Vestuvių fotografo vaidmuo
Tikiu, kad vestuvių fotografo vaidmuo – perduoti prisiminimus kitai kartai. Mes mokome vaikus ir šeimai paliekame prisiminimą apie svarbiausią dieną. Todėl fotografuodamas vestuves turiu galvoti apie „herojaus“ įvaizdį, tačiau kartu būti fotožurnalistas ir papasakoti visą istoriją.
Tačiau tai daugiau nei dokumentinė fotografija. Iš tiesų tai daugelio skirtingų stilių ir įgūdžių derinys. Tai – vietos ir įvykio fotografija, sustabdytas gyvenimas, portretai, peizažai. Turite būti pasirengę per labai trumpą laiką padaryti visko po truputį. Taigi man reikia fotoaparato, kuris man padėtų fotografuoti visose šiose skirtingose situacijose – todėl ir naudoju „Sony α7 III“.
„Sony α7 III“ ir dinaminis diapazonas
Man „Sony α7 III“ yra tarsi rašiklis – tai įrankis. Rašikliu galiu rašyti, ką panorėjęs, o naudodamas „α7 III“ galiu fiksuoti, ką panorėjęs. Jis lengvas, turi puikų vaizdo stabilizavimo mechanizmą, du atminties kortelės lizdus, o vaizdo kokybė – neįtikėtina bei užtikrinamas dinaminis diapazonas.
Dinaminis diapazonas yra labai svarbu, nes ne visada fotografuoju esant tobulam apšvietimui. Kartais apšvietimas prastas, kartais – fiksuoju ryškioje šviesoje. Abiem atvejais turiu išlaikyti visas nuotakos baltos suknelės detales nedarydamas per ilgos ekspozicijos. Dėl „Sony α7 III“ dinaminio diapazono visai tai nėra problema. Mano gudrybė – tiesiog šiek tiek per mažai išlaikyti vaizdą, kad būtų išsaugotos ryškios detalės suknelėje, tada montuodamas galiu padidinti šešėlių šviesumą, kad ten sugrąžinčiau detales.
Fotoaparatų pasirinkimas ir objektyvai
Vestuvių dieną turiu du „α7 III“ fotoaparatus, po vieną ant kiekvieno peties. Viena labai naudinga „α7 III“ savybė yra ta, kad galiu įrašyti norimus nustatymus ir juos lengvai perkelti į kitą fotoaparatą SD kortelėje. Tai reiškia, kad abu mano fotoaparatai visada nustatyti identiškai – visi nustatymai, visi pasirinktiniai mygtukai, viskas yra tas pats, paėmus bet kurį iš savo fotoaparatų.
Ant kairiojo pečio turiu „α7 III“ su arba FE 28 mm f/2 objektyvu, arba FE 35 mm f/1,8 objektyvu. Patikėsite tuo ar ne, turiu visus „Sony G Master“ objektyvus, bet FE 28 mm f/2 ir FE 35 mm f/1,8 yra lengvesni ir abu yra labai tikslūs. Vasaros vestuvių sezono metu dažnai būna, kad fiksuoju vestuves kone kasdien, todėl šie objektyvai man yra tobula kokybės, dydžio ir svorio kombinacija. Jie man leidžia fiksuoti visą dieną to fiziškai nejaučiant. Jie taip pat fokusuoja iš gana arti, todėl galiu juos naudoti, norėdamas padaryti detalius stambaus plano kadrus.
Ant dešiniojo peties mano atras „Sony α7 III“ turi „Sonnar T*“ FE 55 mm f/1,8 ZA objektyvą. Vėlgi, galėčiau rinktis 50 mm f/1,4, tačiau 55 mm f/1,8 objektyvo sukuriama vaizdo kokybė yra fantastiška, jis taip pat mažesnis ir lengvesnis. Be abejo, G ir „G Master“ objektyvų vaizdo kokybė stulbina, tačiau šie vidutinio diapazono objektyvai taip pat užtikrina įspūdingą kokybę.
Veidų fokusavimas
„α7 III“ leidžia lengvai fokusuoti objektyvus. Jei noriu užfiksuoti kokį nors judesį, pavyzdžiui, einantį jaunikį ar nuotaką, visada naudoju nepertraukiamo fokusavimo režimą su sekimo režimu. Darydamas portretus naudoju akių aptikimo AF, kad tiksliai sufokusuočiau žmogaus akis. Tai man leidžia neprarasti nei vieno kadro – visuose mano portretuose žmogaus akys sufokusuotos itin tiksliai.
Turiu vieną triuką – naudoju veido aptikimo funkciją „Face Detection“ ir „Register“. Dienos pradžioje padarau paprastą nuotakos ir jaunikio portretą naudodamas funkciją „Register Faces“. Ji yra puiki dėl to, kad, kai fotoaparatas scenoje aptinka kelis veidus, ji automatiškai sufokusuoja nuotakos arba jaunikio, jei jie yra kadre, veidą. Galiu netgi nustatyti prioritetą, pavyzdžiui taip, kad funkcija teiktų pirmenybę nuotakos, o ne jaunikio veidui.
Šios fokusavimo funkcijos man leidžia sutelkti dėmesį į svarbiausią dalį – emocijų užfiksavimą. Turiu būti pasirengęs nufotografuoti jaunikio veido išraišką, kai jis pirmą kartą pasuka galvą į link altoriaus žengiančią nuotaką. Jo veido išraiška nesvarbi – jis gali šypsotis ar verkti. Svarbiausia – užfiksuoti tą akimirką autentiškai, kad jis galėtų amžinai žiūrėti į tą prisiminimą.
Man fotografija – tai problemų sprendimas, kalbėjimas apie gyvenimą, tylus bendravimas su visais.