Nors Grenlandijoje Rugpjūtį nėra taip šalta kaip žiemą, temperatūra jūroje vis tiek yra iššūkis. Kraštovaizdžio fotografui Albertui Drosui motyvacija persikelti į šią aplinką buvo šviesa. Kai saulė šviečia beveik 24 valandas per parą ir kelias valandas kybo ties horizonto linija, danguje matomos pribloškiančios oranžinė, violetinė ir mėlyna spalvos.
Nors jau prieš tai savo gimtuosiuose Nyderlanduose Albertas išbandė gamybai parengtą „Sony α7R IV“ versiją, ši kelionė į Grenlandiją Albertui buvo dar viena galimybė pamatyti, ką iš tiesų gali 61 megapikselio „Sony α7R IV“ fotoaparatas.
Albertas dvi savaites praleido miegodamas ir fotografuodamas tame pačiame laive. Juokaudamas jis sako: „Tai tikra patirtis!“ Albertas kiekvieną vakarą kelias valandas praleisdavo fotografuodamas ant laivo denio. „Tai taip gražu“ – jis aiškina. „Yra tiek daug spalvų ir galimybių, kurias galite išnaudoti, kai fotografuojate poliarinės dienos metu. Panašiam į mane fotografui tai lyg žaidimų aikštelė – aplink yra tiek daug puikių kadrų, kuriuos galite padaryti.“
Nors natūralus kraštovaizdis užtikrino gražų foną, Albertas į kai kurias nuotraukas įtraukė tokius dėmesį atkreipiančius objektus kaip jachta su ryškia raudona bure. „Mes turime daug nuotraukų su laivu“ – pasakoja jis. „Aš plaukiau laivu ir naudodamas raciją prašiau kito laivo kapitono pakreipti jį taip, kad jis būtų reikalingoje kadro vietoje.“
Nepaisant to, kad kelionės metu buvo suplanuota kiekviena smulkmena, fotografas yra įsitikinęs, kad tai nesumažino fotografijos kūrybiškumo. „Turite sulaukti, kol laivas bus tinkamame taške ir kol mėnulis bus tinkamoje dangaus vietoje – aiškina jis. „Jūs turite viską suplanuoti ir viskas turi būti tiksliai, kaip reikia, kad gautumėte puikią nuotrauka. Tai labai sunku įgyvendinti.“
Daugelis kraštovaizdžio fotografų didžiąją laiko dalį praleidžia stovėdami ant žemės paviršiaus – trikojo kojos stovi ant kieto paviršiaus, o įranga stabiliai užfiksuota. Fotografuoti iš laivo yra visiškai kitokia patirtis. Ypač tuomet, kai vienas iš jūsų fotografuojamų objektų yra kitas laivas.
„Fotografavimas iš laivo nėra atpalaiduojanti patirtis“ – juokiasi Albertas. „Kompozicijos susidaro ir pranyksta, todėl privalote turėti fotoaparatą, kurį galima greitai sufokusuoti, arba praleisite akimirką.“ Albertas plaukė laivu ir fotografavo kitą laivą, todėl kitas laivas, jūra ir aisbergai visi judėjo kartu.
„Tokioje situacijoje supratau, kad geriausia naudoti „α7R IV“ fotografavimo serijomis režimą ir fotografuoti 10 kadrų per sekundę sparta naudojant nepertraukiamo autofokusavimo režimą“ – pasakoja jis. „Jei reikėjo, galėjau nufotografuoti iki 70 vaizdų, o vėl redagavimo metu iš jų išsirinkti tobulą. Aš nepraleidau jokios akimirkos, o dar geriau tai, kad galėjau fiksuoti šias akimirkas 61 megapikselio skiriamąja geba.“
Albertui patinka fotografuojant naudoti išskirtinius objektyvus. Nors tipinis kraštovaizdžio fotografas gali naudoti 24 mm, galbūt 16 mm židinio nuotolio plataus kampo objektyvą, Albertas dažniausiai renkasi 12 mm arba 400 mm židinio nuotolį – tai yra priešingi spektro skalės kraštai. Žinoma, tai, kad 400 mm objektyvu kraštovaizdžiai buvo fotografuojami iš laivo, sukėlė papildomų rūpesčių.
„Aš naudojau FE 100–400 mm f/4-5.6 GM OSS objektyvą“ – jis pasakoja. „Tai toks aštrus objektyvas – aštriausias, kokį kada nors naudojau. Kartu su „α7R IV“ sumontuotu 61 megapiksleio jutikliu, fotoaparatas užfiksavo visas smulkiausias detales. Tai pasiekti leido objektyvo ir fotoaparato stabilizavimas. Darant vieną iš savo nuotraukų, man pavyko nufotografuoti ryškų mėnulį pasirinkus 400 mm židinio nuotolį ir 1/50 išlaikymą.“
Taigi kodėl savo projektams Albertas pasirinko naudoti naująjį „Sony α7R IV“? „Man patinka fotografuoti detalius kraštovaizdžius, todėl didesnė „Sony α7R IV“ skiriamoji geba yra nuostabus dalykas“ – sako jis. „Taip pat ir 15 sustojimų dinaminis diapazonas. Bet ne tik tai. Fotoaparato korpusas taip pat buvo šiek tiek pakeistas, lyginant su senesniu „α7“ fotoaparatu – buvo patobulintos tokios smulkmenos kaip išorinių jungčių dangteliai. Šios smulkmenos man gali būti ypač reikšmingos fotografuojant sudėtingomis sąlygomis, pavyzdžiui, tokiomis, kurios buvo šio projekto metu.”
„Einu iš proto dėl tobulo kadro“