duobes sniege, kad pamatytumėte būklę – reikia daryti viską, kad išvengtumėte lavinos. Jei abejojate, neikite, nes ten, kur didesni fasadai, gresia didesnės lavinos, o tada viskas Dievo rankose.“

Pasak jo, jo sielai artima tema leidžia pastebėti geresnius kadrus. „Kai dirbate su profesionaliu snieglentininku, tai yra bendradarbiavimas ir juo pasitikiu, nes jis žino, kas gerai atrodo kameroje. O jis pasitiki manimi, nes mes žinome sėkmingus kelius. Jei neišmanote sporto, galite gauti vaizdą, kuris kai kam atrodys gražiai, tačiau žinovams reikia tam tikrų dalykų, pavyzdžiui, tinkamos padėties.“

Jaakko'as Postis „sony alpha 7RM3“ kamera nufilmavo vyrą, stovintį atokiame kalno šlaite, žvelgiantį į jūrą, o visą kadrą kerta vaivorykštė.

© Jaakko Posti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/4.0, ISO 100

Jis gali lengvai dirbti su „α7R III“ įranga, o pagrindinis jos pranašumas – universalumas. Filmuojant mišria technika galima gauti to paties objekto nejudančius vaizdus ir vaizdo įrašą, kai svoris ir erdvė yra svarbus veiksnys.

„Turint tik vieną korpusą, – tęsia jis, – reikia tik vieno objektyvų rinkinio, o rėmas, skirtas pridėti mikrofonams, gali būti mažesnis. Kuo kamera mažesnė, tuo daugiau vietos lieka gyvybei palaikyti svarbiems dalykams, pvz., apsaugos nuo sniego priemonėms, papildomiems drabužiams ir vandeniui. Paprastai naudoju FE 24–105 mm f/4G, nes manau, kad tai tenkina didžiąją dalį mano poreikių, tačiau visada nešuosi greitąjį nekintamo židinio objektyvą, pavyzdžiui, FE 35 mm f/1,8, jei apšvietimo lygis sumažėtų.“

Patikimas „α7R III“ automatinis fokusavimas ir vaizdo stabilizavimas yra labai svarbu ir Jaakko‘ui – tai leidžia jam dirbti laikant kamerą rankose, kai pakaba užimtų daugiau vietos, ir lengvai fokusuoti ties snieglentininku, pavyzdžiui, Antti‘čiu, naudojant objekto sekimo AF. Norint filmuoti taip pat gerai, kaip fotografuoti nejudančius vaizdus, „reikia spartos, reaguojančios per sekundę, – taip gaunu išraiškingus kadrus, kurie ypač svarbūs tokiam dokumentiniam filmui, – sako jis, – laikydamas kamerą prisegtą prie dirželio ant peties, kad galėčiau ją griebti, kai tik prireiks.“

Be abejo, norint už poliaračio nešiotis kamerą ant peties, reikia puikios apsaugos nuo oro poveikio ir „per šešerius filmavimo „α7“ serijos įranga metus, – sako Jaakko‘as, – net jei originalus ekranas šiek tiek apledėja esant –30 ar –40 laipsnių temperatūrai arba sušlampa nuo tirpstančio sniego, niekada dėl to neturėjau problemų. Mano „alfa“ niekada nepalūžo, kaip ir aš atlaikiau viską su savo patirtimi ir planavimo įgūdžiais.“

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM3
α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-9
α9 su viso kadro sluoksniuotuoju CMOS jutikliu

ILCE-9

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL24105G
FE 24-105mm F4 G OSS objektyvas

SEL24105G

SEL70200G
FE 70–200 mm F4 G OSS

SEL70200G

Susiję straipsniai
Jaakko Posti
„Alpha Universe“

Jaakko Posti

Suomija

„Pati geriausia dovana, kurią man suteikė fotografavimas – tai visos aplankytos vietos ir akimirkos, patirtos su puikiais žmonėmis, kurių nebūčiau sutikęs, jei nefotografuočiau...“

Peržiūrėti profilį


x