Naktį pastatai įgyja kitokį charakterį; visos linijos, apšvietimas ir spalvos gali sudaryti naujas formas. Kaip tik todėl naktinis miestas man atrodo šitoks estetiškai patrauklus. Tarp visų tų formų ieškau pagrindinių linijų. Tai gali būti į pastatą vedančio kelio kontūras arba kito pastato konstrukcijos dalis, tačiau galutinis rezultatas tas, kad šiomis linijomis pasinaudoju kaip priemonėmis atkreipti žiūrovų dėmesį į sceną.
Kitas dalykas, kurio ieškau, – tai keistenybės. Tai gali būti netgi kažkas paprasta kaip uždegtos visos namo šviesos ir tik vienas tamsus langas. Žmonės greitai pastebi tokius modelius ar jų lūžius, todėl tai įdomūs objektai.
Kai noriu sukurti kadrą, esu linkęs veikti nepasiruošęs. Dažnai nuėjęs fotografuoti tam tikro pastato imu tyrinėti visus įvairius kampus ar perspektyvas, kurias galiu rinktis fotografuodamas. Tai natūrali patirtis, leidžianti man išlikti kūrybingam. Jei iš anksto tiksliai suplanuoju kadrą žinodamas, kada saulės šviesa atitinkamą dieną ir paros metu pasieks tam tikrą tašką, galiu palaukti ir nufotografuoti šį vaizdą. Tačiau jei turiu nedaug lūkesčių, tiesiog fotografuoju, nes niekada nežinau, kaip šviesa, šešėliai ir atspindžiai sužais tarpusavyje.
Anksčiau šiais metais stovėjau Niujorko Taimso aikštėje ir pažvelgus aukštyn kaip kiekvienam turistui apsisuko galva nuo visų neoninių šviesų ir virš manęs iškilusių pastatų. Taigi išsitraukiau savo FE 12–24 mm f/4 G objektyvą ir fotoaparatą nukreipęs aukštyn nufotografavau visus pastatus ir vaizdo viduryje žvilgsnį traukiančius šviesoforus. Žvelgiant iš apačios į viršų beveik visada sukuriami įdomūs vaizdai, nes šitaip pasaulį mato nedaugelis.
Į savo rinkinį įtraukiau ir naują FE 12–24 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą ir džiaugiuosi turėdamas papildomą 1 eV šviesos. Puiku, kad naudodamas šį objektyvą galiu fotografuoti fotoaparatą laikydamas rankoje, nes jis praleidžia pakankamai šviesos, ir žinau, kad „Alpha 7R III“ leidžia didinti ISO jautrumą, o vaizdo kokybė vis tiek bus puiki. Man patinka fotografuoti fotoaparatą laikant rankoje, jei įmanoma, nes tada galiu laisviau judėti ir tyrinėti, tačiau, jei noriu taikyti ilgą ekspoziciją ar fotografuoti dangaus kūnus, žinoma, tenka padėti fotoaparatą ant trikojo.
Neseniai FE 20mm f/1,8 objektyvu nufotografavau NEOWISE kometą danguje virš Bodiamo pilies. Šioje scenoje buvo visko, bet turėjau iš esmės apsispręsti, kaip sutalpinti vaizdo detales. Žinojau, kad kometa bus žemai danguje, taip pat norėjau, kad dėmesį šiek tiek trauktų ir atspindys vandenyje, todėl nutaikiau objektyvą į kometą danguje tiesiai virš vieno pilies bokštelio. Siekiau, kad pilies vaizdas būtų pagrindinis nuotraukos struktūros komponentas, traukiantis žiūrovo dėmesį, paskui būtų pastebimos žvaigždės danguje, o galiausiai – kometa.
Nors man ypač patinka labai plataus kampo objektyvai, naudoju ne tik juos. Išmokau fotografuoti naudodamas 35 mm objektyvą, todėl man vis dar patinka pasitelkti šį židinio nuotolį įprastesniems kadrams. Manau, kad svarbu žinoti, kokį objektyvą arba židinio nuotolį naudoti ir kodėl jį naudojate, ir tai dažnai suprantame iš patirties. Paprastai krepšyje turiu FE 24–70 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą, leidžiantį taikyti įvairų židinio nuotolį ir fotografuoti daugelio vaizdų seriją, iš kurios galima sukurti tam tikrą istoriją. Taip pat naudoju FE 70–200 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą, tačiau dėl papildomo dydžio ir svorio jį nešuosi tik tada, kai žinau, kad tikrai naudosiu, pavyzdžiui, fotografuodamas nuo stogo, ar tada, kai galbūt norėsiu iš tolo nufotografuoti kokio nors pastato architektūrą ar ypatybes.
Vienas svarbiausių mano patarimų kiekvienam architektūros fotografui yra toks: prieš nustodami fotografuoti, įsitikinkite, kad fotoaparate viskas atrodo tinkamai. Fotografuojant itin plataus kampo objektyvu gali būti sunku viską tobulai sustyguoti. Pavyzdžiui, svajojau nufotografuoti Vienos teisingumo rūmus. Tiek daug linijų. Nufotografavau vaizdą pasirinkęs 16 mm židinio nuotolį. Fotografuojant tokiu plačiu kampu reikia įsitikinti, kad viskas išdėstyta visiškai tiesiai, kitaip nebus sulygiuota. Naudodamas „Alpha 7R III“ visada pasitelkiu tinklelio linijas ir palieku jas įjungtas. Jos padeda įsitikinti, kad visos linijos tiesios, o sulyginimo orientyrai padeda užtikrinti fotoaparato lygiavimą su žeme. Nufotografavę būtinai dar kartą patikrinkite nuotrauką ekrane ir tik tada galite eiti.
„Eikite paskui savo svajones, tyrinėkite pasaulį ir mėgaukitės kelionės fiksavimu.“