Man labai pasisekė, kad galėjau augti ir mokytis fotografuoti Paryžiaus gatvėse. Didieji miestai yra fantastiškos vietos gatvės fotografijai, nes čia vyksta tiek daug, yra tiek daug įvairių tipų pastatų ir vietų. Tai suteikia galimybę išbandyti įvairius dalykus ir iš tikrųjų greitai išmokti savo amato.
Kelerius pastaruosius metus fotografuoju ne tik Paryžiuje, bet ir kituose miestuose visame pasaulyje, iš pradžių naudodamas „Sony α6000“ ir dabar – „α7R III“.
Miestas – tai žaidimo aikštelė
Miestai yra tarsi labirintai. Kiekvieną dieną matau kaip galimybę, naują iššūkį atrasti vietas ir užfiksuoti anksčiau dar nefotografuotus vaizdus. Taigi, visų pirma mano patarimas yra tiesiog mėgautis miestu ir pasivaikščioti po jį. Patyrinėkite savo miestą ir pažvelkite į jį naujomis akimis.
Kai manau, jog radau tinkamą fotografuoti sceną, prieš fotografuodamas stengiuosi sustoti ir sekundę ar dvi pastebėti, kas vyksta aplink. Ieškau kažko magiško – tai gali būti speciali šviesa ar kažkas, kas puikiai užfiksuoja miesto nuotaiką ir atmosferą tuo metu. Svarbiausia sustoti apsižiūrėti prieš fotografuojant.
Nefotografuokite akivaizdžių dalykų
Man svarbiausia – bandyti atkurti miesto atmosferą, energiją, DNR. Nesunku nufotografuoti miesto tokio kaip Niujorkas nuotrauką lyg atviruke. Galbūt gausite gerą nuotrauką, tačiau mes visi tai jau matėme 1000 kartų. Vietoj to ieškokite įdomių kompozicijų ar spalvų, kad nuotraukos atrodytų originaliai – kiekviename vaizde pridėkite kažko savito.
Vienas pratimas išmokti tyrinėti sceną ir surasti ką nors kitokio yra nufotografuoti akivaizdų kadrą ir tada tiesiog judėti scenoje. Pabandykite fotografuoti žemiau, aukščiau arba žiūrėkite priešinga kryptimi. Pabandykite surasti kitą vaizdą. Laikui bėgant pradėsite natūraliai ieškoti ir rasti įvairių kompozicijų šalia įprastų turistinių vaizdų.
Svarbiausia – tinkamas laikas
Kaip ir bet kuriame kitame fotografijos žanre, šviesa yra nepaprastai svarbi. Darau daug vaizdų saulėtekio ir saulėlydžio metu. Man labai patinka atsibusti anksti ryte, 5 ar 6 val. ryto, kad galėčiau nufotografuoti pirmąsias šviesas gatvėje. Šiuo metu man patinka fotografuoti, nes šviesa yra stebuklinga ir gatvėje beveik nieko nėra.
Vienas iš būdų, kaip man patinka pateikti atmosferą ir magiją, yra fotografuoti tiesiai į saulę. Man patinka žaisti su šviesa ir jos kuriamais atspindžiais, pliūpsniais ir žvaigždžių sprogimo marginiais. Kai kuriems žmonėms nepatinka šis efektas, tad bando jo išvengti, bet man patinka juo kuriama energija.
Norėdamas rasti geriausią apšvietimą, naudoju programėles, kurios nurodo, kur tam tikru dienos metu bus saulė danguje, kad galėčiau būti tinkamiausioje vietoje. Vis dar nežinau, ką tiksliai fotografuosiu, tačiau žinau, kad šviesa kris į pastatą ar gatvę tam tikru kampu. Mano darbas – maksimaliai išnaudoti tos šviesos sukuriamą efektą.
Skirkite daug laiko redagavimui
Redaguodamas praleidžiu beveik tiek pat laiko, kiek skiriu fotografuodamas, – visa fotografuojant praleista diena suteiks tiek nuotraukų, kad užtektų visos dienos redagavimui.
Redaguodamas dėmesį sutelkiu į kontrasto lygį, stengdamasis paryškinti stiprius juodus ir baltus tonus, tada – į spalvą ir formas. Man labai patinka oranžiniai atspalviai, todėl savo nuotraukose stengiuosi juos pabrėžti. Svarbiausia – nustatyti spalvas, kurias norite iškelti, ir pasiekti tinkamą kontrastų balansą.
Sukurkite projektą
Man patinka susikurti projektą, kad galėčiau sukurti tarpusavyje derančių nuotraukų seriją. Neseniai nuvykau į Singapūrą ir susikūriau su architektūra susijusį projektą. Pakeičiau savo darbo būdą ir savo „α7R III“ fotoaparate naudojau „FE 12-24mm f/4“ G serijos objektyvą, kad galėčiau fotografuoti juodai baltus abstrakčius, minimalistinius vaizdus. Ieškojau visiškai minimalistinių kompozicijų su daugybe tiesinių elementų.
Projektai padeda sutelkti dėmesį ir skatina pasistūmėti bei išbandyti ką nors naujo, taip pat tapti geresniu fotografu.
„Fotografuodamas stengiuosi sekti šviesą, sublimuoti judesį ir užfiksuoti akimirką.“