Mano motyvacija fotografuoti sportą kyla iš įvairiausių kalbų, kurios supa kiekvieną renginį. Nors ir būtina išmanyti tai, kas vyksta aikštėje, tai dar ne viskas – galima papasakoti tiek daug istorijų.
Tačiau kaip galima papasakoti tas istorijas per fotografo prizmę? Štai keletas įžvalgų.
Nuo ko pradėti
Nesvarbu, kokią sporto šaką norite fotografuoti, norint pasiekti gerų rezultatų ypač svarbu gerai ją suprasti ir tai, kaip gali rutuliotis varžybos. Privalote mokėti nuspėti žaidimo eigą ir būti pasirengę padaryti puikią nuotrauką pasitaikius gerai progai – juk bus tik viena gera galimybė užfiksuoti įvartį ar kamuolio padėjimą.
Fiksuojant tokį greitą sportą kaip regbis, tiesiog nėra laiko galvoti apie tai, kaip pakeisti fotoaparato nustatymus ar spręsti, kokį objektyvą naudoti, – šie dalykai turi būti beveik įgimtas instinktas, o tai ateina tik per žaidimo, įrangos supratimą ir patirtį. Jei esate pradedantysis, pradėkite viską nuo pradžių. Raskite sau patinkančią sporto šaką ir sužinokite viską apie savo įrangą nuolat praktikuodamiesi.
Puikių nuotraukų užfiksavimas
Žaidimo metu visada ieškau atskirų momentų, kurie gerai papasakotų istoriją ir puikiai tiktų spaudai. Pavyzdžiui, fotografuodamas regbį ieškau akrobatinių kamuolio prispaudimų, emocionalių akimirkų, kamuolio perėmimų svarbiausiomis akimirkomis – visos šios nuotraukos puikiai atrodo tiek socialiniuose tinkluose, tiek nacionaliniuose laikraščiuose.
Svarbi tų puikių nuotraukų užfiksavimo dalis – užtikrinti, kad būtumėte tinkamoje pozicijoje. Tai daugiausia priklauso nuo stadiono apribojimų, bet taip pat ir nuo to, ar jus domina tik vienas klubas arba vienas žaidėjas. Pavyzdžiui, jei aikštėje yra žaidėjas, kuris žaidžia savo šimtąsias rungtynes arba kuris rungtynių metu gali pasiekti kitą svarbų rodiklį, skiriu ypatingą dėmesį pozicijai ir kampui, kuriuo fotografuoju, kad turėčiau geriausią galimybę padaryti tobulą jo nuotrauką.
Tinkamos įrangos turėjimas
Paprastai naudoju tiek „α9“, tiek „α7R III“. „α9“ yra mano universalus įrenginys ir jį daugiausia naudoju su savo FE 400 f/2.8 „G Master“ ir FE 70–200 f/2.8 „G Master“ objektyvais, kai fiksuoju greitą veiksmą.
Naudoju „α7R III“ plataus kampo nuotraukoms fiksuoti su FE 16–35 f/2.8 „G Master“ arba FE 24–70 mm f/2.8 „G Master“ objektyvu, atsižvelgdamas į stadioną, kuriame fotografuoju, ir norimų padaryti nuotraukų tipą. Kartais taip pat naudoju „α7R III“ norėdamas fiksuoti nuotoliniu būdu – padedu jį, paruošą užfiksuoti svarbų veiksmą, už vartų arba prispaudimo linijos.
Naudodamas šiuos objektyvus esu pasirengęs aprėpti visą veiksmą, nesvarbu, kur aš pats esu.
Tinkamų nustatymų parinkimas
Visada fotografuoju naudodamas rankinę ekspoziciją. Prieš prasidedant rungtynėms nustatau ekspoziciją pagal žolę aikštės viduryje, o tada užfiksuoju tą ekspozicijos vertę. Tai reiškia, kad visos mano nuotraukos turi tokią pačią ekspoziciją viso žaidimo metu.
Fotografuojant tokį greitą sportą, nuolatinio automatinio fokusavimo režimas labai padeda išgauti itin aiškias nuotraukas. Taip pat naudoju fokusavimo galiniu mygtuku funkciją, kai fokusavimas užrakto atleidimo mygtuku išjungtas – mano užrakto atleidimo mygtukas tik suaktyvina užraktą, o galinis mygtukas, paprastai AE-L, suaktyvina fotoaparato AF. Tai reiškia, kad nėra delsos tarp užrakto mygtuko paspaudimo ir užrakto suaktyvinimo.
Galiausiai, kai sutelkiate dėmesį į veiksmą, bandykite fotografuoti 20 kadr./sek. greičiu. Man tai reiškia, kad turiu daug daugiau galimybių užfiksuoti tobulą nuotrauką pačiu svarbiausiu momentu. Svarbiausia, kad būtų užfiksuotas į vartus skriejantis kamuolys ar svarbi emocija – jei tai praleisite, to momento nepakartosite. Nepavykus užfiksuoti šių dalykų, visos mano pastangos nueitų perniek.
„Nors darau įvairių žanrų nuotraukas, tuos žanrus vienija bendras įgūdžių rinkinys, kuris pagerina mano darbus“