Fotografuojant vestuves svarbiausia atminti, kad tai darydamas pasakoji istoriją. Visuomet ieškau tokių vaizdų, kurie padės kurti dienos istoriją – su kiekviena nauja nuotrauka leidžiuosi vis giliau ir plėtoju savo pasakojimą. Istorijai kaip tokiai įvairovės suteikia mažos detalės ir akimirkos. Tai, ar pavyks užfiksuoti šias akimirkas ir padaryti tokių nuotraukų, priklauso nuo organizuotumo, pasitikėjimo ir tobulo fotoaparato.
Svarbiausia – pasitikėjimas
Esu dokumentinio stiliaus fotografas, tad mano darbas yra išlikti nepastebėtu, įsitraukti į aplinką, judėti lėtai ir neatkreipti dėmesio į save.
Tam naudoju „Sony α7R III“ tylųjį užraktą. Nesvarbu, ar fotografuoju viešą renginį, ar vestuves, savo subjekto emocijoms užfiksuoti remiuosi ta pačia formule. Bandau kuo daugiau laiko praleisti su nuotaka ir jaunikiu, kad juos pažinčiau, daugiau sužinočiau apie juos, jų būdą ir nieko nepraleisčiau. Noriu, kad mano nuotraukose nuotaka ir jaunikis, jų šeima ir draugais jaustųsi atspindėti, kad būtų užfiksuotos jų emocijos. Norint priartėti ir to pasiekti, reikia sukurti pasitikėjimu grįstą santykį.
Planavimo ir pasiruošimo darbai
Nors mano užduotis yra dokumentuoti tai, ką matau, ir reaguoti į aplink vykstančius dalykus, tam reikalingas planavimas. Turiu žinoti dienotvarkę, susitikti su šeimos nariais ir, svarbiausia, gerbti ceremoniją bei aplink esančius žmones. Bandau kiek įmanoma labiau viską suplanuoti iš anksto, kad netrukdyčiau šventei.
Tačiau kad ir kaip viską planuočiau, visuomet nutinka kas nors netikėto. Tad kuo labiau esi pasirengęs, tuo sėkmingiau gali reaguoti į nenumatytus dalykus.
Nauja perspektyva
Kiekvienose vestuvėse ir vietoje yra naujų galimybių, leidžiančių įtraukti naują perspektyvą. Pavyzdžiui, dažnai pasikalbu su didžėjumi, kad sužinočiau, ką nuotaka ir jaunikis paruošė savo pirmajam šokiui, jei pabaigoje kartais būtų suplanuota kas nors ypatingo, pvz., konfeti. Turėdamas šią informaciją galiu pasiruošti apšvietimą ir apgalvoti, kur tuo metu geriausia stovėti.
Kartais naujų idėjų man suteikia koks nors pastebėtas dalykas. Per praeitas vestuves, kurias fotografavau, stovėjau balkone ir pamačiau gatvėje esantį piešinį. Pamaniau, kad būtų įdomu šalia jo nufotografuoti nuotaką. Pasiruošiau savo mažytį „Sony RX0“ ir išmanųjį telefoną su „Sony Imaging Edge“ programėlės nuotolinio fotografavimo funkcija – tokiu būdu man pavyko padaryti šią nuotrauką stovint visai šalia poros. Visuomet ieškau įdomesnių alternatyvių perspektyvų, kurios istorijai suteikia ypatingumo.
Pažink savo įrangą
Labai svarbu žinoti, kaip geriausiai išnaudoti savo fotoaparatą visose situacijose. Šiuo metu naudoju du „Sony α 7R III“ fotoaparatus. Fotografuojant vestuves diena yra labai ilga, tad kai pavargstu man labai svarbus fotoaparato svoris.
Viena iš mėgstamiausių „α7R III“ funkcijų yra elektroninis vaizdo ieškiklis. Tai pakeitė būdą, kuriuo eksponuoju savo nuotraukas – dabar beveik visada naudoju rankinę ekspoziciją. Vaizdo ieškiklyje iš karto matau, kaip atrodys rezultatas, tad nustatymus galiu koreguoti labai greitai. Kad ir koks sudėtingas būtų apšvietimas, galiu nedelsdamas prie jo prisitaikyti. Fotografuojant su „α7R III“ prieblandoje niekada nekyla problemų.
Susitelkti į tai, kas svarbu
Akys yra svarbiausia visų nuotraukų, kuriose yra žmogus, dalis. Atsižvelgdamas į tai paprastai naudoju nuolatinį AF režimą, kurį derinu su akių AF režimu. Tokiu būdu galiu būti tikras, kad mano subjekto akys visuomet bus puikiai sufokusuotos.
Su savo fotoaparatais naudoju „Zeiss Batis 25 mm f/2“ ir „Sony FE 55 mm f/1,8 ZA“ objektyvus, be to, krepšyje nešiojuosi „Sony FE 12–24 mm f/4 G“ objektyvą. 25 mm ir 55 mm objektyvai pasižymi geru standartiniu matymo lauku, o plataus kampo 12–24 mm objektyvas yra tiesiog nuostabus. Jis labai lengvas ir leidžia arti prieiti prie subjekto. Kartais to reikia tiesiog dėl to, kad nėra vietos paėjėti toliau, arba norisi nufotografuoti kokią nors mažą detalę, kad nuotrauka būtų įdomesnė.
Fotografuodamas mėgstu tobulai įkomponuoti vaizdą, tačiau tai ne visada įmanoma. Kartais nepavyksta prieiti taip arti, kaip norėtųsi, arba stovėjau toliau, kad nesutrukdyčiau akimirkos. Kaip ten bebūtų, su „Sony α7R III“ ir 42,4 megapikselių viso kadro jutikliu tai nėra problema – skiriamoji geba ir detalumas yra tokie, kad nuotrauką apkirpti galiu be jokios baimės.
Nenustok mokytis
Visų svarbiausia yra nesustoti mokytis ir praktikuotis. Fotografija turi būti aistra, noras papasakoti istoriją iš savo perspektyvos. Svarbiausia domėtis naujais dalykais: metodais, autoriais, nusistatyti užduotis ir ribas, o problemas spręsti naudojant kuo mažiau išteklių. Fotografuodamas niekada nenustoji mokytis, nes tavo perspektyva keičiasi kiekvieną minutę, ji tampa vis asmeniškesnė ir išmintingesnė.
„Istoriją kuria žmonės, jų aistros ir emocijos.“